Ik liep en maand of wat geleden tegen een rigging-'Willy-Wortel' aan die me vertelde dat hij per stuurkanaal op de distro (motor-besturingskast) een fase-draaier zou gaan inbouwen.
En een week of twee geleden kreeg ik de vraag of een distro met een centrale richtingskeuze voor alle kanalen niet handig zou zijn, terwijl per kanaal alleen een al dan niet 'Go' kon worden ingesteld.
Ikzelf heb begin jaren 80 (op overtuiging van een Amerikaan, waarvan ik dacht dat die het beter wist [B)]) drie van die eerstgenoemde kasten gebouwd, en vond het achteraf h-e-l-e-m-a-a-l niks [:0].
Het gaf aanleiding tot allerlei fout gebruik:
- hijsrichting tijdens de beweging veranderen met de fasedraaiers [V]
- bekabelingsfouten in motorkabels, motormulti's en break-outs laten zitten, want da's wel op te lossen met 'per channel-phase-flips' [|)]
- een ramp bij gebruik van 1 kast over meerdere rigs [xx(].
Het andere systeem staat geen truss-kantelbewegingen toe met truss, dus dat heb ik nooit gemaakt. [)]
Wie weet of er nog andere versies op de weg aan te treffen zijn voor [8] kanalen:
1 x CEE-32A-5p-400V in,
8 x CEE-16A-4p-400V,
1 trage installatie-automaat over 8 kanalen,
1 'up-off-down' preset per kanaal,
1 'GO' dodemans-drukknop per 8 kanalen
1 noodstop-schakelaar voor de hele kast.
En wat de ervaringen daarmee zijn? [?]
En een week of twee geleden kreeg ik de vraag of een distro met een centrale richtingskeuze voor alle kanalen niet handig zou zijn, terwijl per kanaal alleen een al dan niet 'Go' kon worden ingesteld.
Ikzelf heb begin jaren 80 (op overtuiging van een Amerikaan, waarvan ik dacht dat die het beter wist [B)]) drie van die eerstgenoemde kasten gebouwd, en vond het achteraf h-e-l-e-m-a-a-l niks [:0].
Het gaf aanleiding tot allerlei fout gebruik:
- hijsrichting tijdens de beweging veranderen met de fasedraaiers [V]
- bekabelingsfouten in motorkabels, motormulti's en break-outs laten zitten, want da's wel op te lossen met 'per channel-phase-flips' [|)]
- een ramp bij gebruik van 1 kast over meerdere rigs [xx(].
Het andere systeem staat geen truss-kantelbewegingen toe met truss, dus dat heb ik nooit gemaakt. [)]
Wie weet of er nog andere versies op de weg aan te treffen zijn voor [8] kanalen:
1 x CEE-32A-5p-400V in,
8 x CEE-16A-4p-400V,
1 trage installatie-automaat over 8 kanalen,
1 'up-off-down' preset per kanaal,
1 'GO' dodemans-drukknop per 8 kanalen
1 noodstop-schakelaar voor de hele kast.
En wat de ervaringen daarmee zijn? [?]
Comment