foto's fitlink België 17 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

citaat:Geplaatst door moderator
    Rigging technische nachtmerrie nr 4:
    Over die Viciney takel zal ik niet zeuren,
    tenslotte komen Sangria, Sherry, Tapas, Paella of Seat ook uit Spanje.
    Maar helaas is het label (ook na fotosjoppen) onleesbaar
    en ik heb toch de zeer sterke indruk dat dit een halftonner is, aan de grootte van het takelhuis en de afmeting van de kettingschalmen (~5x19mm?) te oordelen.
    Dat is nog FF wat verder speuren...

Maar:

1) Er zit daar een ongewaardeerde (=ongecertificeerde) harpsluiting, een 'handelsmodel', waarvan elke serieuze rigger zo'n ding een zwiep de gracht in zou geven (als er geen milieuambtenaar staat te kijken)....
    Een ding als dit staat in elke hijsboerenfolder beschreven als:
    "NIET GESCHIKT VOOR HIJSDOELEINDEN".

2) In elke norm over eindverbindingen van staalkabel staat dat er nooit direct achter de talurit-klem aan de kabel gebogen mag worden. Dat is een verzwakt kabelgebied en dient tot ~6 kabeldiameters recht uit de klem te kunnen lopen.
    Maar de heren (Kenneth?) hier wisten dat dus ook niet, en hebben hele lange lussen (zonder kous) aan hun stroppen. De funktie van die lange lus is mij echter niet duidelijk.
    één puntje dat (toevallig?) wel klopt: de aanslag zit wel in de vakwerkknoop, en er zit nog net wel een stuk slang tussen steel en trussbuis
    Met wat kortere lussen heb je vanzelf meer vrije lengte achter de klemmen, dus kan deze buiging hier vermeden worden.
    3) Ik zou me als Interal trussfabrikant lelijk in mijn zak gezeken voelen als je weet dat dit truss van jou is, en op de ESS website staat alleen maar Prolyte vermeld.
    Voor zo'n klant reken je dan ook meteen maar Prolyte prijzen zou ik zeggen!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

de elektrotakels waren idd halftonners: Ik heb het met eigen ogen gezien: stond in grote letters '500kg' aan de andere kant van de takel

grtz

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

En onze kenneth was trouwens de persoon die het platform liet zakken terwijl er volk onder de constructie zat

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

dan zal die zeker wel niets van zich laten horen hier....[}]

dat het halve tonners takels waren kan ik ook bevestigen. stond er in het groot op aan de andere kant.

maar even een vraagje(rinus[]): wanneer je die foto van de takel bekijkt zie je dat de ketting tov het huis en dus ook waarschijnlijk het interne loopwerk niet loodrecht staat. dit komt natuurlijk door het schuin takelen. In welke mate heeft dit een nadelige invloed op het interne loopwerk van zo een (elektro)takel?

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LichtNichtje
            • Nov 2004
            • 220

Schandalig!!!

En dan die firma nog opmerkingen geven op onze manier van werken...

Comment

• LichtNichtje
              • Nov 2004
              • 220

citaat:Geplaatst door rinus bakker
              Stel u eens hier voor: Zatte mensen, ketting, gaan hieraan hangen/trekken...

Dan kan de constructie een beetje naar beneden komen, meer kracht op de andere, .... *** weet wat er dan gaat gebeuren...

Die mensen hebben geluk dat er niets gebeurd is....

Comment

• Full On
                • Dec 2004
                • 11

Ik had dus ook het geluk om op dit aanwezig te mogen zijn.... en te overleven! :-s
                Toen ik vrijdagavond de zaak zo'n beetje begon te bekijken sloeg de paniek ook zo'n beetje toe! Natuurlijk direct naar de camera gegrepen en wat foto's gemaakt (waarvan d'r uiteindelijk maar ééntje gelukt is)

Buiten alle schandalige zaken die hier vernoemd zijn, wil ik dus toch nog ff terugkomen op de cirkels die over de hele zaal hingen.

