Line-in in Mic-in op CANON XM1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

    Line-in in Mic-in op CANON XM1

    Hallo allemaal.

    Als redelijke newbie op het video-vlak heb ik een vraagje.
    Ik heb een Canon XM1 waarmee ik binnenkort een aantal opnamen van een live-optreden wil gaan maken. Hoewel het geluid de vorige keren "redelijk" was, wil ik liever "goed" geluid. De f.o.h. mixer heeft wel een lijntje voor me, maar de camera heeft (volgens mij) alleen een mic-in in de vorm van een 3,5 mm jack.
    De camera heeft wel wat menu-opties voor versterking van het ingangsgeluid, maar dit heb ik nog nooit gebruikt.
    Heeft iemand enig idee of ik (met alleen verloopkabeltjes) een line-out van de f.o.h.-mixer in die mic. ingang kan stoppen met het gewenste resultaat (goede kwaliteit geluid bij mijn beelden)?
    Ik weet niet of gewoon uitproberen kwaad kan, ik ben niet echt van plan iets aan mijn camera te slopen zo vlak voor de opnames.

    Alvast dank.

    Rechtuit de Bocht door!
    Floor
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Twee weken terug heb ik bij onze musical ook opnamen gemaakt. Ik heb ook gewoon de line-out van de FOH in de Mic-in van me videocamera (digitaal Sony-ding) geplugd. De camera leeft nog en het geluid was veel beter dan met de interne mic. van de camera. Gewoon doen dus!

    Als er mensen zijn die willen roepen dat ik gek ben... Ga gerust je gang! []

    Comment

    Working...