apex down statief adaptor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

apex down statief adaptor

Hoi

Ik was eingelijk op zoek naar apex down statief adaptors weet iemand waar die te koop zijn, heb al de hele ganse avond lopen te zoeken maar kan er niks over vinden.Hoorde wel dat Mobile Tech ze zou hebben maar zie niks op hun site staan.Zou gaan om ze op vmb's pro 074 te plaatsen, we hebben namelijk allemaal driehoek truss en dan leg je de kabels er iets makkelijker overheen ipv doorheen.Alvast bedankt groeten arjan
  • Vervallen

probeer ze morgen even te bellen, want zij leveren deze wel degelijk.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Bij mijn weten heeft Rolight iets dergelijks van Admiral.

gr. Herman

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

zal bij rolight even vragen of ze inderdaad zo iets leveren.Alvast bedankt voor de tips groeten Arjan

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

ik heb zelf v vormige adapters in elkaar gelast met onderin een ronding voor de buis,zorg wel dat dit erg stevig is want er komt toch behoorlijk wat kracht op de voortste te staan als alle verlichting aan de voorkant hangt,het werkt wel ideaal
          je lampen kunne hoger en de kabels bovenop zie je bijna niet
          master-qsc en de rest

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

2 Pilot,

>>> en zo belast je de statieven dus ook lekker excentrisch,
            en doordat je er zo een moment op zet
            moet je nog maar eens even met de fabrikant gaan praten over wat dan de toelaatbare last nog is!
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

Als het tussendeel (adapter juist is) zal het moment op het statief niet veel groter zijn.
              Goed de belasting hangt ca 21 cm hoger op "zoveel" meter(hoogte). Moment naar statief is nauwelijks groter.
              Truss zit immers nog steeds symtrisch boven het statief. Al helemaal als je nog belastingen hebt die je in de onderste pijp zou kunnen hangen b.v. projectie scherm of iets dergelijks.

gr. Herman

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

ja en ik denk dat je met apex up in princiepe de zelfde belasting hebt omdat je dan het meeste licht toch ook aan de voorkant in hangdt?Denk dat dan die 30cm hoger ook niet zo veel meer uitmaakt.Weet iemand zo wat zo'n apex up kost?Alvast bedankt groeten arjan

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

ik heb ze gezien voor zo rond de 60-70 euro, maar das al wel ff geleden
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

ik weet dat rinus gelijk heeft je ziet ook aan de statieven dat ze naar voren worden belast,ik heb er 12 scans inhangen van een kilo of 8 en soms een strobo van een kilo of5.De statieven zijn vmb's te 034 en die zie je toch wel wat naar voren hangen.Meer komt er bij mij ook echt niet in.En alles hangt aan 6 mtr truss
                    master-qsc en de rest

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

wat bij mij het geval zal zijn is dat ik alleen de onderstebalk van de trus zal gebruiken dus de belasting is dan toch presiec boven het midden punt van het statief?naar mijn idee kan er dan weinig fout gaan toch?Ik wilde alleen graag de trus andersom er op hebben omdat dat gewoon gigantisch veel opbouw en afbreek tijd scheeld.groeten arjan

ps ik neem aan dat die dingen die rolight verkoopt gewoon gekeurt zijn?

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

2 arjan:
                        als je alleen de enkele onderbuis gebruikt is er geen probleem - mooie gecentreerde last tov statieven....
                        dat opbouw&afbreek tijds-argument slaat vooral op wegwerken van de kabels neem ik aan..?
                        want je zult ze nog steeds in elkaar moeten zetten en ook allebei op de windups tillen...

gekeurd ?
                        door wie ?
                        op basis van wat ?

dream on .... er wordt van alles gekeurd,
                        maar bijna geen hond heeft richtlijnen voor een keuring.
                        dus er wordt bij de meeste keuringen vooral veel geld verspild
                        aan telkens weer (door derden ?) laten kijken naar helemaal niks!
                        want er wordt wel altijd een papiertje geleverd met nietszeggende tekst
                        en nog een papiertje met daarop vooral veelzeggende cijfers: de factuur!!!!
                        Als je een serieuze keuringsnorm wilt zul je NPR 8020-10 als uitgangspunt moeten laten gelden...
                        of
                        bij de buren aan de oostkant moeten zijn, daar bestaat al sinds jaar en dag VBG-70/BGV-C1.
                        Wordt er niet naar 1 van die 2 verwezen dan kan de keuring ook gaan over de mate van roestwerendheid van de coating, of de RAL-kleur ervan.....

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

het gaat bij ons puur om parren en strobo's dus heb dan aan de onderste buis genoeg, het keuren van die dingen ging mij er meer om dat ze in iedergeval de last kunnen houden en hier ook daad werkelijk voor getest zijn (kijk ik kan zelf ook wel iets in elkaar lassen maar dan weet ik natuurlijk nooit wat het kan hebben en of ik wel veilig bezig ben).We hebben twee vmb 074 statieven die kunnen 200kg hebben, dus over twee statieven mag ik er max 300kg aan hanggen.groeten Arjan

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

En dus wil je dat zo'n V-beugel tenminste berekend moet zijn zoals de ketting, haak of afneembare hijsgereedschappen (grijper, juk, hijsbalk):
                            Vf = 4 a 5 bij vervorming, of
                            Vf = 8 a 10 bij breuk.
                            Voor hijsbalken geldt een vervormingseis van 2 voor haken geldt 2,5.
                            Voor (aanslag-)kettingwerk geldt i.h.a. vervormings-Vf = 2,5 en breuk is 4.
                            Maar omdat wij al die eisen 'moeten' verdubbelen want er lopen mensen onder de last
                            - kom je tot de bovengenoemde getallen.

Het beproeven (=keuren?) ervan is dan weer heel erg lastig: 4 x 200kg op jouw statief zetten is
                            1e) verboden,
                            2e) onmogelijk zonder schades aldaar en
                            3e) gekkenwerk.

Comment

• havvyan
                              • Mar 2005
                              • 55

voor kettingwerk en alles wat daar onlosmakelijk aan verbonden is
                              geld een veilighijdsfactor van 4
                              dit houd in werkbelasting (1500 kg )
                              proefbelastin (3000 kg )
                              blijvend vervorming (4500 kg )
                              breuk (6000 kg + 1 )
                              breukbelasting is bepalend in dit verhaal
                              BGV-C1 halveerd de werkbelasting ( 750 kg )
                              proefbelasting blijft ( 3000 kg )
                              CM gecertificeerd takel prutser

Comment

Working...