Hoogwerkers met kuren of ander gezeur?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    Hoogwerkers met kuren of ander gezeur?

    Ik las in een mailtje van Jeroen - die ook aktief is op dit forum dat hij voor de -tigste keer gezeik had met eenzelfde rottige hoogwerker.
    En dat er een firma was die het ding had goedgekeurd maar dat er eigenlijk niks aan verbeterd was.
    We zullen niet meteen weer in details gaan treden en namen gaan noemen, maar zijn er meer mensen die ervaringen hebben met hoogwerkers die eigenlijk van geen kanten deugen (het begint al met het ontbrteken of onleesbaar zijn van de gebruikershandleiding!).
    Of lokaties/hallen/venues, die zelf zo'n ding hebben maar f*ck all aan onderhoud doen?
    Of die zo'n ding hebben maar een versie die eigenlijk niet geschikt is voor de lokatie.... (bijv. overdekte hal met slechte ventilatie, maar wel een diekke dieselwalm blazende machine erin....)

    Mijn persoonlijke record is 5 hoogwerkers/schaarliften tussen 8 uur smorgens en 15 uur 'smiddags voordat ik eindelijk het type had dat aan de hal en de specs voldeed, en die het ook nog bleef doen...
    en toen lag de hele productie (24 man technische crew!) inmiddels een kleine 8 uur achter op het schema ....
    Omdat de (TV-)producent de hoogwerker 'zelf wel zou regelen'.
    Want hij was bang dat als de rigger (ik dus) het zou doen, die er misschien wel een € 50 euro extra aan zou overhouden.....
    24 man x 8 uur trutten en wachten = NIKS in kosten.
    Want als je niet op uurloon staat maar werkt op basis van aangenomen klus, dan wordt je vrijwel altijd genaaid [xx(]

    Meer voorbeelden? - met relatie tot hoog(te)werkers?
    Barst los. . . .
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • William
    • Oct 2002
    • 233

    #2
    je hebt 2 dagen de tijd om een aardige grote rig de lucht in te krijgen (Ben zelf geen rigger maar een lampjesman maar de rigger was er 1 die jouw cursus heeft gevolgd rinus, dat terzijde) En je krijgt een 11 meter geni mee die g#dverd®mm3 van die heerlijke fijne insteekpoten heeft. Waarvan er dan ook nog 1 lam is. Leuk![xx(]
    V*L...........punt

    Comment

    • G-LiTe
      • Apr 2004
      • 196

      #3
      Even snel uit het korte termijn geheugen:

      - Hal die splinternieuwe cherrypicker koopt, maar die eigenlijk net 1 a 2m te kort is om nok-nok hal te geraken.

      - Hoogwerker die spontaan in brand vliegt tijdens het uitknopen.

      - ...

      G.
      Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

      Comment

      • oversound
        • Dec 2003
        • 218

        #4
        Op me werk had laatst me baas z'on zelfrijdende knikarm hoogwerker gehuurd om verlichting aan de buitenkant van hotel te hangen. Ding starte maar deed daarna ook helemaal niets meer. Kwam geen meter vooruit en de arm bewoog niet. Na vele telefoontjes met de technische dienst zijn ze maar langsgekomen. Kwamen tot de conlucie dat er iets mis was met hydraulische systeem. Je zou toch zeggen dat ze zoiets wel controleren, maar volgens de technicie was dit heel normaal en kwam dit vaak voor[V]. Was niet even snel te repareren dus kwam er een nieuwe aan het eind van de dag. Nou die werd uiteindelijk rond 9 uur s'avonds geleverd en ze zijn nog een goede 2 uur bezig geweest die oude weg te krijgen.
        Moraal van dit verhaal, verlichting hing een dag te laat.
        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

        Comment

        • discomidway
          • May 2005
          • 140

          #5
          als je naar een uur of 4 werken boven zit en de accu is leeg en da die dan helemaal nix meer doet zit je daar......
          kunne je collega`s gaan pompen om de druk er af te halen.....heel vervelend....

