foto's fitlink België 17 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PhantomX
    • Dec 2004
    • 1

Goeidag allemaal.

Ik ben LJ en technieker bij de rechtstreekse concurrent van deze firma. En ik kan u verzekeren dat ze stilaan minder en minder opdrachten krijgen. Is alleen maar goed voor ons :-)
    Wat op de foto's te zien is, is een fuif van een studentenclub. En dat werkt met een contract voor een gans jaar. (dan krijgen ze een voordeel prijs) MAARJA, veel voordeel haal je er niet uit hé, zoals je ziet.
    Beter iets duurder en tegoei dan....

Deze foto's zijn echt maar een top van de ijsberg. Ge moest ens weten!

Greetz

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

citaateze foto's zijn echt maar een top van de ijsberg. Ge moest ens weten!
      wij willen weten....

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

We wachten gewoon nog een paar jaar - het ongeluk komt vanzelf.
        En dan blijkt Carlo plots te zijn verdwenen naar zijn huisje in Brazilie?
        Het enige wat tegen prutsers te doen is aantonen dat het prutsers zijn met zoveel mogelijk bewijzen.
        Tegn prijsconcurentie kunnen we in de westerse wereld niets doen (en terecht!),
        maar tegen oneerlijke concurrentie zoals dit - met het tarten van elke regel voor hijsveiligheid -
        moeten we gewoon allemaal blijven knokken. Foto's, feiten en bewijzen verzamelen.
        Als het feiten-dossier dik genoeg is kun je ermee naar de economische rechter.
        En dat kunnen best een aantal concurrerende bedrijven samen doen - om de kosten van de advocaat te delen.
        Maar het begint met verzamelen van zoveel mogelijk bewijzen, ook die feiten uit het verleden tellen zeker mee!
        -
        of niet meer zeuren en gewoon wachten op het ECHTE ongeluk.

Wat betreft die opgaven voor de DB dat lijkt mij allemaal erg licht ingeschat.... een beetje deksel van een stolpcase weegt toch ook gauw 10kg...? wat voor apparatuur en meuk (CD & platen koffers? mixers? enz enz enz) staat er niet allemaal op/rond/achter die DB.
        Ik ga eens kijken of ik met de rest van de info een gewichtenlijstje kan gaan maken.
        Heeft iemand enig idee wat er voor vloer er op de trussen was gelegd?
        Eerst eens kijken of er nog een mooi volgend plaatje bijzit voor commentaar.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

Op het onderste kruis van de DJ booth lag een traanplaat.
          Die Ypocs wegen toch meer denk ik, schat toch een 20kg..

Greetz
          Chris
          Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Een Ypoc 250 spot met 2 G-haken en een safetey weegt hier 23 kg...ik reken dus 25 kg per spotje...

Voor de lol heb ik ook ff een volle cd koffer op de weegschaal gezet...18 kg!

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

What's in the name: VetLink.......
              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 806

tis FITlink das ne sporthal waar ook wel fuiven gegeven worden, vandaar de FIT [)]

Een platenkoffer is doorgaans nog wel wat zwaarder dan een CD koffer.

BTW: onder de discobar stonden lege flightkisten als ondersteuning, geen aluminium draagsysteem ofzo, dus dat zat nog wel wat gewicht in de schaal gooien

tjonge ben benieuwd aan wat een totaalgewicht we gaan komen

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

citaat:Geplaatst door moderator

Rigging technische nachtmerrie # 3:

hier wordt een staalstrop-met-bescherm-slang om de scherpe kanten van het stalen spant gelegd.

en hier ook - en dat zal verder overal wel zo gebeurd zijn
                  Waarom zit er zo'n slang om die staalkabel?
                  Omdat we staalkabels zijn gaan gebruiken om trussen op te pikken waar het gebruik van spansets (polyester) een te groot temperatuursrisico vormt. Polyester mag maximaal 100graden C te verwerken krijgen. Menig spotje heeft een huis of bundel die veel heter is (PAR64-lamp op 20cm = 260 graden!!). Dus gebruiken we dan liever staalkabels.
                  Waarom dan die slang erom? Om te voorkomen dat het staal van die kabel insnijdt op een aluminium truss-buis.
                  Dat staal van de kabel is pakweg 4a5 keer harder dan het alu van de truss en werkt daarop als een vijl.
                  En wat is er geen probleem in het geval van het aanslaan van truss:
                  er zitten aan zo'n ronde buis geen scherpe kanten.
                  Een scherpe kant noem je een 'ondergrond' waarbij de afrondingsstraal gelijk is aan de straal van de strop.
                  Als dat het geval is verliest de staalkabel ongeveer de helft van zijn sterkte als ie er in een haakse bocht om wordt gelegd.
                  Een 1cm dikke kabel heeft een straal (r) van 5mm, en moet dus buigen om een ondergrond waarvan de afronding (r) tenmniste 5mm is.
                  Ter vergelijking:
                  De diagonale buisjes van Prolyte-30er truss: r = 8mm.
                  Standaard flightcase alu-hoeklijn: r = 3mm.
                  Trussbuis randstaven (die dikke buizen): r = 24 a 25mm.
                  Stalen wals-profielen: r = 0,5 - 1mm.

