Ketting via staalkabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen de Goei
    • Oct 2004
    • 376

Ketting via staalkabel

Ik kwam dit laatst tegen in de Schiehallen, Loytkwartier in Rotterdam.
    Het zal waarschijnlijk niet de uitvoerder geweest zijn van deze ontzettend stomme fout, maar een halbeheerder of zo.
    Het geluidsbedrijf had spiekers hangen aan een truss met 2 motoren.
    Deze motor was er 1 van.
    Toen het geluid nog even moest zakken schokte de ketting met veel lawaai langs de staalkabel, maar dit interesseerde niemand.
    Even voor de duidelijkheid, ik was er op dat moment niet bij.

Het was een installatie van zo,n 40 Cm Lodestars. De staalkabel waar de ketting overheen loopt was voor zover ik het goed kon zien bevestigt aan een aircobuis die doormiddel van de staalkabel omhoog of omlaag gedraaid kon worden. Ik kon nog net de foto nemen voordat de deuren open gingen voor het feestje.

• Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

Dit is toch geen 1 april grap? []
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Het spijt me, maarals ze dit nietgezien hebben, dan zijn ze echt wel aan een brilletje toe..

Maar, het is goedgegaan begrijp ik (anders hadden we het overigends wel eerder gehoord.. maar wel erg slordig en ook nog een vreselijk dom dat hie niets aan gedaan is.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

Ik snap trouwens niet hoe je dit kan voorkrijgen?

Ofwel is het gezichtsbedrog, maar het takelpunt lijkt iets meer naar links te staan dan de last (schuine reeptrek). Dus als de last beneden is dan staat de ketting minder schuin, terwijl als de last boven is de ketting het schuinst hangt. Dus dan zou de ketting juist in de andere richting tegen de staalkabel moeten aan gaan schuren bij het naar omhoog takelen? hoe komt die ketting dan wel over die kabel?

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Hoi Jeroen,
          Jammmer dat je geen overzichtsplaatje hebt (niet gemaakt? of niet gepost?).
          Ik zie wel dat dit (totaal) niet OK is, maar snapt de situatie niet helemaal.
          Is dit nou een geval van een "visueel gehandicapte" rigger of onoplettende PA man?
          Want tijdens de eerste keer oplopen moet die toch ook onmiddelijk gemerkt hebben dat er iets "niet in de haak" was.
          Waar is die Airco dan, en het 2e takeltje voor die PA, en hoe gaat die langs die staalkabel(s)?
          En wat is dat voor steel op de achtergrond aan die langsachlmige ketting? Ook Airco?
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jeroen de Goei
            • Oct 2004
            • 376

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Hoi Jeroen,
            Jammmer dat je geen overzichtsplaatje hebt (niet gemaakt? of niet gepost?).
            Ik zie wel dat dit (totaal) niet OK is, maar snapt de situatie niet helemaal.
            Is dit nou een geval van een "visueel gehandicapte" rigger of onoplettende PA man?
            Want tijdens de eerste keer oplopen moet die toch ook onmiddelijk gemerkt hebben dat er iets "niet in de haak" was.
            Waar is die Airco dan, en het 2e takeltje voor die PA, en hoe gaat die langs die staalkabel(s)?
            En wat is dat voor steel op de achtergrond aan die langsachlmige ketting? Ook Airco?
            Ik zal volgende keer betere fotos nemen.
            Het waren 2 takels met een trusje van +/- 5 meter.
            het was erg donker.
            De PA man kom het niets schelen in ieder geval. waar gaat dat Heen
            we horen het wel als het mis is gegaan.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

"we horen het wel als het mis is gegaan".
              Bedoel je dat die zooi er nog steeds zo bijhangt?

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Ik mag toch aannemen van niet Rinus.. anders hebben ze EN een brilletje nodig EN een goede verzeerin (hoewel je daar in dit geval weinig aan zal hebben)
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Jeroen de Goei
                  • Oct 2004
                  • 376

citaat:Geplaatst door rinus bakker

"we horen het wel als het mis is gegaan".
                  Bedoel je dat die zooi er nog steeds zo bijhangt?
                  wat had ik er aan kunnen doen?
                  De deuren gingen open toen ik de foto nam.
                  En wat ik begreep is dat het goed hoorbaar was als de takel bewoog en ze zijn toch niet blind.
                  Halbeheerder gaan zoeken dus de volgende keer en hem er op wijzen dat ze dat moeten veranderen.
                  MAAR IK HAD ER NIETS TE ZOEKEN QUA RIGGING.
                  Dus volgende keer maar geen fotos meer plaatsen en tegen niemand zeggen dat ik er geweest ben.
                  wat moet je anders doen?

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Hallo Jeroen,
                    jou treft geen enkele blaam. Zoveel is wel duidelijk.
                    Maar mijn vraag was eigenlijk of dit voor slechts een productie of voor een langere periode werd opgehangen....

Comment

Working...