foto's fitlink België 17 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanJanssen
    • Dec 2004
    • 1

Dat is hem dan,...

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Dank je wel Jan:
      Name and Shame, dat is het credo dat de Nederlandse ArbeidsInspectie wil gaan voeren.

"Het ontstaan van ESS ... 19 jaar geleden startte Carlo Bammens als amateur-dj voor privé-feestjes."
      Ik zal nooit ontkennen dat ik in de eerste jaren ook wel eens gegokt heb - en zwetend wakker ben geworden over een komende klus: "zij die nooit gecowboyd hebben werpen de eerste steen".

Maar op basis van deze plaatjes en de vele reacties,
      kan ik met een gerust hart stellen dat die meneer Carlo Bammens en zijn ESS in die 19 jaar het amateur niveau absoluut niet ontstegen zijn!
      Dan zullen ze ook wel amateur prijzen moeten rekenen - al zal Carlo vast geen 'amateur automobiel' meer rijden!

Wel jammer dat het Belgie is, nu kan ik geen gebuik maken van de kliklijn van de ArbeidsInspectie voor het aangeven van dit soort economische delicten.
      Komen deze mensen (?) die 'poging tot doodslag' in hun werkopdracht hebben staan ook wel eens in Nederland? Alle tips zijn welkom!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Van hun site geplukt (mag eigelijk niet zomaar, maar ik geloof niet dat ik me bij zo'n bedrijf strikt aan de regels hoef te houden)

citaate verhuurafdeling beschikt over een uitgebreid gamma van uitstekend onderhouden professioneel materiaal dat op ieder moment voldoet aan de gestelde veiligheidsnormen.
        Geweldig, ik galoof dat we alleen het Gamma in hun inleiding serieus hoeven te nemen, want klussers zijn het zeker.[xx(]

Verder, mijn complimenten voor de foto's, dit is tenminste iets waar we allemaal eens goed naar kunnen kijken en leren hoe het wel had moeten zijn.

Zoals al eerder gezegd door Pulse:

citaat:Jammergenoeg zijn dit soort rigging taferelen dagelijkse kost hier in de buurt (Belgische Limburg)
        hoe denk je dat dit komt?? Zijn de bedrijven daar niet in staat dit op een goede manier te plaatsen, hebben ze hiertoe de kennis niet of waar kan zoiets aan liggen??

Omdat ik moet zeggen dat je hier (Z-Holland) eigelijk alleen op de echt kleine feestjes dingen ziet die niet helemaal door de beugel kunnen vraag ik me dat dan af. Maar meestal zijn er slechts kleine dingen aan te merken (hoewel er helaas ook wel uitschieters zijn)
        [V]

Rinus, ga door met de uitleg, hoewel we allemaal wel zien wat er niet klopt ben ik erg benieuwd wat naar jou idee de beste remedie zou zijn voor ieder betrefend probleem.
        'Je bent nooit te oud om te leren en als je denkt dat je alles weet dan ben je verkeerd bezig', en dat geldt ook voor mij SO BRING IT ON!
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

citaat:Geplaatst door moderator

Rigging technische nachtmerrie nr3:
          A) Een gehesen DJ booth -
          Ik heb geen idee van het totale gewicht ervan ...?
          1) de trussconstructie opgebouwd uit Prolyte-materiaal (?) dat beweren ze in elk geval op die ESS-site...
          (=H?-hoop ik toch, en geen X)30V cirkel van 4(?)m-diameter,
          met ingezette "dubbel-T-stukken" en een interne kruisligger als 'vloerdrager'...
          + 4x 'knik-truss decor-arm' van pakweg 5-6m totale lengte?
          + allerlei laddertruss in V-vormen rondom en in 8-hoek boven de DJ...
          2) wat weegt zo'n discobar + apparatuur? Ik kan hier zeker wel "wat" hulp gebruiken! [:I]
          3) Herkent iemand die (zwiep-)spots en weet het gewicht ervan?
          4) Zijn dat een soort kleurenTL's boven die DJ? Wat wegen ze?
          Kan ik de gok wagen met -alles bij elkaar- niet meer dan 30kg??
          5) 1 x DJ + 1 technieker (?). We rekenen in termen van de ArbeidsInspectie en de Euronorm voor hangsteigers (EN 8010) per persoon (=arbeider met gereedschap=) 100kg statische last!
          En omdat ze vast wel zullen meebewegen met de beat - verdubbelen we dat voor het berekenen van de totale statische belasting).....
          dat is dus voor de boys al 400kg rekenbelasting.