          Comment

          • Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

            #6
            Dit weekend in Den Haag een hoogtewerker plots vreemde dingen zien doen. Bakje hing bijna horizontaal, bestuurder "hing" er nog zo wat in. Zag er niet erg gezond uit. Was wel lachwekkend... Ging blijkbaar om een olielek.

            Comment

            • rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

              #7
              2 Tiemen,
              tricky shit,
              dat voorval is misschien wel weer een goed argument om toch maar altijd een gordel te dragen en vast te pikken.

              Het blijkt nu al duidelijk dat we meerdere dingen kunnen onderscheiden:
              1) slechte hoog(te)werkers,
              en
              2) slechte hoogwerkerboekers (producenten, opdrachtgevers, haleigenaren enz)
              3) slechte communicatie (iedereen die weet dat ie een heel veel punten moet hangen, weet ook dat hij daar met een Genie een aantal dagen voor nodig heeft...
              en hij zou als rigger dan meteen aan de bel moeten trekken (of gewoon zelf vertrekken met de argumenten nog eens bij de hoogwerkerboeker neergeled!)
              Van de categorien 1) en 2) zijn vast nog wel meer voorbeelden.
              Ook voorbeelden uit categorie 3)?
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

              Comment

              • ronny
                • Dec 2002
                • 2139

                #8
                volgende dingen al meegemaakt:

                hoogtewerker op accu's die voor de hal gewoon niet lang genoeg mee kon gaan, dus nog een aantal takelpunten te gaan en daar sta je met een hoogtewerker die eerst moet opladen... Hoogtewerker niet door ons geregeld natuurlijk.

                Hoogtewerker met dieselmotor in hoge gesloten hal met tribunes. sta je nog dingen op te bouwen op de tribune in de uitlaatgassen die zich opstapelen boven.

                hoogtewerker met veel te lange stabilisatie poten.

                mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

                Comment

                • Jeroen de Goei
                  • Oct 2004
                  • 376

                  #9
                  citaat:Geplaatst door ronny


                  Hoogtewerker met dieselmotor in hoge gesloten hal met tribunes. sta je nog dingen op te bouwen op de tribune in de uitlaatgassen die zich opstapelen boven.
                  zolang je geen rode ogen krijgt, nog adem kan halen en je nog kan zien wat je aan het doen bent moet je verder niet zeuren. je gaat er later pas aan kapot. sigaren roken en uitlaatgassen in het verkeer zijn ook schadelijk.

                  hijs en hefwerktuigen met een verbrandingsmotor in gesloten ruimtes is geen reeele optie. (ARBO AI-17)

                  met een verbrandingsmotor uitgeruste mobiele arbeidsmiddelen worden op de arbeidsplaats niet gebruikt, tenzij is gezorgd voor voldoende schone lucht. (ARBO BESLUIT)

                  indien de machine bij normale werking niet is afgesloten, moeten afzuigvoorzieningen zich zo dicht mogelijk bij de plaats van emissie vinden. (machine richtlijn)

                  maar dan wel in goed geventileerde Hallen. Nadelig is de hoeveelheid uitlaatgassen die op de vloer direct en in het dak na enige tijd kunnen leiden tot ademhalingsproblemen (Rhino rigs Syllabus)

                  Comment

                  • LJ_jacob
                    • Aug 2003
                    • 293

                    #10
                    toen ik nog een klein (ja, nog kleiner dan nu) pikkie was liep ik wel eens in de (.......) in den haag rond. Hier bij de musical (.....) een keer zo'n geweldige genie gezien die ook zonder uitgeschoven poten kon rijden, op 6 meter hoogte moest er een koppie omgehangen worden.. 1 mannetje boven, 1 beneden om dat ding te rijden, koppie losgehaald en (buiten de bak!) in de handen gehouden (met het "bestuurdertje" er onder) en zo door gereden naar de nieuwe positie, Mannetje boven stond achterstevoren, stoot omdat hij het niet zag z'n hoofd aan de portaalbrug en laat bijna een studio575 pleuren...

                    dat die genie kon rijden was al niet goed, maar dan ook nog zo er mee omgaan...
                    mijn auto rijdt 1 op stoplicht

                    Comment

                    • deurklink

                      #11
                      Heb wel eens in de expo hal (hengelo) gezien dat er werd gereden met een heftruck met daarop een bakje vast gemaakt aan de lepels en hefconstructie! Vroeg me af of dat eigenlijk wel mocht officieel!? Werkt wel erg snel en goed na mijn idee.

