Of maar eerst een de Macine Richtlijn lezen?
tuigje in hoogwerker
Collapse
X
-
-
dag Jeroen,
zoals Rinus laat doorschemeren zal je inderdaad in de machinerichtlijn terugvinden dat alle toestellen die via hydrauliek werken, dus ook de heftruck, verreiker, autolaadkraan ed, een beveiliging tegen het wegvallen van druk moeten hebben: nl een leidingbreukbeveiliging. Ik garandeer je geen zachte landing maar een kninarm zal niet plots naar beneden donderen. In dergelijk situatie heb ik dan toch liever mijn harnas aan de kooi vastgegespt.
Comment
-
citaat:Geplaatst door jevehe
hoe lossen jullie dat op met een podium dat schuin oploopt en je moet in de hoogte werken?
Een 2de vraagje: hoeveel puntbelasting (om in jullie terminologie te blijven )kan een houten vloer aan? Een hoogwerker weegt al snel zo'n 1000kg/ 4 wielen.
Dat loopt van
-> eenpersoons-telescoophoogwerker via
-> compacte schaarliften en
-> zwaarlast schaarliften en
-> electrische knikarm telescoophoogwerker op een aanhanger en
-> ruwterrein rupsband hoogwerkers en
-> groot-bereik diesel telescoop hoogwerkers tot
-> mobiele kranen met een jib en een werkbak op 150m hoogte,
en alles wat daar tussen zit,
en de gewichten daarvan varieren tussen 300 en 90.000 kg.
Kun je wat specifieker zijn?
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Dag Rinus
zoals je zelf aangeeft is er een heel breed gamma van hoogwerkers. Niettemin zal het gewicht hiervan, op een houten vloer, al een grote beperking inhouden. Voor binnenwerk kan een dieselmotor dan weer liever niet gebruikt worden,enz. Zo zullen er waarschijnlijk nog elementen (schuin podium)zijn waardoor de mogelijkheden kleiner worden. Is er een type hoogwerker dat algemeen populair is in theater ea?Comment
-
citaat:Geplaatst door jevehe
Is er een type hoogwerker dat algemeen populair is in theater ea?
het goedkoopste type!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Wrong.
Genie is een merk/fabrikant, dat ooit een patent had op een systeem voor 1 persoon telescoop hoogwerkers
en
Alpas en Alp-Lift zijn andere fabrikanten/merken,
die ook zoiets zijn gaan maken toen ze, ofwel een licentie kochten, ofwel het patent verlopen was.
Maar er zijn vast nog wel meer merken die eenpersoon-telescoop-hoogwerkers maken.
En inmiddels is die markt ook qua typen een stuk uitgebreider dan vroeger,
met destijds 1 basis-type, dat verkrijgbar was in drie werkhoogtes.
nu zijn er talloze varianten in ballastgewicht/stempelgrootte/aandrijving/werkhoogte enz enz.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Hijsen zal met geen van beide kunnen,
het zijn per definitie hefwerktuigen!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Ok, daar wou ik naartoe komen. Heb daarom ook maar de websites van Genie en Alplift bezocht.
Indien we aannemen dat de Alplift waarvan sprake in het andere forum ook een hoogwerker is ( en geen lift voor goederen) dan begrijp ik die situatie helemaal niet omdat het dan om 2 hoogwerkers gaat die men zou willen gebruikt hebben om [u]materiaal </u>te hijsen/heffen.
De hoogwerker daarentegen mag enkel gebruikt worden om personen te heffen( ARAB 267.2.3)
Vanuit werk standpunt van de ARBO zou dit toegelaten zijn? Maw hoe omschrijft de ARBO een hoogwerker?
Comment
-
Genie liften worden gebruikt om te heffen. Bijvoorbeeld in de installatietechniek, op hhogte bregen van luchtkanalen. Ik heb ze in de licht branche ook wel eens gezien om trussen te heffen.
Genie maakt dus meer dan alleen "hoogwerkers".Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
Comment