B) De kettingen van die klimtakels (het zijn Viciney's dat is een Spaans merk) staan in schuine reeptrek

De dode parten van de kettingen hangen naast de kettingzakken.
          Logisch: die kettingzakken liggen in de truss, maar dat slaat natuurlijk nergens op, als je zo schuin gaat hijsen.
          Het dode part volgt de richting van de zwaartekracht en volgt niet 'de hoop of wens' van deze denk-beperkten.

Lekker klieren met het dode part van de kettingen....
          Ze hadden er eigenlijk (in het kader van een goede risico-analyse) een knoop in moeten leggen!

Tot zover dan maar weer - eerst maar eens wat hulp voo ik hierover verder ga!

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

Maar das zeker nie de eerste keer da ik zo een dingen zag bij die firma: in mijn thuisdorp hadden ze ook een fuif voorzien van licht & geluid: eveneens onder 45 graden getakeld. Iemand die de grondbeginselen van mechanica doorheeft weet da zoiets veel te veel krachten laat resulteren op de ketting zelf EN op de horizontale spanten van de staalconstructie...

Geluidssets van dap audio in een zaal van 1500 man zijn trouwens ook zeer professioneel

Maar je mag zeker niet alle verhuurders in belgisch limburg niet over dezelfde kam scheren. Ok dit is een vrij grote verhuurder, maar je ziet dat hij goedkoper materiaal verhuurd met bijhorende goekopere prijs > veel chiroverenigingen en dergelijke verkiezen hen boven duurdere professionals. Er zijn andere grote verhuurfirmas waar ik zulke taferelen nooit zie of zal zien

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ik neem even aan dat het laatste deel van je post als reactie op die van mij bedoeld is,
              Natuurlijk snap ik wel dat er ook goede firma's zijn in belgië (we zijn de mopjes over belgen en Nederlanders wel een beetje ontgroeid zou ik zo zeggen.

Toch wordt er door een andere poster letterlijk beweerd dat "dit soort riggingtaferelen dagelijkse kost is in belgisch limburg" hoe moet ik dat dan opvatten?? zijn er een aantal grote jongens die dit soort 'massamoord werktuigen' neerhangen of is het alleen deze firma die dit heel erg vaak doet?

Ander verhaal, zal ik deze knutselaars een mailtje sturen met het verzoek of ze het een en ander willen toelichten zodat ze zichzelf ook kunnen verdedigen?? (voor zover dit mogelijk is dan) of stellen we dat soort taferelen hier niet op prijs?
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 806

niet persoonlijk bedoeld als reply hoor

En over dat 'zo een dingen zie ik wel meer': ESS is net een firma die redelijk veel fuiven doet. de fuiven waar ik tussenj mijn 16 en 19 jaar (voor ik in diepenbeek ging studeren dus) waren 9/10 door hun voorzien. Vandaar dat er nog wel mensen zullen zeggen: dat zien we wel meer.

Ach, uiteindelijk zitten er overal wel piraten die zelfs grotere fuiven doen. Maar die werken dan onder de prijs en krijgen bijgevolg zowat iedere chiro-, sportverenigings-, en studenten-fuif vast. Een reden te meer waarom we zulke mensen aan de schandpaal moeten nagelen: de wereld wordt er veiliger van EN de mensen die weten wat ze doen moeten niet meer zo hard knokken om te overleven...

