Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

    Originally posted by mtouch
    En wat betreft of ik het nodig heb om mezelf te onderscheiden d.m.v. veiligheid... Nee. Ik vind dat het een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn. Ik wilde alleen maar aangeven dat het voor veel opdrachtgevers weinig tastbaar is als je zegt: ja, wij zijn duurder dan een ander, maar dat is omdat wij meer hebben geïnvesteerd in veiligheid. De fout ligt dan bij de opdrachtgever om met B. de Haas in zee te gaan, natuurlijk. Maar feit is wel dat ALS hij dat doet... het ons omzet kost. En ik vroeg me af hoe anderen hier dat ervaren...
    Op alle gebieden word ik gepasseerd door stunters:

    Audio: Meyer - DAP
    Licht: Strand - Showtec
    Video: NEC - Mediamarkt
    Rigging: Loadstar - Boogiewoogie

    Zijn dat concurrenten een dikke NEE... Ik wil opdrachtgevers die budget hebben voor een geslaagd bedrijfsfeest/evenement... en zo niet dan mag de discoboer op de hoek het lekker doen... Die klanten komen vanzelf wel bij de PRO's...

    Volvo neemt het Lada toch ook niet kwalijk dat die geen ruk doet aan veiligheid.... beide auto's gaan van A naar B... in de Volvo voel je je alleen iets veiliger.
    En ja omzet afpikken van elkaar is het mooiste wat er is: Vrije economie!!! Heerlijk!!!!
    Last edited by geenstijl21; 20-08-08, 22:19.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      Originally posted by geenstijl21
      Rigging: Loadstar - Boogiewoogie

      Kijk en dat laatste merk zoekt nog steeds een importeur in Nederland.
      Ik neem aan dat er wel mensen in dit topic zijn, die er oren naar hebben.


      En zullen we nu weer gewoon terug naar het feit waar het om ging:

      Er lopen heel wat mensen rond die 'denken' het allemaal wel te weten.
      Maar als je ze dan op een paar simpele feiten wijst - die ze net niet blijken te weten - dan heb jij het als boodschapper weer gedaan.

      Iemand die zich graag laat overtuigen - maar na een 4 of 5 jaar posten en lezen op dit forum daar nog steeds niks van heeft opgestoken, voelt zich als snotneus weggezet.
      Dat klopt ook precies! En kleuter kun je ook 40 keer vertellen dat iets niet mag.
      Nr 41 probeert ie het roch gewoon weer, want hij is nog niet overtuigd....
      En eerlijk gezegd ben ik niet geinteresseerd naar wat er onder de neus van een kleuter hangt.

      De ene aanraker gaat door op zijn eigen overtuigde manier, dan
      gaat deze oude afkraker wel door op de zijne.
      Maar wie de betweter wil uithangen moet wel met heel goede argumenten komen, want toevallig weet ik er op een vlak aardig wat van af.

      Zoals de een de vrijheid heeft om anoniem van alles en nog wat de ruimte in te slingeren en in dit forum te posten,
      zo heeft de ander de vrijheid om vanuit zijn open-en-blote-recht-voor-de-raap-parate kennis af en toe iemand even flink de oren te wassen als die voor zijn beurt begint te blêhren.. (en dan ook nog een het verkeerde roept).
      Das weer het voordeel van al die anonieme en fancy namen.
      Niemand weet wie hier een lesje heeft gekregen. Interessert me ook niks.
      By the way: dit lesje was geheel gratis, kostenloos en voor niets.
      Zelfs voor deze niet-ondernemer, die lekker aan-hobby-end wat omzet wegpikt?
      Bij hen die ervan moeten leven?
      En voor wie dit PROFESSIONELE forum toch vooral bedoeld was?

      En ... Oh ja - ik zit deze maand 38 jaar in dit vak.
      De eerste 10-11 jaar niet 100% professioneel, hoewel we bij Vitesse in '78/'79 dn daarna Powerplay al aardig wat beleg ook op het brood verdienden.
      Dus doe ik alles ook natuurlijk precies als toen?
      Een mens leert elke dag, maar je verandert echt niet elke dag, elke maand, elk jaar of zelfs elk decennium van inzicht.
      De mensen die zich beroepen op het "voortschrijdend inzicht" zijn vaak dezelfde die niet graag erkennen elke dag wat te leren, maar juist als een "homo universalis" pretenderen overal verstand van te hebben.

      Dus ook dit topic is begonnen met het idee van:
      Jongens er is weer van alles op en aan te merken aan een product of klusje. En nog net geen (dodelijk) ongeluk te betreuren geweest.

      En dat ondanks het feit dat we denken het allemaal wel te weten.
      Maar ga bij jezelf eens na of dat ook echt zo is.
      Waar vandaan heb je je kennis?
      1) Uit de Wetstekst,
      2) van die hele leuke dochter van de buurvrouw
      (waarbij je toch eigenlijk maar voor één ding aandacht had )
      3) van de hond van de slager.
      (waarbij jouw kennis van het 'Chihuahua' niet overeenkwam met zijn 'Herder-duits').