Het leken mij zo'n soort van lichtdarmen die je met kerstmis nog al eens zien... deze in de een cirkeltje gedraait en opgehangen AAN DE STEKKER!!!
                Wie een beetje goed kijkt op de foto ziet dat er geen enkele spraken is van zelf nog maar tape, straps...laat staan safety's!
                En natuurlijk.. zoiets werk uitdagend en het zat volk hing dus na een paar uur aan de cirkels met te sleuren waarna ze een mooie troffee hadden en Ess het grote geluk dat er geen gewonden waren gevallen door de rondslingerende begroken draden!

Iedereen is het hier al lang eens.... dit kan gewoon niet! De vraag is alleen: wat ga je er aan doen? En mijn vermoeden is zo'n beetje dat het in de buurt van "totaal niks" gaat liggen. De meeste organisatoren van dit soort feestjes gaat van dit soort wantoestanden niets weten en zich laten bezeiken waar ze bij staan.

Het is wellicht niet zo, maar laat dit een geïsoleerd geval van onkunde zijn en een voorbeeld voor iedereen HOE HET NIET MOET!
                Enneuh... die zever over Belgisch Limburg waar dit vaker gebeurt: zever in pakskes!!! prutsers vind je overal (jammer genoeg)
                Druk je op \'Full On\'.... vallen plots alle lampjes uit!!??

Comment

• Diedel
                  • Sep 2004
                  • 24

@ Rinus:

hoever ben je met je lijstje van gewichten? wil geen dubbel werk doen () maar wil hier wel eens aan gaan rekenen en wat leueke getalletjes tevoorschijn toveren... Kan jij mij wat jij al hebt mailen/posten etc??

Groeten,

Diederik

PS: in hoeverre moet je hier eigenlijk nog aan rekenen om te weten dat het niet klopt?

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

2 Diedel,
                    heel eerlijk: nog niet aan begonnen om dat overzicht te maken...
                    soms lopen er teveel dingen tegelijk door elkaar...
                    en daarnaast moet er ook af en toe nog eens "brood op de plank!"
                    (En ik hoop stiekum dat er nog mensen zijn met aanvullingen/verbeteringen op die discobar gewichten.)
                    De truss en spots, daar kom ik nu vast wel uit en de tranenplaat zit ook wel ergens in mijn archief.
                    Maar "die vracht" die deze DJ allemaal om zich heen heeft staan behoort zeker niet tot mijn parate kennis
                    (ik weet ook niet zomaar wat een drumstel weegt, of een pauk, of keyboardstack, line-array of baritonsax....
                    en dus ook niet die goede schatting van die betreffende DB op die pics....)
                    Daarvoor heb ik echt alle hulp nodig van de terzake kundige mensen van de J&H forums....
                    Die eerste weging van die ene CD-koffer door Ralph was maar net het begin...
                    Wie helpt mij wat dat betreft nog verder?
                    [Alleen serieuze reacties worden ter harte genomen....]

Comment

• Roland
                      • Jan 2001
                      • 480

citaat:Geplaatst door Full On
                      Het leken mij zo'n soort van lichtdarmen die je met kerstmis nog al eens zien... deze in de een cirkeltje gedraait en opgehangen AAN DE STEKKER!!!
                      Denk ook dat ik mijn truss maar eens ga verkopen en ga investeren in verdeelblokjes ed. Kijken of mijn kopjes ook zo blijven hangen.
                      Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• LichtNichtje
                        • Nov 2004
                        • 220

citaat:Geplaatst door Roland

citaat:Geplaatst door Full On
                        Denk ook dat ik mijn truss maar eens ga verkopen en ga investeren in verdeelblokjes ed. Kijken of mijn kopjes ook zo blijven hangen.
                        is in ieder geval goeiekoper als trussen

EDIT: die foto van full-on is die niet rijp voor "hall of shame" ?? [?]