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

nog een punt: die discobar hing aan 4 takels.

stel dat er 1 van de vier niet meetakelt wegens defect of het blokkeersysteem het begeeft: heel je constructie wordt labiel en zal kantelen!

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

2 Upgrading enz...
                    ik denk (cq weet zeker) dat je niet te snel moet beweren dat het qua kennis enz. van verhuurbedrijven in Nederland beter zou zijn dan bij onze Zuiderburen.
                    Helaas is dit (gepruts) een probleem dat nog steeds wereldwijd aan de orde is. Ik hoor/weet van dit soort verhalen ook nog geregeld uit bijvoorbeeld D, UK, Bahrein, Zuid-Afrika en de VS. En dan hoor ik natuurlijk ook nog lang niet alles.

En in een ander onderdeel van het J&H-forum blijkt dat ook op de grote klussen in Nederland nog aardig wat aangeknoeid kan worden.

We 'wachten' eigenlijk gewoon allemaal op het rigging ongeluk met de impact 'a la Roskilde'.
                    Pas dan zullen er politici wakker worden, en om zich heen gaan tappen - want het is nooit hun schuld, en zullen de inspectie-diensten op hun donder krijgen of op scherp worden gezet.
                    Pas dan zullen de verzekeraars erachter komen dat er heel wat rand-figuren in deze sector rondlopen met een grote bek of gladde babbel, maar ook niet meer dan dat... en zullen die verzekeraars gaan zeuren over normen en regels... of je er gewoon uitgooien.
                    En dan zullen er een aantal prutsers keihard door de mand vallen.
                    Maar het is toch te erg voor woorden dat het spreekwoord "als het kalf verdronken is dempt men de put" ook bij ons weer geldig zal blijken.

1 ding is zeker:
                    Op basis van pure kansberekening zal het ongeluk eerder gebeuren bij een bedrijf als ESS, dan bij serieuze bedrijven.
                    Maar daarna heeft iedereen een jaar of wat een hele hoop gezeur met allerlei soorten van inspectie-shit, want dan komen er ook plotseling totaal onzinnige punten naar voren, waar volgens de letter, de punt en de komma van de Wet niet aan voldaan wordt/kan worden.

2 Poelmans
                    je hebt helemaal gelijk, maar ja wat kost een goedope DJ nou eigenlijk echt.
                    en publiek dat zo dom is om er onder te staan wordt op deze manier 'biologisch geselecteerd'...

Darwin rulez!

2 axs
                    en hoe zit het met het parket - zoals het bij jullie heet - hebben deze prutsers naar aanleiding van dat vorige ongeluk dan geen sancties opgelegd gekregen? en worden ze niet extra in de gaten gehouden...
                    Dan is er bijna zeker een connectie met de (corrumperende?!) politiek.
                    Wat dat betreft is het inmiddels wel duidelijk dat de Belgen en Hollanders niet voor elkaar onder doen.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door rinus bakker
                      "Het ontstaan van ESS ... 19 jaar geleden startte Carlo Bammens als amateur-dj voor privé-feestjes."
                      Ik zal nooit ontkennen dat ik in de eerste jaren ook wel eens gegokt heb - en zwetend wakker ben geworden over een komende klus: "zij die nooit gecowboyd hebben werpen de eerste steen".

Maar op basis van deze plaatjes en de vele reacties,
                      kan ik met een gerust hart stellen dat die meneer Carlo Bammens en zijn ESS in die 19 jaar het amateur niveau absoluut niet ontstegen zijn!
                      Enkele jaren geleden gebeurde er ook nog wat op een job van ESS wat bij velen hier in Limburg nog wel herinneringen oproept.
                      Een constructie van deze heren is toen naar beneden gekomen met tot gevolg een 30-tal gewonden.
                      De oorzaak bleek het ontbreken van enkele outriggers aan de windups....