En dan komt ie:
                  Bij de truss bescherm je dus juist de alu-ondergrond,
                  maar bij stalen spanten moet je niet het spant beschermen maar juist de kabel zelf, vanwege de scherpe r-knik!
                  En die slangen helpen dan vrijwel niks, nada, niente, zero, noppes!
                  Ik heb hier in de loop der jaren heel wat proeftesten mee gedaan.
                  Zelfs op een mooie ronde buis van 50mm - met een heel groot krachtoverdragend oppervlak is een goede kwaliteit gewapende slang bij een kracht van 1000kgf volkomen verpulverd/weggeperst tussen staalkabel en ondergrond.
                  De beste (en economisch meeste verantwoorde) vorm van hoekbescherming voor is nog steeds een dik pakket aan veelvuldig opgevouwen jute, vilt of vloertegels.
                  Dit hier getuigt van ONKUNDE op het gebied van rigging en het bewust(?) nemen van onnodige risico's.

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

is er dan geen keuring in belgie? hebben in doetinchem ook altijd een feestje met 2500 pers. is in een sportzaal en dan komt er een architect om te berekenen wat er aan draagvermogen aan het dak mag. Moet er een lijst worden ingeleverd wat er gevlogen wordt en komt diezelfde meneer samen met de brandweer inspecteren. Heb je 1 brandblusser teweinig staan, of is er een bariccade op de nooduitgang weg geplaatst, eerst verbeteren en zorgen dat het in orde is!! anders blijft de deur dicht!!
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• LJ Nico Schepers
                      • Sep 2002
                      • 28

ik vind het raar dat we nog geen reactie gekregen van de betrokken firma of mensen van deze firma.
                      ik weet wel zeker dat er hier een paar mensen van deze firma op het forum komen .

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

Dit is de enige die ik zo heb kunnen vinden.
                        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Kan me best voorstellen dat ze zich niet graag willen verweren in dit onderwerp.
                          Wat we op de foto's zien is simpelweg om je ogen uit jke kop te schamen.

In mijn openingsbericht meldt ik ook dat de firma die dit opgehangen heeft niet zo erg van belang is. De fotoos zeggen genoeg...
                          Meerdere mensen geven ook al aan dat dit niet een op zichzelf staand ding is. De foto's zijn in dit geval zo duidelijk dat het "bewijs"is van slecht werk, wil niet zeggen dat anderen ook niet zulke gevaarlijke capriolen uithalen, vandaar dat ik de firma in casu ondergeschikt aan het belabberede werk vind.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Dit is de enige die ik zo heb kunnen vinden.
                            Ben er zeker van dat Kenneth meer uitleg kan geven over deze bewuste klus... We wachten af...
                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jo vaes
                              • Jul 2002
                              • 221

Zoveel lak aan verantwoordelijkheid heb ik nog nooit gezien. Nu ja, heb ook al eens 180 volt op hun trussen gemeten en van die dingen. Maarja, hier in belgië is de markt gewoon kapot. Naar kwaliteit word er niet meer gekeken. Kwantiteit voor zo weinig mogelijk geld, maar dit is natuurlijk geen excuus voor zo een 'stunten' uit te halen. Het IS GEWOON TRIESTIG !!!!!
                              Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

nou dan hebben we dus een reactie van Kenneth tegoed,
                                of misschien ook niet ....

en dan zou hij wat minder van dit soort foute dingen moeten doen
                                en wat meer (of liever nog: ALLE) tijd aan zijn vriendin moeten besteden,
                                want dat is een leuk ding!

Comment

Working...