Foto's/ Filmpjes.....Hoe?!?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

    Foto's/ Filmpjes.....Hoe?!?

    Hoe maken jullie foto's tijdens feestjes, met of zonder flits????
    Wie van jullie heeft wel eens een panorama foto gemaakt van een zaal en hoe????
    Maken jullie filmpjes met digitale (foto) camera of nemen jullie daar speciaal een videocamera voor mee??

    [?]
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    citaat:Geplaatst door djlenog

    Hoe maken jullie foto's tijdens feestjes, met of zonder flits????
    Hangt er vanaf hoeveel lampen er aan staan en welke kleur. Kijk altijd even op je venster, dat is het voordeel van een digitaal fototoestel.
    citaat:Wie van jullie heeft wel eens een panorama foto gemaakt van een zaal en hoe????
    Heb je speciale lens voor nodig, las ik een tijdje geleden een artikel over in een computerblad, kweet alleen niet meer welke en welk nummer.
    citaat:Maken jullie filmpjes met digitale (foto) camera of nemen jullie daar speciaal een videocamera voor mee??
    Hangt ervanaf wat voor fototoestel je hebt. De ene kan beter film opnemen dan de ander. Maar als ik bijv. op een carnaval(achtig)-feest draai, zal ik niet gauw een videocamera meenemen. Zijn breekbaar en gauw "kwijt" aangezien het gewilde opjecten zijn. Fototoestellen zijn vaak kleiner en kun je makkelijker achter een apparaat in een FC leggen.

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      * Met / zonder flits...
      Als je een beetje effect wilt halen met je foto's maak je altijd foto's zonder flits. Speel met de sluitertijd om een goeie balans te vinden tussen de hoeveelheid licht en de wazigheid van de foto (goed stilhouden is een kunst, probeer een statief!)

      * Panorama foto
      Kan met zoveel toestellen, ik heb het wel eens gedaan. Kwestie van je foto's goed laten aansluiten (kun je vaak op je schermpje zien) en dan thuis aan elkaar plakken met een geschikt programma. Absoluut geen speciale lens voor nodig!

      * Filmpjes
      Is alleen nuttig als je meent dat bewegende beelden in een bepaalde situatie toch beter overkomen. Filmpjes van die standaard digitale camera's zijn altijd brak, dus voor een beetje profi resultaat moet je dan toch aan de videocamera.

      En zoals met alles; je hebt duur en je hebt goedkoop, en alles wat daar dan weer tussenin ligt. Het ligt maar net aan je toestel wat voor resultaten je ermee kunt krijgen. Fatsoenlijk fotograferen is echt lastig (ik kan het ook niet).

      Comment

      • djjake
        • Oct 2004
        • 126

        #4
        Vraagje

        Kan er iemand mij zeggen of er toestellen (digitale) dewelke binnen een redelijke prijsklasse vallen en welke een functie aan boord hebben waar men goed en nauwkeurig met de sluitertijden kan spelen?
        Merken en types graag van toestellen van laat maar zeggen tussen de 150 euro tot 400 euro. Ik weet niet of dit bestaat uiteraard. Graag meer hulp.

        Bedoeling is om foto's van lightshows en dergelijke producties te maken waar men toch nog de beam van een moving head of PAR en dergelijke mee kan fotograferen. Dus m.a.w. als ik nu foto's maak met mijn huidig toestel, zonder flits, dan krijg ik dit niet perfect geklaard en zijn mijn foto's te donker en soms te wazig.

        Ik weet dat een statief kan helpen maar toch nog is dan de foto niet optimaal.


        Wat over digitale reflexcamera's? (bv. digitale Canon EOS300, ....)
        Zijn deze beter?

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Ik heb goede resultaten met Olympus en Canon; Sony ruist mij te hard in het donker zodat donkere delen grijs worden in plaats van zwart blijven.
          Ga voor een toestel met een grote beeldsensor met niet teveel megapixels. Hoe groter de pixeltjes immers zijn hoe lichtgevoeliger en beter.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          Working...