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

2 axs
                        en hoe zit het met het parket - zoals het bij jullie heet - hebben deze prutsers naar aanleiding van dat vorige ongeluk dan geen sancties opgelegd gekregen? en worden ze niet extra in de gaten gehouden...
                        Over de juridische afhandeling van dit ongeluk heb ik momenteel geen verdere informatie. Achteraf is er nog zeer weinig info naar de buitenwereld gestuurd. Maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig

Wat de opvolging van het parket betreft in het algemeen betreft kan ik heel kort zijn. 'Welkom in België... het land waar veel kan en waar nog meer door de vingers wordt gezien'

Lekker klieren met het dode part van de kettingen....
                        Ze hadden er eigenlijk (in het kader van een goede risico-analyse) een knoop in moeten leggen!
                        Op de foto lijkt het alsof er gewoon aan de ketting getrokken wordt, maar in realiteit had iemand zich werkelijk omhoog getrokken aan de ketting (hing er dus als het ware aan) en werd heen en weer geduwd door een ander persoon.

2) wat weegt zo'n discobar + apparatuur? Ik kan hier zeker wel "wat" hulp gebruiken! [:I]
                        3) Herkent iemand die (zwiep-)spots en weet het gewicht ervan
                        4) Zijn dat een soort kleurenTL's boven die DJ? Wat wegen ze?
                        Kan ik de gok wagen met -alles bij elkaar- niet meer dan 30kg??
                        Even een schatting qua gewichten maar denk dat ze aardig in de buurt komen.

2) DB : +/- 20kg (mixer + cd-player + turntables + cases)

3)Waren YPOCS, gewicht rond de 16kg

4)zijn idd een soort van neonbuizen. Van het gewicht heb ik niet echt een idee, maar zal max 1kg per stuk zijn!

Verder vergeten we nog:
                        - Monitors 'gevlogen' aan de laddertruss: kilootje of 15 per stuk?
                        - traanplaat rond de DJ-booth : kilo of 30?
                        - de 4 driehoeken incl ledtubes rond de boot : 10kg per 'driehoek'?
                        - enkele CD-koffers : ook weer goed voor een 20kg

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jeroen de Goei
                          • Oct 2004
                          • 376

[8D][:I][][}][)][B)][8][8)][:0][xx(][|)][:X][^][V][?]

Comment

• maarten
                            • Jan 2002
                            • 268

"Met onze 15 jaar ervaring kunnen wij u zeker het juiste advies geven: als het ons niet lukt dan lukt het niemand."

als je deze foto's ziet is dit een best pijnlijke EINDzin :-)

Comment

• Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

citaat:2) DB : +/- 20kg (mixer + cd-player + turntables + cases)
                              Als je weet dat 1 SL1200 als rap 15kg weegt...Totale DJ set zit rap op 60kg incl cases

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2139

De security heeft naar mijn mening ook laat ingegrepen op die fuif. Ik stond tegen de nadar samen met chris en pulse(dieter) toen de constructie naar onder kwam toen daar nog mensen onder stonden. Er stond iemand dicht bij ons toen op dat podium en hebt die persoon met schreeuwen proberen te waarschuwen, maar goed die man was dronken en had mijn bedoelingen totaal niet door.... maar tis dus pas daarna dat er security is komen opdagen om dat podium vrij te houden...

Maar in eerste instantie wijst het op compleete debieligheid en onverantwoordelijkheid van de kerel die op dat moment de constructie naar onder heeft laten komen toen er dus nog mensen onder die constructie aanwezig waren.

Maar het is idd zo dat dit bedrijf nogal wat onder de prijs durft duiken(jaja tot zelfs de helft van wat andere bedrijven vragen..) en zo veel fuiven afsnoept, maar als dit dan op zo een manier moet gebeuren....

Toch nog even zeggen dat er in belgisch limburg ookwel genoeg bedrijven(bedrijfjes) zijn die het wel fatsoenlijk en goed doen, maar ja ze zijn duurder en dat hebben hier veel mensen( organisaties ) nog niet begrepen...

mvg
                                ronny
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...