tuigje in hoogwerker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen de Goei
    • Oct 2004
    • 376

tuigje in hoogwerker

als je een tuigje aandoet in een hoogwerker en je maakt jezelf vast aan de hoogwerker, dan blijf je hangen in de hoogwerker als deze een zeer rare beweging maakt of omvalt.

Of is het nou veiliger als je hem niet aandoet en als de hoogwerker dan gaat, je misschien nog je ergens vast kunt houden of een raar sprongentje maken waardoor je gewoon weer verder gaat in het leven.

een tuigje in een hoogwerker is altijd handig voor als je eens uit je bakje moet klimmen. of mag dat niet?
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

Correct me if i am wrong, maar volgens mij is het niet verplicht een tuigje aan te hebben in een hoogwerker, aangezien de rand van de hoogwerker op 80cm staat. Juist of niet? Ben er niet zeker van.

BTW een hoogwerker die omvalt???? die dingen zijn zo zwaar als een tank!!

Groetjes

Comment

• Jeroen de Goei
      • Oct 2004
      • 376

in de gebruikers handleiding staat dat je hem aan moet hebben en vastgeklikt moet zitten, maar aan de andere kant voldoet een 1,10meter reling ook. nou heb ik wel altijd een tuigje aan, maar klik me nooit vast aan de bak. omdat er de laatste tijd veel over gesproken word, heb ik me laats vastgeklikt tijdens het werken.
      dat doe ik dus nooit meer. ik voelde me niet veilig.
      maar er heeft ook iemand een boete gekregen omdat hij niet vastzat aan de bak.

tja ze vallen wel om, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat dit binnen onze brance gebeurd is. maar een kuiltje of defect, of dat de hoogwerker veel beweegt tijdens bedienen, kan altijd.

kan een hoogwerker eigelijk een lekke band krijgen?

Comment

• elmer
        • Jul 2003
        • 139

ja idd, als je buiten rijdt en de weg is niet zo vlak of je rijdt door een put dan heb je feest boven in het bakje. Maar waar staat dat je een harnas in een hoogwerker moet aanhebben?
        En ik denk wel dat ze een lekke band kunnen krijgen, lijkt me logisch het zijn normale banden (nou ja normaal).

We hebben het toch over cherry pickers he, sky arms

Groetjes

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Ik heb me ooit laten vertellen dat ze wel een lekke band kunnen krijgen, maar dat het omvalrisico is verlaagd, omdat er een een of andere schuimkomponent in de banden zit die het indrukken ervan sterk beperkt.
          Ik zou het moeten het wel kunnen vinden in een AI-blad, maar dat is me nu net FF te veel gezoek.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Mag je eigenlijk wel rijden als het bakje op hoogte is? Bij de meeste cherrypickers gaat ie op een bepaalde hoogte wel minder hard....
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• elmer
              • Jul 2003
              • 139

dat zou lekker zijn, niet kunnen rijden op hoogte, mocht je ergens net niet bijkunnen als je al helemaal uitgerekt bent en alle mogelijkheden hebt gebruikt, dat je eerst weer helemaal naar beneden moet gaan om een meter vooruit te rijden!! Maar dat ze minder hard gaan is wel goed. Want ze gaan best hard als je een bocht maakt, door het uitzwaaien van de arm, voor je gevoel tenminste.

De Groeten,

Comment

• DidierB
                • May 2003
                • 337

De weinige keren dat ik in een hoogtewerker zit (en dan meestal type upright) maak ik me vast aan het bakje zodat die klote haak uit de weg is en wanneer ik boven ben maak ik me boven vast ook al kom ik niet uit het bakje uit.

En dus ja ik ben al ooit vergeten me boven los te maken wanneer ik het bakje liet zakken: voor iedereen heel grappig, behalve voor mij...

