voor de liefhebber ;-)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

voor de liefhebber ;-)

en het is nog donker ook:

voor rinus zijn collectie [:X] imand nog peultjes?
    lekker belangrijk!
  • fredje
    • Jul 2002
    • 30

Top!

Gelukkig ligt er wel een stukje plastic tussen de laagkast en de betonvloer, stel je voor dat er een krasje op komt!

Een deuk in je voorhoofd door een neerstortende truss is blijkbaar minder belangrijk...

Fred.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Een prachtige Truss-H-bridle!
      dit zijn nou de mannen die je een driehoek truss zou aanraden....
      die is wat goedkoper. en dat gewicht van 2 sixbars kan ook echt wel aan een driehoek.
      dan hadden ze een extra sectie erbij kunnen kopen
      en de zooi in elk geval loodrecht aan dat dure touw kunnen hangen
      met dan ook nog eens twee keer zoveel beschikbaare touwlengte...

waar is de AI (of Mohammed B?) wanneer je ze nodig hebt?
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

in eerste instantie zat ik me te verwonderen hoe ze die takels uberhaupt zo neergehangen zouden kunnen hebben, een leek weet toch (als je tenminste niet al te vaak gespijbelt hebt met wiskunde) dat de krachten op je takels op deze manier veel hoger worden. waarom dan niet zoals rinus zei een extra deeltje.. Toe kwam ik het woord touw tegen en keek even goed naar die truss. [:S] nou, ik heb nieteens zin meer om erover te praten, wat een randdebielen zijn dit zeg.. je moet wel heel stom zijn als je zoiets zo ophangt.

is het nou nog staalkabel of ketting, dan heb ik nog zoiets van ja, die veel te grote hoek van de truss op de bevestigingsbalk. ok, kan nood zijn geweest of ze hebben het simpelweg niet geweten. maar zoiets ophangen met touw.... no comment
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

HoHo,
          (kunstvezel)-touw is inmiddels weer opgenomen in de lijst van de Europese normontwerpen voor flexibele hijsmiddelen.
          En we (Homo sapiens, var. archoriggersiens) gebruiken touw ook al een paarduizend jaar langer dan staalkabel of ketting.
          Maar idd NIET op de manier zoals deze hersenlobdeficienten het voordoen.
          Dat niet weten druipt trouwens wel heel erg opvallend van die platjes af.

Vraagje aan showband....
          in welk deel van Europa heb je deze plaatjes gemaakt?

Comment

• mtouch
            • Feb 2005
            • 58

PROEST!!!

Tien tegen één dat dat decortje daarachter dan ook allesbehalve brandvertragend is. Stel dat vliegt in de fik en de rest vervolgens ook; wat gebeurt er dan wel niet met dat touw? Kan je zeggen, tegen die tijd staat iedereen allang buiten, maar toch...

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

hoi rinus. ik kijk graag naar andere bandjes en kwam de link van feestband "klaar" tegen. (en snel klaar zijn ze denk ik wel met opbouwen ) www.feestbandklaar.nl

zitten in Alphen a/d Rijn dus niet echt in verweggistan.

Als het échte camonetten zijn uit de militaire dump zijn ze op zeker perfect brandvertragend trouwens. (voor de insiders. 88-5 verkenner boreel [:I] ik heb hare majesteits netten nog geprobeert in de hens te steken ook )

Volgens mij hadden ze prima die truss gewoon op een baseplate neer kunnen zetten en daar prima de sixbars aan kunnen monteren. Was exact hetzelfde materiaal voor nodig geweest toch?

Leuk is het contrast tussen de twee dikke kettingen waarmee de tbars aan de truss vastzitten en de bevestiging van de truss zelf.
              Overigens ook een leuk detail is dat je tegenwoordig vrijwel geen kunstof touw in kleine hoeveelheiden kan kopen met "touwkleur" Het gebruikte touw is waarschijnlijk natuurvezel of heel oud. Alleen in de nostalgische chartervaart zie je nog geregeld klossen touwkleur langskomen. Weer zo een gek weetje.
              lekker belangrijk!

