tuigje in hoogwerker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen de Goei
    • Oct 2004
    • 376

citaat:Geplaatst door mtouch

Ja en wat die RAI of Jaarbeurs betreft... ik vind het ook prima dat er regels worden opgesteld. Maar als je in de Jaarbeurs aan TAO vraagt, laat je (aanvullende) regels dan maar eens zwart op wit zien, dan komen ze keurig een stapel A4'tjes brengen (niet dat daar dan een handtekening of briefhoofd boven staat, maar goed: dat zij ze vergeven). In de RAI wordt ik dan elke keer weggestuurd met "dat het in de wet staat" en dat ik het dan zelf maar op moet zoeken.
    Ik had het idee dat het in die gebouwen juist een beetje beter ging. De rai heeft net voor een vermogen aan staalkabels gekocht, en het personeel wat er bij betrokken wordt zijn toch jongens (ik ken geen meisjes die rigging doen) die enig zins verstand hebben van rigging.
    en dat ze nog moeten worstelen met regelgeving enzo, Ja, het zou allemaal veel beter kunnen.
    Maar het blijft natuurlijk goed om er vanuit elke kant kritisch tegenaan te blijven kijken. (schoppen)

Comment

• mtouch
      • Feb 2005
      • 58

Nou, de RAI koopt helemaal niets... Spieker is inderdaad op de goede weg, maar is tegenwoordig in handen van Expotech, die inmiddels ook een aandeel heeft genomen in ACS. Tenminste, dat is wat ik me heb laten vertellen. 't Is me nogal een privatiserings- en overnametoestand in ieder geval.

De mensen die riggen zijn de laatste tijd inderdaad prima, maar er is een tijd geweest dat dat wel anders ging (niks bridle, ratelband tussen twee spanten, takel eraan, klaar. Serieus!). En nog steeds zie je af en toe rare dingen gebeuren hoor...

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

De RAI was/is al jarenlang een behoorlijk private onderneming hoor, en dat zijn die andere firma's die je noemt ook.
        Alleen lopen er onderling allerlei lijnen - en die worden dus met al die overnames korter.
        En wees blij dat het de goede kant op gaat....
        in die Hal in het diepe Zuiden zitten kennelijk de restanten van de eigenwijze prutsers... gezien het topic over de kwaliteit van de beursrigging daar.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jeroen de Goei
          • Oct 2004
          • 376

citaat:Geplaatst door Jeroen de Goei
          [br
          De rai heeft net voor een vermogen aan staalkabels gekocht.
          De RAI koopt inderdaad niets. Spieker en Expotech ook niet. Deze informatie was onjuist. (Het was huur) Maar ze zijn op de juiste weg om een veilige werksituatie te creƫren. (en toch kan het nog beter)

Die beunhazen in het MECC in Maastricht zijn gek.

Hoe gaat het tegenwoordig met de beursen in de Jaarbeurs in Utrecht?
          Zijn die ook aangegordeld in de hoogwerker?

Comment

• mtouch
            • Feb 2005
            • 58

Van wat ik er gezien heb, is het in de Jaarbeurs wel ok, maar minder strict qua veiligheid dan in de RAI. Maar ik heb daar de laatste tijd niet meegebouwd aan grote dance-events o.i.d. Het contrast tussen professionals uit ons vak en dat uit b.v. standbouw is wel weer een stuk groter. Staan de riggers daar met een tuigje in de hoogwerker, de standbouwers laten zich rustig met hun verfkwast in de hand op de lepels van een heftruck naar 5 meter hoogte heffen om daar een wandje bij te tippen. In de RAI lijkt men inmiddels door te hebben dat je dat daar niet hoeft te flikken.

Comment

Working...