Prolyte

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

    Prolyte

    Allen,

    Zoals Rinus al eens aangehaald heeft in een eerder topic heeft Prolyte een nieuwe 'Technical Edition' uit.

    Ik heb afgelopen week een exemplaar ontvangen van Prolyte en het is een zeer mooie en uitgebreide uitgave geworden.

    Opvallend is dat bijna alle data van alle trusstypes licht gewijzigd is. Waarschijnlijk het resultaat van de nieuwe analyse door een of ander Duits ingenieursbureau dat Rinus eens heeft aangehaald.

    Ik kan alle intensieve Prolyte-gebruikers aanraden om bij hun distribiteur te informeren naar deze nieuwe editie.

    Prolyte zal dit weekend naar eigen zeggen een calculatie-programma vrijgeven voor loadings van je truss, KYlo.

    Heb het programma nog niet kunnen testen en ben erg benieuwd.

    Ik neem aan dat het programma slechts de mechanisch eenvoudige belastingstypes als UDL, CPL, 2 x CPL, .... calculeert en niet echt meervoudige belastingtypes op meervoudige opleggingen.

    Ik vind het een wel een merkwaardige stap van Prolyte, al juich ik het toe, maar merkwaardig om dat ELK REKENPROGRAMMA slechts bruikbaar is binnen een beperkt spectra aan eisen en begincondities en dat de resultaten ook steeds maar bruikbaar zijn binnen dat zelfde spectra aan eisen en begincondities.

    Daarom dat veel bedrijven steeds huiverig zijn voor het releasen van calculaties, het blijft een tool en je weet nooit of de gebruiker de input en output juist weet te plaatsen.

    Geert
    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    #2
    Ha die Geert,

    naar wat ik begrepen heb is nu eindelijk de invloed van Bastiaans & Krasenbrink merkbaar.
    Twee alu-ir's waar ik zeer over te spreken ben (en zo gauw ben ik niet over ir's te spreken, teveel zit-eeltkennis en te weinig praktijk-ervaring leidt soms tot onzinnige resultaten).
    En die KraBa's hebben dezelfde soort van kritiek op de TuV, die ik al uit allerlei breukproeven had kunnen destilleren:
    er zitten daar bij TuV teveel oude mannen met een te grote status en te kleine kennis.

    Ik heb een tijd geleden al eens een Beta-versie gehad van het pakketje,
    maar voor deze digibeet was het toch veel te veel 'abracadabra' zonder gebruiks/data-invoermanual, dus vort ermee.
    Ik moet niet gaan zitten zoeken ... wat zou hiermee bedoeld worden.
    Gokken doet een ander maar, ik wil gewoon weten wat er bedacht is!
    En exact wat jij bedoelt zal in een bijgaande gebruiksaanwijzing moeten worden ondervangen.
    Klanten mogen best rekenen aan hun eigen materiaal (scheelt hopelijk een berg telefoon-, opzoek- en rekentijd op het Prolyte kantoor), maar moeten ook wel weten wat er wel en niet mag/kan.

    Trouwens ik zag tijdens de cursus die ik bij LGO geef, dat Eurotruss ook een nieuwe catalogus uit heeft, ben daar ook zeer benieuwd naar, want het zag er ook uit als een hele verbetering tov voorgaande versies. Met een beetje goeie wil heb ik daar binnenkort ook wel een exemplaar van.
    Het wordt nog wel eens wat in trussenland:
    de kwaliteit van de truss laat zich tenslotte ook goed aflezen uit de informatie die de fabrikant kan (of bereid is, te) geven aan de huurder / koper.
    Als je alleen een alu-buizen-bakker bent maar geen idee hebt wat er zoal mee gedaan wordt val je op den duur toch door de mand.
    En dan is er maar 1 optie die je in de makrt houdt: prijsdumping...., maar ja daarvoor ben je natuurlijk niet begonnen om die buizen aan elkaar te gaan bakken.

    (Koop je een auto in/uit China? dan is bij wijze van spreken:
    - je stuur rechts geplaatst,
    - loopt de snelheidsmeter van rechts naar links, en
    - is de website in het Chinees........ ).




    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

    Comment

    Working...