Welke andere merken kunnen zoal gebruikt worden als alternatief (= compatible) voor een Prolyte X30D baseplate ?
Prolyte baseplate alternatief
Collapse
X
-
Met behulp van aanschaf van een stel halve couplers met schroefdraad ( standaard prolyte artikel!) kan je je uitleven op een stuk staal.
Tip: neem een rond stuk staal....zwaar is mindere erg als je het kunt rollen.
Paar uitsparingen in je stalen vloerplaat kan ook ontzettend makkelijk zijn om die zware plaat weer op te gaan tillen....
Interal maakt plaatjes die op de 30d van prolyte passen....Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Originally posted by FiëstaLjKan je mij hier het nut van uitleggen ?
Klinkt beetje als een mercedes kopen en er vervolgens een bmw motor inleggen.. maar misschien heb je er wel een goede reden voor?
@Moderator: kun je es een foto plaatsen van jouw versie. Ik ben zeer benieuwd !Last edited by Rieske; 24-08-06, 21:21.Life is what you make itComment
-
Originally posted by RieskeIk ben gewoon erg benieuwd naar het prijsverschil van Prolyte en andere truss conculega's. Want wees nou eerlijk; bijna 100 Euro is toch wel erg veel geld voor 1 baseplate...
@Moderator: kun je es een foto plaatsen van jouw versie. Ik ben zeer benieuwd !
Ahzo
Ik heb laatst geinformeerd bij interall voor een baseplate voor 30cm vierkant truss. Dacht dat ik inderdaad maar iets van 35 euro kwijt was.Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!Comment
-
Misschien een domme vraag, maar hebben we het dan over de 'voetjes' onder een trussconstructie, of over de plates waardoor een enkel trussdeel zelfstandig verticaal kan staan? Als je die laatste voor € 35,- euro kunt aanschaffen is dat vele malen goedkoper dan ik altijd gedacht heb?
(als het toch over de kleine variant gaat... die dingen zijn toch handzaam genoeg om niet te hoeven rollen??)Groeten WouterComment
-
@Rieske,
"mijn" versie...is toch echt de gewone prolyte versie, zie: Base plate truss : Trussen & rigging : No Manufacturer
...wij hebben geen driehoekige truss in het assortiment
Ik heb in het recente verleden wat cirkels en driehoektruss van interal gebruikt in de tijd dat ik nog aan het freelancen was. Uit die ervaring mijn conclusie dat die baseplates op elkander passen. Heb hier geen specifieke foto's van.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
-
Originally posted by FINCHMisschien een domme vraag, maar hebben we het dan over de 'voetjes' onder een trussconstructie, of over de plates waardoor een enkel trussdeel zelfstandig verticaal kan staan? Als je die laatste voor € 35,- euro kunt aanschaffen is dat vele malen goedkoper dan ik altijd gedacht heb?
(als het toch over de kleine variant gaat... die dingen zijn toch handzaam genoeg om niet te hoeven rollen??)
Ik zou zeggen de plaatselijke ijzerboer lastigvallen..Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!Comment
-
hoewel ik er nog nooit mee heb gewerkt denk ik toch wel dat zo'n baseplate meer is dan een stom stukkie alu,
als de baseplate niet goed in elkaar zit dan kan ie 10m² zijn, maar als de koppelingen loslaten, of als ze dr uit scheuren omdat ie te dun is heb je er gewoon niets aan.
Word er bij een baseplate eigenlijk ook een belastingstabel geleverd?Jem Jem Jem baby ^_^Comment
-
Als je een beetje speurt op de website zal je al gauw vinden dat een baseplate van Prolyte bijv. voor zowel de 30X en 30H series geschikt is.
Maar die kunnen in vertikale richting heel verschillende lasten aan....
En dat zijn voor kortere (zeg max. 4m) 100% vertikaal belaste kolommen echt indrukwekkend hoge getallen..... vele tonnen!
Maar dan is het natuurlijk ook van belang hoe sterk/stevig/taai/stijf de ondergrond is waarop die plaat wordt neergezet.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Originally posted by RieskeIk ben gewoon erg benieuwd naar het prijsverschil van Prolyte en andere truss conculega's. Want wees nou eerlijk; bijna 100 Euro is toch wel erg veel geld voor 1 baseplate...
@Moderator: kun je es een foto plaatsen van jouw versie. Ik ben zeer benieuwd !
koppelstukken kun je los kopen, stukkie traanplaat o.i.d en klussen maarsteel verstandig...........................jat een appel!
fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!
MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!Comment
Comment