programma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

programma

Een tijdje terug zag ik op klus een technicus klooie in een programmatje, wat ie ergens op internet had gedownload. In het programmatje kon je allerlei dingetjes berekenen zoals rigging /takels etc. maar stond er ook een dipswitch berekenaar in en volgens mij ook een lijst met allerlij lee kleuren en ook een lijst met heel veel fixtures en daar kon je dan ook weer de specs. van bekijken.
    Weet iemand wat ik bedoel of heeft iets waar het op lijkt?? Sorry het klinkt misschien allemaal heel vaag , maar ik hoop dat het duidelijk genoeg is...
    Wie weet het?!?
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

Waarschijnlijk bedoel je LD calculator:

Tijn

Comment

• ljlarzzzie
      • Aug 2003
      • 92

Jep! Volgens mij was dat het. IS het ook handig?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door ljlarzzzie
        Jep! Volgens mij was dat het. IS het ook handig?
        Download het programma en probeer het uit... Gratis is nu eenmaal het goedkoopste wat je kan krijgen, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

De eerste Officiele Ik Ben On The Road-laptop-Tool?, The Digital Buck-knife-Victorinox-Leatherman? Dit is een serieuze download-poging waard....

U hoort van deze ouwe geluids-boer

Comment

• ljlarzzzie
            • Aug 2003
            • 92

hahahaha, ik vind het wel een leuk progje, zeker als je even wat specs over een fixture moet weten of even wat uit moet rekeken qua stroom... !! Zit nog net geen soldeerbout of tang bij :-P

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Ik weet niet wat er allemaal al in het programma zit maar als je nou van zo veel mogelijk fixtures de gegevens in een programma stopt (zoals wat onder welk kanaal zit bij wapperlampen, vermogen, gewicht, enz) en ook van trussen en statieven er de belasting tabellen in stopt.
              Dan nog een lijstje LEE nr's (misschien zelfs de Rosco lijst er ook bij).
              Een Dipswitch calculator en weet ik veel wat voor kleine dingetjes altijd van pas komen, zou je dan niet een onwijs programma hebben voor in je palm-/laptop?
              We're ready to party, are you?

Comment

• MJ
                • Mar 2004
                • 140

@dj.t
                volgens mij kan dat progje dat allemaal
                heb er een keer aanmogenruiken dus weet het niet zeker
                dat progje draait alleen op pc niet op mac....

Comment

• ljlarzzzie
                  • Aug 2003
                  • 92

Er zit over alle fixtures heel veel info in, over een aantal truss ook, maaaaaaaar het mooie, je kan zelf ook nog een database vullen, dus je kan bijvoorbeeld die leenummers/rosco nummers erin zetten (als ze er niet instaan, nog niet kunnen vinden). Je kan echt vanalles laten berekenen, ook met je truss. Hij kan zelfs je vrachtwagen inladen, als jij de grootes van je cases invoert. Wel een handig programma dus! Waarom download je het niet DJ.T ? Het is gratis en proberen kan altijd... (of je moet een mac hebben, wat dus blijkbaar niet werkt :-( ) grz.

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Ik heb het programma gister gedownload.
                    Helaas bij mij doet hij het niet.
                    Ik was in de veronderstelling dat het juist een MAC prog was.
                    Ik zal het morgen (of de eerste keer dat ik even tijd heb en thuis zit) even downloaden en nog eens kijken of ik het aan de praat krijg.
                    Zoals ik het hoor een geweldig progje voor op de palmtop.
                    Zo heb je naast je multitool toch bijna alles wat je nodig hebt?

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Hij kan zelfs je vrachtwagen inladen, als jij de grootes van je cases invoert.
                      Hmmm... en da's gratis ?? Dus ik voer 1 keer de gegevens in,... en voila ! Easy op tour ?? Scheelt me 4 crewleden... [)]

Programmatje lijkt op het 1ste gezicht te gek, valt in de praktijk tegen... Erg veel geklooi om data in te kloppen, riggingberekeningen zijn weinig interessant... Voordat je de breidle lengte hebt, had je al 3 keer op papier kunnen meter wat je nodig had...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ljlarzzzie
                        • Aug 2003
                        • 92

citaat:Geplaatst door AJB

Hij kan zelfs je vrachtwagen inladen, als jij de grootes van je cases invoert.
                        Hmmm... en da's gratis ?? Dus ik voer 1 keer de gegevens in,... en voila ! Easy op tour ?? Scheelt me 4 crewleden... [)]
                        Ideaal toch[][)]

Het lijkt, zoals je zegt op het eerste gezicht heel erg handig, helaas valt de rigging inderdaad wat tegen, maar dat houdt niet tegen dat het voor het gebruik van de fixuredatabase WEL super is!! Evenals je even kwijt bent hoe je ook al weer je amperes moest berekenen
                        Jammer dat er nog geen prog bestaat dat echt alles optimaal en goed/snel kan doen!

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Wie weet wat ik fout doe?
                          Ik ben geen computer genie en wil dit programma nu toch wel graag even zien.
                          Ik download via de link.
                          Dan krijg ik een zipje op mijn bureaublad.
                          Dan kies ik: Extract here.
                          Nu staat dus alles op mijn bureaublad.
                          Ik klik de set-up aan en krijg deze melding:
                          C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.
                          Iemand een idee?

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Ik lees rigging.....bridles.....onderwerp gemoved naar de alu hoek!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

HH
                              en ik lees:
                              "kleuren en dipswitches" en weet ik veel.
                              in dat serieetje progjes staat ook een laadprogramma voor de trailers..
                              dus ja waar moet zo'n topic heen.
                              Laat maar FF staan.
                              De vraag was eigenlijk al beantwoord.

2 ljlarzzzzie
                              = kan er een slotje op?
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...