      En hoe oud en hoe goed is die bron van kennis?
      De MachineRichtlijn verandert ca. elke 10 jaar, en de ArboWet ook zo ongeveer, en normen - zeker de nieuwere - om de jaar of 5.
      Maar daar heeft mtouch allemaal toch geen boodschap aan?
      Gelukkig werkt ie nog wel met 8 jaar oude computers? ja toch-niet dan?
      Met zulke redeneringen kan toch geen mens wat.
      Kom op zeg.
      Gedraag je je hier als kleuter dan wordt je hier ook als kleuter behandeld.
      Lekker bleren? en een snotneus? een volle luier? Wat jij wil.

      Ongelukken blijven gebeuren.
      K*t natuurlijk, maar helaas maar al te waar.

      Blijft de vraag:
      Wat doen we zelf om ze - zo goed als enigzins mogelijk is - te voorkomen.
      Die vraag mag nooit pas achteraf worden gesteld:
      "waarom hebben we dit niet voorkomen".

      Dat was volgens mij het idee achter dit topic.
      Laten we er weer naar terug gaan.
      (En dan gaan de kindjes nu naar bed )
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • mtouch
        • Feb 2005
        • 58

        Zucht... ik zal het dan kort houden, voordat ik inderdaad weer in mijn wiegje stap, nadat ik dit berichtje op een kennelijk nog kolengestookte computer heb zitten tikken. Het is niet zo dat ik nergens een boodschap aan heb, integendeel. Dat wat jij als zo-maar-wat-bleren hebt opgevat, heb je dan kennelijk verkeerd begrepen en kennelijk heeft uitleggen wat ik dan wel bedoelde ook niet zoveel zin hier. Het is ook niet zo dat ik er iets tegen heb om de les gelezen te worden, het gaat me om de manier waarop. Ik denk serieus dat je er meer mee zou bereiken als je er niet zo overduidelijk plezier in leek te hebben dat je het nu eenmaal allemaal beter weet dan wie ook. Dat gezegd hebbende, geef ik overigens ook maar al te graag toe dat dat absoluut zo is! MAAR... Als het iedereen hier dan echt om de veiligheid te doen is, laat dat dan de boventoon voeren en niet het machogedrag van de afgelopen posts... (okay, inclusief die van mezelf ).

        Comment

        • rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

          Originally posted by mtouch
          plezier in leek te hebben dat je het nu eenmaal allemaal beter weet dan wie ook.
          En ook hier heb je het weer mis.
          Want ik was/ben betrokken bij een paar "clubjes" (ARGH, NEN, CWA, NiPT),
          waar ik wel degelijk met mensen zit waarvan ik graag erken dat zij het beter weten, (en ik ik dus ook weer leer - en ook niet eens altijd van harte) "Ja shit, zo heb ik het nog nooit bekeken. Wow"
          En dan hou ik mijn waffel verder maar, soms ook op nadrukkelijk verzoek.
          Ook al is dat "kophouwe" voor een aantal mensen lastig voor te stellen.

          En over kwesties van smaak of humor valt niet te twisten.
          Ik heb ik een werkgroep gezeten met tegelijk Duitsers en Engelsen...
          Maar van beide clubjes heren ingenieurs viel heel wat te leren.
          En ik weet dat mensen als GertJan Brouwer en Marc Hendriks mij volkomen overklassen als voorzitter van zulke clubjes.
          Aangenaam om te zien en te horen, en niks dan respect voor zulke mensen. Kan ik niet aan tippen, moet ik ook niet willen.

          En ook ik heb ik een gruwelijke pesthekel aan praatgroepjes met neiging tot bureaucratie.
          Maar hier zijn het wel allemaal mensen die er veel van hun eigen tijd en geld in stoppen! En geen ambtenaren OH-vergoedingen voor al dit soort werk. Die worden betaald om te lullen dus dat doen ze dan ook veel.

          Wij proberen het juist werkbaar te houden omdat we allemaal uit dit vak komen, en niet willen wachten tot een theoretische kwezel vanachter een bureau op een Ministerie het allemaal gaat zitten bedenken...

          En wie het allemaal nog beter denkt te weten....?
          Reageer je wel op die ontwerpnormen en richtlijnen?
          Dan kun je er namelijk zelf wat aan/tegen doen.

          Overigens vinden veel van mijn medepraatgroepers dat ik hier op dit forum mijn tijd zit te verdoen.
          Maar opvoeden, karren duwen, vlotten trekken, voorlichten, uitleggen, dat zit ook allemaal aan dit dikhuidige beestje. Een kwestie van genen vermoed ik.
          En inderdaad vind ik dat leuk (- mag het ?)
          Ook al verdien ik hier helemaal geen ene pleuro mee.
          Het is op zijn best alleen maar reclame voor de cursussen en het advieswerk wat ik doe.