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

2 LichtNichtje,
                          dan moet je nog even kijken wat de forum-gedachte is achter de 'Hall of Shame'.
                          De heren van ESS zijn natuurlijk van harte uitgenodigd om die daar zelf in te plaatsen.
                          Hier in dit topic hanteren we de nieuw aangekondigde 'policy' van de ArbeidsInspectie in Nederland: dat is "Name & Shame".
                          Ik heb de foto's van die 'space-booth' gefotosjopt zodat ik meer details kan zien,
                          en zal eens een spread-sheetje met gewichten gaan maken.

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

hoi rinus, ik had aan het begin van deze pagina nog een vraag gesteld ivm die elektrotakels... Zou je daar eens je deskundige mening/ervaring over willen uitspreken..

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Dit is de poging die ik gedaan heb kwa gewichten:

ESS Fitlink - Space ship DJ-booth
                              TRUSS
                              trusscirkel - 4?m totaal
                              3,1416 4 5,5 69,12 69
                              truss-vloer-kruis aantal lengte gewicht
                              kruis "C 016" 1 1,4 5,5 7,70
                              1m recht 4 1 5,5 22,00
                              0,5m recht 4 0,6 5,5 13,20
                              4-way "C 020" 4 1,4 5,5 30,80
                              spacer-set 4 4 0,5 8,00
                              81,70 82
                              truss-knik-armen
                              1m recht 4 1 5,5 22,00
                              45 grad hoek 4 1,7 5,5 37,40
                              135 graden hoek 8 1 5,5 44,00
                              103,40 103
                              laddertruss
                              dakje 1 1 10 10,00
                              steunbuizen+scaffs 8 1 3 24,00
                              decor-V-driehoeken 4 1 6 24,00
                              58,00 58
                              TRUSS-TOTAAL 312
                              DJ_BOOTH
                              5-tranen plaat 2,5-4 (+ 12mmhout?)
                              vloer 2,5 2,5 16 100
                              wanden 4 2,5 16 160
                              2 man 2 2 80 320
                              CD-cases 3 1 13 39
                              speel&mix-apparatuur 1 4 12 48
                              Speakers 2 1 25 50
                              amp 1 1 15 15
                              732 732
                              Spots
                              YMOC 8 1 25 200
                              FL-lampen 24 1 1 24
                              dimmers/voeding enz 1 1 25 25
                              249 249
                              BOOTH+TRUSS TOTAAL= 1.293 kg

Ik laat hem even zo staan in de hoop dat er misschien verbeteringen
                              of aanvullingen op zijn aan te brengen,
                              voordat we hier verder weer conclusies aan gaan verbinden.

Oeps ----
                              dat ziet er heel anders uit dan het uit excel en word geladen lijstje...

El Digibeto Gigantioso

Comment

• Upgrading your system
                                • May 2003
                                • 1684

geplaatst door Rinus:
                                citaat:2 LichtNichtje,
                                dan moet je nog even kijken wat de forum-gedachte is achter de 'Hall of Shame'.
                                De heren van ESS zijn natuurlijk van harte uitgenodigd om die daar zelf in te plaatsen.
                                Ik denk dat als iedereen waarvan hier de fouten zijn besproken al hun foto's waaraan iets rammelt in de hall of shame zou gaan posten De Heren J&H maar eens uit moetten gaan kijken naar een andere (lees grotere) webserver. Ik doe nu ongeveer anderhalf jaar mee op dit forum en zoveel puin als hier al niet is besproken (buiten alle goede dingen natuurlijk) zou niet in dit forum passen denk ik.

want je gaat mij niet vertellen dat een firma die zulke fouten maakt dit toevallig maar 1 malig doet.
                                en als je dan ook nog eens nagaat dat wij alleen het topje van de ijsberg bespreken op het gebied van rigging, simpel door gebrek aan foto's of getuign van dit vandalisme dan zou je je als verhuurder of rigger toch aangekeken op straat moeten voelen?[xx(]

er gaat in deze branche zoveel fout dat het soms lijkt of er niemand is die het nog wel kan. het is wat cru beschreven, maar je zou het toch bijna gaan denken
                                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...