Groeten,

Beghin Didier
                Ampli bvba

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

In cherry-picker save ik me echt wel!
                  Keer op een parkeerterrein een hobbel genomen....kwam los in het bakkie[:I]

en dat het onhandig werkt...kwestie van gewenning...weet nog goed dat ik erg moest wennen aan die lompe veiligheidsschoenen en werken met een helm op...tis een kwestie van jezelf aanwennen, ik flikker liever een tuigje weg omdat het zijn diensten heeft bewezen dan dat ik mensen te vroeg op koffie met cake trakteer!

Comment

• Jeroen de Goei
                    • Oct 2004
                    • 376

citaat:Geplaatst door elmer

Maar waar staat dat je een harnas in een hoogwerker moet aanhebben?
                    dat staat in de meeste gebruikershandleidingen die bij de hoogwerker is geleverd. meestal met een stikker of een kokertje dat meestal onder je besturing zit. Nu heb ik vanmorgen met de hoogwerkers van de studio,s in Hilversum gewerkt en daar staat op dat het gebruik van valbeveiliging in de hoogwerker de veiligheid vergroot. dus ze zeggen niet dat het moet.

Comment

• Jeroen de Goei
                      • Oct 2004
                      • 376

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Mag je eigenlijk wel rijden als het bakje op hoogte is? Bij de meeste cherrypickers gaat ie op een bepaalde hoogte wel minder hard....
                      zo,n 5 jaar geleden huurde je geen hoogwerker die niet op hoogte kon rijden. het laatste jaar is er volgens mij een wet gekomen die dit verbied, want ik kom nu geen hoogwerker meer tegen die dit kan. moet altijd helemaal naar beneden. tevens zijn de bewegingen ook langzamer. nu heb ik de laatste tijd veel in verschillende hoogwerkers gestaan en is dit me opgevallen. zal het eens opzoeken.

Comment

• Jeroen de Goei
                        • Oct 2004
                        • 376

citaat:Geplaatst door DidierB

De weinige keren dat ik in een hoogtewerker zit (en dan meestal type upright) maak ik me vast aan het bakje zodat die klote haak uit de weg is en wanneer ik boven ben maak ik me boven vast ook al kom ik niet uit het bakje uit.
                        Ja dit lijkt mij de beste manier,
                        Rest mij nog de vraag: weet iemand een goede reden waarom je jezelf niet vast wilt zetten aan de hoogwerker.
                        Ik denk, dat het goed is voor de schokkende bewegingen die je kan krijgen bij bedienen en het rijden over oneven terein,om jezelf vast te zetten. maar hierop kan je zijn bedacht en je goed vasthouden moet meestal toch wel. daarintegen je niet vastzetten, en de hoogwerker zou een keer Falen of wegzakken en kantelen, dan kan je beter niet aan het bakje vastzitten. dan is de overlevingskans groter.

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

citaat:Geplaatst door Jeroen de Goei
                          zo,n 5 jaar geleden huurde je geen hoogwerker die niet op hoogte kon rijden. het laatste jaar is er volgens mij een wet gekomen die dit verbied, want ik kom nu geen hoogwerker meer tegen die dit kan.
                          Op een Alp zit ook zoiets...

Je kan alleen omhoog als alle poten helemaal op de grond vaststaan. Naar beneden kan wel zonder poten, voor in het geval van nood.

Comment

• DidierB
                            • May 2003
                            • 337

Hmmz, Alp of Genie hebben een hoogwerker die kan rijden met het bakje boven, elektrisch bediend vanuit het bakje. Heb er al eens zo eentje zien rondtuffen bij VTM. Lijkt me in sommige gevallen verdomd handig.

Groeten,

Beghin Didier
                            Ampli bvba

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Als je net niet bij een lamp kan ga je soms toch over de rand hangen, anders moet eerst dat ding weer naar beneden, paar centimeter verplaatsen en weer omhoog.
                              Doordat je dus gaat hangen en denkt: ik kan er net wel of niet bij kan dit erg gevaarlijke situaties opleveren.
                              Als je gewoon in een vlakke zaal staat zie ik het probleem niet van rondrijden op hoogte, buiten of op een hobbelige vloer wordt het een ander verhaal.
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...