geen signaal...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speedy_6
    • Jun 2004
    • 17

    geen signaal...

    Als ik een clipje heb gespeeld, en dat is gedaan, komt er in groot scherm, het beeld van windows, hoe kan ik dit wegkrijgen, en als ik geen signaal meer stuur, komt er op van "NEC"==> fabrikant.


    iemand ervoor een oplossing?
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    zwart scherm uitsturen ??
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • speedy_6
      • Jun 2004
      • 17

      #3
      en hoe???
      met welk progr?

      Comment

      • Stijn Vanstiphout
        • Oct 2000
        • 1160

        #4
        Op de meeste projectoren heb je een stand 'blue back' on/off. Hiermee laat je wanneer de projector geen signaal krijgt ofwel een blauw beeld verschijnen, ofwel niks.

        Kwestie van de menuutjes even door te nemen.

        edit: heb net even getest, op onze NEC's zit deze functie.

        mvg,
        Stijn Vanstiphout,
        LVL Multimedia
        België

        Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

        Comment

        • speedy_6
          • Jun 2004
          • 17

          #5
          dat is er dus bij de onze niet aan....

          Comment

          • Stijn Vanstiphout
            • Oct 2000
            • 1160

            #6
            Als die functie niet in de firmware van je proj zit, dan lijkt me dit een geval van 'jammer maar helaas'.
            Je zou idd kunnen proberen een zwart beeld uit te sturen, maar ook weet ik dat bij NEC's die geen blue back off-functie hebben, dit zwart uitgestuurde beeld detecteren als 'geen signaal', en dan weer hun stillevend reclamespotje tevoorschijn toveren (zowel bij de video als data-input).

            mvg,
            Stijn Vanstiphout,
            LVL Multimedia
            België

            Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              Switch dan meteen over naar een ander kanaal met het logo van je bedrijf oid.
              Wat je ook kan doen is een playlist maken met diverse clips, zodat het doorgaat (desnoods een videobestand met alleen maar zwart beeld maken)

              Is het eigenlijk een projector of alleen maar een monitor?

              Comment

              • Stijn Vanstiphout
                • Oct 2000
                • 1160

                #8
                Het gaat hier om een projector.

                citaatdesnoods een videobestand met alleen maar zwart beeld maken)
                Praat ik tegen de muren? Dat werkt niet, dat ziet hij ook als geen signaal.

                mvg,
                Stijn Vanstiphout,
                LVL Multimedia
                België

                Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                Comment

                • Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

                  #9
                  En een beetje afwijkend donker blauw? Ziet ie dat ook als geen beeld?
                  Onze beamers hebben idd zo'n black stand, ook via de afstandsbediening over je projectie te zetten, toch maar op zoek naar een andere dan?

                  Comment

                  • jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout
                    Het gaat hier om een projector.
                    citaatdesnoods een videobestand met alleen maar zwart beeld maken)
                    praat ik tegen de muren? Dat werkt niet, dat ziet hij ook als geen signaal.
                    Raar, ik heb vaag genoeg een zwart scherm, zonder dat ie 'no input' geeft! Misschien ligt t ook aan de verbinding? VGA-kabel gebruiken i.p.v. S-VHS????

                    Comment

                    • Stijn Vanstiphout
                      • Oct 2000
                      • 1160

                      #11
                      We hebben het over een bepaald type NEC-projector hè Jurjen, niet over ALLE projectoren.

                      Die van die verbinding vat ik niet helemaal ...
                      Video = composiet, component, S-video, ...
                      Data = VGA, DVI, ...

                      mvg,
                      Stijn Vanstiphout,
                      LVL Multimedia
                      België

                      Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout
                        We hebben het over een bepaald type NEC-projector hè Jurjen, niet over ALLE projectoren.
                        Dat zal t zijn [:I]
                        citaatie van die verbinding vat ik niet helemaal ...
                        Video = composiet, component, S-video, ...
                        Data = VGA, DVI, ...
                        Ik zie in jou handtekening staan dat je 'into' de videobuisness zit, dus misschien kun je ff zeggen of t waar is: ik heb eens gehoord dat over een VGAkabel (mits alle aders zijn aangesloten) één ader continu signaal overdraagt, zodat de projector 'weet' dat het signaal niet is uitgevallen. Uit je reactie af te leiden is dat dus onzin?

                        Comment

                        • Stijn Vanstiphout
                          • Oct 2000
                          • 1160

                          #13
                          Dat heb ik nog nooit gehoord. Het zou best kunnen dat er op een van de aders of syncen constant spanning staat, maar dat resulteert dan niet in signaaldetectie.

                          mvg,
                          Stijn Vanstiphout,
                          LVL Multimedia
                          België

                          Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Hallo Stijn,

                            er zijn wel degelijk projectoren die de sync signalen in de gaten houden. Ook al stuur je dus zwart beeld uit: als je syncen maar werken dan gaat het goed. Zoals bij vorige gevallen: niet alle projectoren doen dit maar sommigen zijn zo vriendelijk de logica te volgen van de PC monitoren die ook zo werken.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • LND
                              • Jan 2004
                              • 100

                              #15
                              Ik heb reeds enkele producties gedaan waar projectie gebruikt wordt als backdrop... Ook met NEC-projectoren...

                              Er zijn enkele mogelijkheden voor jouw probleem...

                              1) Afhankelijk van welk type verbinding dat je gebruikt, zal de projector een zwart scherm interpreteren als geen beeld. Als je S-video of VGA gebruikt om binnen te komen, wordt er continu een synchronisatie-signaal mee doorgegeven. Hier zal de projector dus niet overschakelen naar 'no input'. Werk je met composiet (ook coax genoemd), dan heb je een kans dat je projector dit inderdaad zal zien als geen input. Afhankelijk van welk model kun je dit normaal wel instellen... Welk type NEC heb je eigenlijk ?
                              Als je dus wel VGA of S-Video gebruikt kan je eenvoudigweg met een zeer goedkoop videomengtafeltje als de Edirol van Roland naar zwart (of wit) overgaan, simpel door een draaiknop te gebruiken. Ook krijg je er dan trouwens de mogelijkheid bij om toch nog het beeld te volgen op een preview-uitgang, en zo op het perfecte moment terug in te faden.



                              2) Werk met een mechanische shutter : huur of koop zo'n DMX-aanstuurbare shutter, die normaal gebruikt wordt voor HMI lampen toch te kunnen dimmen en 'shutten'. Een voorbeeld hiervan is de Corona.



                              Deze zijn niet zo duur. Ik heb ook al eens een 'innovatieve' gast gezien, die met een touwtje aan een katrol een houten plankje voor z'n lens liet zakken, hijzelf stond helemaal benenden in de zaal, de projector boven. Tja, waarom niet als 't bv. low budget is ...

                              3) Bij de meeste NECs kan je met de afstandsbediening de projector op AV-mute zetten, deze toont dan geen beeld, en is - niet zoals bij standby - direct weer online bij de volgende keer drukken. (Een soort van ingebouwde softwarematige shutter dus)

                              Succes,
                              Leander

                              Comment

                              Working...