ophanging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emiel
    • Sep 2005
    • 11

ophanging

hallo,

Wij zitten in een sporthal(3 tennis banen) waar de tussenschotten , naar beneden kunnen ( de verdeling van de hallen zegmaar ) Het is mogelijk om een klein truss systeem aan te hangen en dan de tussenschotten weer omhoog te halen( is al gedaan tijdens meerdere events)

Maar hoe kan je nou het beste trussen aan het ijzere frame( dat in het tussenschot zit ) bevestigen we hebben 2*4m truss en er hangt per truss nog geen 100 kilo aan licht, kunnen we dit gewoon bevestigen met 2 staalstroppen( is tog hetzelfde als steels [B)])

Dus 2 trussen allebei aan een ander tussenschot, 2 stroppen per truss
    We hoeven het niet omhoog te takelen, dus zijn staalstroppen gewoon genoeg?

bedankt emiel
    stel jij die MH's ff!
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Je geeft wel héél weinig gegevens: merk/type truss, gewicht tussenschotten, ..........

En dan nog: Je kan niet verwachten van mede forummers dat ze hele berekeningen voor jou gaan maken terwijl ze in het dagdagelijkse leven hier geld mee verdienen

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

To be very honest,
      ook al zou ik er iets van willen zeggen ... ik snap vrijwel niks van het betoog.
      Die tussenschotten zijn me volkomen onduidelijk...
      "het een ijzeren frame erin"?

Staalstroppen zijn IDD 'steels' ('steel wire rope slings' om het volledig te zeggen).
      en als je 100kg licht + 10kg (?) truss aan twee stroppen ophangt,
      dan kom ik FF snel op 55kg per staalstrop.
      Laten we even netjes een Vf=10 in de staalstroppen houden....
      dan heb je steels van pakweg minimaal 4mm (~800kg breuk) diameter nodig.
      Ik vermoed zomaar dat je nu al dikkere zal toepassen.
      Kortom die stroppen zijn het probleem niet
      wees voorzichtig met scherpe kanten van "het stalen frame",
      en de toelaatbare last aan een tussenschot
      dat vrijwel zeker NIET is bedoeld om dit soort van extra lasten eraan op te hangen.
      Je pikt waarschijnlijk gewoon een deel van de veiligheidsfactor die in zo'n tussenschot zelf is ingebouwd.
      Zorg dat je - via de opdrachtgever - aan de gegevens van dat soort schotten komt,
      wat er misschien wel en wat er absoluut niet mee/aan kan.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

sorry hoor: rigging forum is bedoeld om kennis met vcollegae onderling te delen. Niet om je als klant zelf het rigging werk te laten doen.

Zal niet iedereen het mee eens zijn, maar dit onderwerp en de vraagstelling stralen '1'1n ding overduidelijk uit:
        Huur een rigger/riggingcompany in!

slot door mod!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...