externe mics voor camera

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    externe mics voor camera

    Hey goedenavond allen,

    Ik zoek voor een kennis 2 microfoons welke ik op een videocamera aan kan sluiten.

    Voorwaarden:
    low budget max €100 per stuk
    stroomgebruik nihil (ook geen phantoom)
    semi directioneel

    Toepassing:
    in een kantoor een verdekte "afluister" set up maken tbv trainig personeel, gesprek opnemen (low quality) later playback met verbetering/uitleg

    De op de videocamera aanwezige micro is niet gevoelig genoeg.
    2 micro's om een volledige dekking van de ruimte te krijgen.

    Er mag geen stroomgebruik zijn omdat er GEEN mixer tussenhangt (phantoom) en omdat de micro verdekt worden opgesteld is het onwenselijk om batterij te vervangen.

    Het hoeft dus GEEN profi kwaliteit te zijn, liever 10 euri met flink wat ruis dan 100 euri op CD kwaliteit.

    Iemand ideen of hetzelfde probleem gehad/opgelost??

    Alvast bedankt
    enne "LETZ MAKE SOME NOIZZZZZ"
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Monacor heeft een leuke microfoon daarvoor in het gamma zitten. Hij heeft wel fantoom nodig maar dat is slechts 1.5V batterij en die kan bij de videocamera geplaatst worden zodat je de microfoon niet moet aanraken om deze te vervangen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

      #3
      Neem me niet kwalijk, maar het opnemen van gesprekken tussen twee partijen zonder voorkennis van de éne of de andere partij en zonder toestemming van BEIDE partijen is HOOGST ILLEGAAL en is strijd met de wet tot bescherming van persoonlijke informatie alsmede de wet tot bescherming van persoonlijke rechten en de wet met betrekking tot privacy.

      Ik kan je TEN ZEERSTE afraden om jezelf met dit soort praktijken in te laten.

      Een ieder die zich met dit soort praktijken bezig houdt is in mijn ogen behoorlijk ziek en verkeerd bezig !!! Het woord "afluisteren" alleen al. [xx(]

      Ik zou dan ook het advies willen geven aan alle mede-forumers om vooral NIET op deze topic te reageren. Tevens het verzoek aan MOD om dit topic meteen te locken. Walchelijk gewoon.

      [V]
      Greetzzz... [;)]

      John


      Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        citaat:Toepassing:
        in een kantoor een verdekte "afluister" set up maken tbv trainig personeel, gesprek opnemen (low quality) later playback met verbetering/uitleg
        Alleen om je heen slaan als er gebeten wordt John...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

          #5
          Sorry, ik blijf bij m'n standpunt. Het afluisteren van personeel, of het nu wel of niet voor trainings doeleinden is, blijft in mijn ogen een regelrechte bedreiging voor de rechten van iedere werknemer, in iedere branche.
          Greetzzz... [;)]

          John


          Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

          Comment

          • T-Nuzz
            • Dec 2002
            • 274

            #6
            Mits het goed geregeld wordt is het geen enkel probleem. Het gaat om een trainingsprogramma neem ik aan. Regeltje erbij in de voorwaarden een klaar. Of een stickertje bij de ingang dat er opnames gemaakt worden. Laten we even on topic blijven, daar heeft iedereen het meeste aan.

            Zitten hier niet te wachten op rechtenkennis op Breekijzer-niveau. De drie wetten die je noemt bestaan bijvoorbeeld alledrie al niet (in NL). Daarbij is er veel te weinig info om te concluderen dat het illegaal zou zijn (doel, gebruik, voorwaarden, medlingen,kenbaarheid, etc, etc)
            Heb je dat echt allemaal nodig?

            Comment

            • Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

              #7
              Ik was al bang me verkeerd uit te drukken.

              Allereerst wil ik beginnen met Musicjohn gelijk heeft, ik wil ook NIETS met illegale afluisterpraktijken te maken hebben!!