                      Comment

                      • rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

                        #12
                        Hoi deurklink...
                        in elk geval moet er gewerkt worden met een verdubbelde veiligheidsfactor, en het valrisico worden weggenomen.... dan mag het volgens mij wel want een heftruck is dan in principe te verleijken met een hijskraan en die mag in de Arbobeleidregels - artikel nr. 22 (ofzo, ik ben niet zo bijbelvast) onder vergelijkbare voorwaarden ook een werkbak hijsen.
                        Een geheven of gehesen werkbak maakt feitelijk niet zo veel uit....
                        Maar jouw heftruck-hoogwerksysteem wordt al veel minder praktisch als je een hal hebt van 16m, 20m of 70m hoog ...
                        Dan zijn er meer geeiegende apparaten op de markt. Wat voor bakje zat er eigenlijk op die lepels?
                        Ik zag laatst plaatjes op het web, waarin iemand stond in een op een heftruck geplaatste gitterbox van ca. 70cm "railing"-hoogte...
                        en vermoed zomaar heel sterk dat je dan lekker illegaal aan het klooien ben....
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                        Comment

                        • BAJ productions
                          • Jul 2003
                          • 587

                          #13
                          niet dat het heel vaak gebeurt. maar ken wel een bedrijf waar ze op de lepels van de heftruk staan. (heel eerlijk deet het zelf ook wel hoor). niet voor licht en geluid. maar gewoon voor bedrading leggen en zo. en als dingen waar je net niet bij kunt. of iets in een grote zak gooien. die hangt aan de muur met beugels. ongeveer 3 meter hoog. en dan daarvoor op de lepels een ton van 50 kg en daar naast jij die hem dan leeg moet gooien. hele normale zaak daar.

                          groetjes,
                          Bas

                          Comment

                          • Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

                            #14
                            Ah, komop, laten we eerlijk zijn, we doen allemaal wel eens dingen waarvan we achteraf denken: mischien moet ik dat toch maar niet meer doen.

                            Ik deed logistiek bij een Kassenbouwbedrijf, en daar stond je ook op de lepels van een heftruck op op een meter of 4-5 even te kijken wat er op de stikker van een pakket stond.
                            achterafniet handig, maar wel gedaan. ik denk dat we dat allemaal wel een hebben (gehad).

                            Maar je leert van je fouten gelukkig. en als het meezit, doe je dat Voor je een keer naar beneden donderd [:P]

                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                            Comment

                            • dally
                              • Sep 2005
                              • 3

                              #15
                              hee alemaal,
                              ik begreep al lang dat we niet de enige ben die problemen heb met hoog werkers we hebben lang een bedrijf uit brabant gehad als leverancier maar deze heeft het een beetje verziekt bij ons van wegen kapotten niet leveren monteurs te laat sturen en ga zo door maar ook en vooral kapote hoogwerkers leveren !
                              ik heb in de brabant hallen laatst gestaan dat de olie uit de hoogwerker begon te spuiten toen ik op 10m hoogte stond of bij een feest op de parade in denbosch dat ze waren vergeten de rest van de zekeringen in de hoogwerker te doen dan behalven rijden toen de monteur kwam ging hij compleet uit zijn bol omdat we de verkeerde zekeringen in gedaan hadden (kwamen uit onze auto's ) de monteur kwan ook al 2 uur later we stonden dus al 4 uur stil .

                              of hoogwerkers waar je eerst 2 kg beton,verf,lijm van de controller moet af bikken voor hij reageert

                              wij gaan overgens niet meer met dit bedrijf in zee want simpel weg dat onze jongens de hoogwerkers van dit bedrijf niet meer vertrouwen
                              p.s. mooi kantoor langs de A59 jongens

                              het bedrijf waar we nu bij zitten hebben we een stuk minder problemem mee gaat ook nog wel eens mis maar stukken beter en sneller met reparaties

                              dave

                              Comment

                              Working...