Hallo mede forummers,
Probleem met een philips Garbo beamer nagel nieuw door de een of andere beunhaas geplaatst.
Nu wij daar het geluid en licht installeren kijken wij ook even naar dit probleem.
De "installateur" heeft een verkeerde beugel geplaatst waardoor de beamer op z'n pootjes staat en daardoor vrij schuin naar beneden moet projecteren om op het scherm te komen.
De beamer hangt aan het plafond bij de weg.
Doormiddel van de keystone projectie wordt het beeld enigzins bijgesteld tot een goed beeld.
We gebruiken slechts een klein gedeelte van het bereik van de keystonecorrectie.
lijkt allemaal prima ... maar.
Het beeld bovenaan loopt perfect evenwijdig aan de bovenrand van het scherm.
De (beide) zijkanten lopen recht naar beneden.
De onderkant van het beeld loopt echter scheef naar beneden.
Ongeveer 6 Cm over een breedte van 2,2 meter.
De ondertiteling loopt echter ook scheef waardoor er echt iets aan moet gebeuren.
Ra Ra hoe kan dat.
Uiteraard al eens gereset naar fabrieks instellingen, de keystone meerdere malen opnieuw ingesteld enz.
Wat zie ik over het hoofd, of zal de 80 draai uren oude beamer niet deugen ??
De "installateur"en mijn klant zijn niet meer "on speaking terms"
Ik hoop dat iemand de gouden tip kan geven.
Probleem met een philips Garbo beamer nagel nieuw door de een of andere beunhaas geplaatst.
Nu wij daar het geluid en licht installeren kijken wij ook even naar dit probleem.
De "installateur" heeft een verkeerde beugel geplaatst waardoor de beamer op z'n pootjes staat en daardoor vrij schuin naar beneden moet projecteren om op het scherm te komen.
De beamer hangt aan het plafond bij de weg.
Doormiddel van de keystone projectie wordt het beeld enigzins bijgesteld tot een goed beeld.
We gebruiken slechts een klein gedeelte van het bereik van de keystonecorrectie.
lijkt allemaal prima ... maar.
Het beeld bovenaan loopt perfect evenwijdig aan de bovenrand van het scherm.
De (beide) zijkanten lopen recht naar beneden.
De onderkant van het beeld loopt echter scheef naar beneden.
Ongeveer 6 Cm over een breedte van 2,2 meter.
De ondertiteling loopt echter ook scheef waardoor er echt iets aan moet gebeuren.
Ra Ra hoe kan dat.
Uiteraard al eens gereset naar fabrieks instellingen, de keystone meerdere malen opnieuw ingesteld enz.
Wat zie ik over het hoofd, of zal de 80 draai uren oude beamer niet deugen ??
De "installateur"en mijn klant zijn niet meer "on speaking terms"
Ik hoop dat iemand de gouden tip kan geven.
Comment