              Het is niet de bedoeling om te spy-en, maar om een arts in spe te kunnen verbeteren danwel leren beter/socialer te communiceren.(achteraf confronteren met uitspraken door ARTS)

              Met verdekt opstellen bedoel ik dat de microfoons niet vol in zicht staan, omdat dat je afleidt. De mics mogen ZICHTBAAR aan het plafond hangen of zo (overhead)

              Wel zal ik ter aanbeveling geven dat er gemeld moet worden : LET OP GESPREKKEN WORDEN OPGENOMEN!!(goed punt John)

              Mochten meer mensen problemen hebben met dit topic dan graag locken, echter ik ben mij van geen kwaad bewust.

              @laserguy Bedankt voor de monacor tip.

              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

              Comment

              • musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

                #8
                Hallo Whitefarmer,

                Bedankt voor de nadere uitleg. Dat werpt in ieder geval een ander licht op de situatie.

                Sorry dat ik zo "opgefokt" over kwam in mijn eerste reactie op dit topic. Ik trek mij alle persoonlijke rechten van de mens erg aan. Ik ben een groot voorstander van "Vrijheid - Blijheid" en van "Privacy". In dit geval, na een uitspraak van jou als "Toepassing: in een kantoor een verdekte "afluister" set up maken" gaan mijn haren recht overeind staan.

                De meeste mensen die op dit forum actief zijn, zijn gewoon "arbeidskrachten" op wie dit soort praktijken dus losgelaten zou kunnen worden. Jij als persoon, en zijnde één van onze mede-forumers (je zou daarmee dus kunnen zeggen "een beroeps-vriend") lijkt dus dit soort pratijken (zoals uit jouw post geconcludeerd zou kunnen worden) in de hand te werken.

                Draai de situatie eens om...

                Stel je voor dat ik een topic plaats "WIE KAN MIJ HELPEN OM ALARM SYSTEMEN TE OMZEILEN" en vervolgens zet ik in de beschrijving dat het om trainingen gaat om te zien hoe alert bedrijfleiders c.q. managers binnen een bedrijf zijn? Geen hond die mij zal geloven. Wat je hieruit op zou kunnen maken is dat ik in dit geval zou willen proberen om spullen te ontvreemden (stelen) en ik vraag dus openlijk om tips en ideeën om mijn doel te bereiken.

                Vandaar mijn felle reactie. Ik hoop dat je het begrijpt en dat je mij m'n reactie (na jouw uitleg) kunt vergeven.

                Ik ben overigens zeer blij met het feit dat je je in mijn stellingen kunt vinden. Vermelding van het feit dat gesprekken worden opgenomen draagt alleen maar bij in het wederzijdse begrip en vertrouwen tussen werkgever en werknemer.

                Overigens, op jouw originele vraag in dit topic kan ik je geen antwoord geven. Mijn kennis op dit gebied is ontoereikend.

                Ennuh... MOD, na deze nadere uitleg door Whitefarmer trek ik mijn vraag om een slotje weer in. [:I]

                Veel succes!


                Greetzzz... [;)]

                John


                Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  werkbare goedkope back-electretmicrofoontjes hebben gewoon een ingebouwde 1,5V batterijhouder. Voor spraak en zelfs bandrepitities opnemen heb ik hier goede ervaringen mee. De achilleshiel van die dingen is de laagweergave. Maar dat is juist bij spraak geen issue.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    #10
                    @ showband bedankt,

                    @musicjohn, Ik ben blij dat je zo reageerde, want het heeft mij tot denken gezet mbt dit probleem.
                    Ik ben (nogal) naief, dus ik geloofde ook meteen wat m'n kennis zei.
                    Jou posting heeft ervoor gezorgd dat ik even wakker werd geschut. Ik ga nu zelf op locatie kijken hoe en wat en mezelf ervan overtuigen dat het om LEGALE opleidingsdoeleinden gaat.

                    Ik laat zeker even weten hoe het afloopt!

                    Alvast bedankt allen
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    Working...