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Maar als het militairen zijn is het toch geen enkel probleem...
                dat is daar heel simpel: doden of gedood worden!
                En wij betalen hun premies.
                Bijn zo letterlijk vertelde een afzeil-marinier me dat een keer tijdens een grote show
                (opening van de ArenA meen ik)

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

@ Mtouch: ik mag hopen dat de hele boel een keer de fik ingaat, scheelt een hele bak elende in de toekomst. met een beetje geluk gebeurt dit alleen in hun opslag.

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• tuurKE
                    • Jan 2005
                    • 252

Iemand interesse in aantal gekeurde takels, heb me juist een partij stevige boerentouw gekocht!!!
                    Hoe is het toch mogelijk!!!

Gettz tuur
                    Maar wij hebben.......
                    .......chamsys!!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:Geplaatst door showband

(voor de insiders. 88-5 verkenner boreel [:I] ik heb hare majesteits netten nog geprobeert in de hens te steken ook )

86-1, verkenner ook op de Bernhard in Amersfoort, SVE-TDC, en die barbecue met netten was iedere 2 maand...

verder inderdaad weer een prima reden om de verzekeringspremies wat op te schroeven...

Comment

• Hansman
                        • Mar 2005
                        • 3

Ik verbaas mij erover dat er mensen zijn die niks anders te doen hebben dan andere mensen af te zeiken, een ding is zeker....jullie weten het allemaal beter!!(bravo!!.....)

Helaas waren jullie zelf niet aanwezig op deze avond, anders had je kunnen zien dat onder de lampen een loopvrije ruimte was, dus stel dat de lampen waren gevallen, waren ze op niemand gevallen, hoogstens waren onze lampjes stuk.

Volgende keer wel even toestemming vragen voor het publiceren van onze foto's (dat wisten jullie niet he???)

Hansman

Comment

• tuurKE
                          • Jan 2005
                          • 252

citaat:Geplaatst door Hansman

Ik verbaas mij erover dat er mensen zijn die niks anders te doen hebben dan andere mensen af te zeiken, een ding is zeker....jullie weten het allemaal beter!!(bravo!!.....)

Helaas waren jullie zelf niet aanwezig op deze avond, anders had je kunnen zien dat onder de lampen een loopvrije ruimte was, dus stel dat de lampen waren gevallen, waren ze op niemand gevallen, hoogstens waren onze lampjes stuk.

Volgende keer wel even toestemming vragen voor het publiceren van onze foto's (dat wisten jullie niet he???)

Hansman

daar raak je op aan gewend, ik ben zo ook op dit forum terecht gekomen. Maar moet toegeven dat hier ook wel mensen zijn die het echt beter weten!!
                          En je bent nooit te oud om te leren!

Greetz tuur
                          Maar wij hebben.......
                          .......chamsys!!

Comment

• G-LiTe
                            • Apr 2004
                            • 196

Hansman,

Een loopvrije zone onder je lampen??????

Komaan jongen, dit kun je nu echt niet menen, wil je met deze zin al je gestuntel rechtpraten?

En wat als alleen het linker touw het zou begeven???
                            Zou dan het zootje niet ellendig rechts bovenop die monitorman geslingerd worden???

Maar ik mag aan jou uitlatingen afleiden, dat mechanica niet bepaald jouw vakgebied is.

G-LiTe
                            Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

Qua publicatie had je kunnen zien dat deze site jullie foto's niet publiceert. Dat doen jullie zelf.

Hier staat alleen een link naar jullie foto's. Nergens een kopie of afdruk of iets dergelijks. Klik met rechts op de foto's en je ziet dat ze niet hier staan. Maar dat je rechtstreeks naar de orginelen op jullie site staan te kijken.

De michelin hoeft ook geen toestemming te vragen of zij naar jouw restaurant een wegwijzer mogen zetten.

(dat wisten jullie niet he???)

Ik had inderdaad niet begrepen dat jullie er rekening mee houden dat je spullen zo nu en dan van een paar meter uit de lucht komen kletteren. In dat geval ben je gewoon goed bezig natuurlijk. [:X]
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...