1) ... er worden alleen af en toe wat missertjes gemaakt.
2) ... het speelse effect was er ook, alleen iets te !
3) Ze hadden de palen beter met alu pijp en klemmen kunnen bevestigen i.p.v touw !
4) Bleef het doek strak en kon er GEEN waterballon vormen.
5) Maar goed, alle begin is moeilijk voor een NIEUW bedrijf, maar gelukkig hebben ze HELAAS met hun waarschijnlijk eerste klus een hoop geleerd wat al bekend had moeten wezen.
6) En daarom ben ik ook blij dat als het om ECHTE rigging gaat ik het overlaat aan een bedrijf met ervaring,
7) rigging cursus zit nog op de to do list en
8) dus ga ik niet verder als een truss van 4 meter op 2 statieven voorlopig
2) ... het speelse effect was er ook, alleen iets te !
3) Ze hadden de palen beter met alu pijp en klemmen kunnen bevestigen i.p.v touw !
4) Bleef het doek strak en kon er GEEN waterballon vormen.
5) Maar goed, alle begin is moeilijk voor een NIEUW bedrijf, maar gelukkig hebben ze HELAAS met hun waarschijnlijk eerste klus een hoop geleerd wat al bekend had moeten wezen.
6) En daarom ben ik ook blij dat als het om ECHTE rigging gaat ik het overlaat aan een bedrijf met ervaring,
7) rigging cursus zit nog op de to do list en
8) dus ga ik niet verder als een truss van 4 meter op 2 statieven voorlopig
Dit is de eerste keer en dan al meteen een Monumentale Misser!
2) Spelen met bouwwerken doe je met emmertje+schep op het strand of met LEGO.
Niet met dit soort afmetingen en potentiele gevaren.
Die onbenullen hebben 100% mazzel gehad dat het niet eens even flink gewaaid heeft.
3) Ze hadden eerst ècht over die paal-pruts-constructie moeten nadenken.
Als jij en ik (en mogelijk nog 100 meelezers) dat wel kunnen, waarom deze bühnebouw-marktverziekers dan niet?
4) Ik meen ergens gelezen te hebben dat het een elastisch doek was (en dat is op een hoop van die hang-bellen-fotos ook heel goed te zien).
Elastisch en Strak zijn wezenlijk tegenstrijdige begrippen...
Net als goed en slecht afgeleverd werk.
5) Ja, en dus mogen we van een nieuwe rigging company ook niet zeuren dat er wat naar beneden pleurt?
Of van een nieuw laser-bedrijf dat er een aantal netvliezen naar de maan gaan?
Of van een pas gevestigde huisarts dat ie wat meer mensen om zeep helpt?
6) Doe bij die ervaring ook nog de kennis, en we zijn het eens.
7)
8) Pak de gegevens/handleidingen van truss en statieven erbij, en gebruik de zoek-funktie van dit forum en je zou echt al meer moeten kunnen.
Comment