          Dus FF van een jaar of vijf (?) al mijn postings op dit forum lezen, en je hebt al een kwart of een derde van die cursus gehad.
          Kost je helemaal niks, noppa, nade, niente - alleen wat tijd.
          Macho? Moi?

          Get real.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            Rigging forum heeft nogal eens de neiging tot macho berichten.

            Dat mensen dit forum niet de moeite waard vinden om op te reageren is altijd bijzonder om te lezen, zeker wanneer je merkt dat ze dan vaak wel redelijk op de hoogte zijn van de onderwerpen en de onhoud die wordt geplaatst.
            Gelezen wordt er dus wel, maar niet iedereen steekt zijn nek uit door deel te nemen aan de discussie.
            Dat is jammer, maar ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat het platform er niet de ruimte voor geeft.

            Niemand heeft hier de insteek om een nieuwe richtlijnen, kaders, afspraken concreet te maken.
            Wel de mogelijkheid om met elkaar van gedachten te wisselen.
            leukste is dan natuurlijk om te leren van de (bijna) fouten van een ander.

            Een beschuldigende vinger wijst doorgaans niet naar de eigenaar van diezelfde vinger (fysiek ook vrijwel onmogelijk).
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • Jeroen de Goei
              • Oct 2004
              • 376

              Originally posted by moderator
              Rigging forum heeft nogal eens de neiging tot macho berichten.
              [FONT=Verdana]correctie:

              Een rigger heeft nog wel eens neiging tot macho gedrag.
              [/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Arial](Kennis en een grof grote bek gaan namelijk heel goed samen in de wereld van rigging)

              [/FONT][/FONT]
              Last edited by Jeroen de Goei; 22-08-08, 15:19.

              Comment

              • rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

                Originally posted by moderator
                1) Rigging forum heeft nogal eens de neiging tot macho berichten.
                2) .... maar niet iedereen steekt zijn nek uit door deel te nemen aan de discussie.
                3) ... maar ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat het platform er niet de ruimte voor geeft.
                4) Een beschuldigende vinger wijst doorgaans niet naar de eigenaar van diezelfde vinger (fysiek ook vrijwel onmogelijk).
                1) Zal wel liggen aan die dikke shackles en die zware k*tkisten.
                2) Ook dat is weer een goed recht en een vrijheid.
                3) En daarin steekt het J&H forum oneindig positief af bij al die krampachtige "wij-willen-ook-zelf-een-forum" poginkjes her en der. Één van die door de overheid met geld overladen clubs is nu (gelukkig) ook definitef (?) met de website ter ziele. Dik 1,5 miljoen pleuro door een putje gespoeld en we zijn nog vrijwel geen stap verder dan in 2002/3.
                Met die aan websites en forums verspilde poen had J&H heel wat meer nuttigs en positiefs kunnen doen.
                4) Kwestie van breken.
                Op wijzen stond toch al de doodstraf?
                Oeps - dat was vast weer een macho opmerking (?).

                geen topic gaat op slot
                zonder aktie van een mod
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                Comment

                • Lj_Mouzer
                  • Jan 2005
                  • 125

                  De foto's staan niet meer op de site.
                  Heeft iemand ze opgeslagen want ik wil ze nog even hebben
                  Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    Originally posted by moderator
                    Een beschuldigende vinger wijst doorgaans niet naar de eigenaar van diezelfde vinger (fysiek ook vrijwel onmogelijk).

                    maar de resterende 3 vingers in dat geval wel...

                    ofwel : wijs met één vinger naar een ander, dan wijs je met drie vingers naar jezelf. Per definitie, trouwens.

                    Comment

                    • J.S. Coolen
                      • May 2008
                      • 254

                      Wij hebben onlangs een heel goed alternatief bedacht voor onze genie.

                      Hierdoor kunnen we met meer mensen op verschillende hoogte werken. Het is niet echt een steiger, maar als je heel lang kijkt en met een beetje fantasie, herken je het er wel in.
                      Account niet meer actief.

                      Comment

                      • ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

                        De lokale stageco?


                        Gr

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          Ik kwam in de post van Watt-Xtra met foto's van
                          .: Partyfotograaf.com :: 03 15mrt paasbal :.
                          nog een interessante foto tegen:
                          .: Partyfotograaf.com :: IMG 4425 :.
                          Wat hangt daar toch aan de muur...
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

                            check dit dan.. in de achtergrond..

                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                            Comment

                            • ljanton
                              • Sep 2003
                              • 373

                              OMG

                              Gr

                              Comment

                              • Gerrit Hurkens
                                • Dec 2000
                                • 252

                                Hallo Mensen,

                                Was eens even door een folder aan het bladeren van een zeer bekende Statieven fabrikant. Vond onderaan toch wel een heel erg spannende foto:



                                En joh, wat een stevige statieven..................
                                \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

                                Comment

                                Working...