Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    lol Rinus,

    met de loden Loeki, of de koude douche kom je dus
    in de kinestetische kernkwaliteit terecht.
    En die is veelal bij ons techneuten minder ontwikkeld..........

    Het is en blijft een allergie, zeker als je je door je kernkwaliteit
    erdoor laat triggeren, en daar doe je just weinig aan.

    Uhhh, not done?
    Zaterdag bij een concert was de doorloopruimte achter 1 van de
    nooduitgangen nog geen 65 cm. De rest van de doorloop werd
    geblokkeerd door flightcases, welke op de wielen stonden, niet
    eens geremd.

    Dat vind ik dus: Not done: Echt iets dat je fout kunt doen!


    grtz


    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      Absoluut mee eens.
      Met 65cm kun nog niet eens elkaar passeren.
      Een doodzonde als er iemand met een blad vol bier langs moet!
      Maar...
      - kende je die collega's?
      - kende je die organisator?
      en...
      - wat heb je ermee / eraan gedaan?

      Niet iedereen leest dit forum.
      (hoewel dat aanmerkelijk meer mensen zijn
      dan degenen die er ook echt op posten) .
      En niet iedereen "trekke de schoen aan teneinde hem te passen".
      Ik krijg foto's vanuit soms de verste uithoeken van de hele wereld opgestuurd.
      Soms ronduit stom, soms echt gevaarlijk, maar meestal vooral slordig of onachtzaam.
      Niet zoals het hoort - of eigenlijk zou moeten.

      En dat is vast wel het idee geweest van de topic starter.
      { Maar jij weet nu wie er maar 65cm vluchtruimte overlaat en dat ook zo toelaat!
      Wisten degenen die dat deden - en toelieten - wel dat dat fout was?
      }
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        65cm is tenminste nog een (soort van) doorgang.
        Ik heb laatst 20 minuten met gaffa geplakt om m'n kabels strak weg te werken en de nooddoorgang niet te blokkeren/hinderen.
        Blijkt even later dat die nooddeur meer als toegang tot het opslaghok voor tafels/stoelen gebruikt wordt. Van een doorgang of uitgang was geen sprake.

        Nou had die ruimte genoeg nooddeuren, maar haal dan wel het bordje weg, dit is gewoon gevaarlijk. Uitbater/beheerder kon het niks schelen.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • chippie
          • Jul 2006
          • 528

          Ben altijd blij dat die van de veiligheid dan even langskomt. Sommige mensen noemen dat f**kers ik noem dat nuttig. Vooral als je met twee verschillende firma's binnen staat.
          Die cursus VCA 1 en 2 heeft zijn nut dan al bewezen.
          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

          Comment

          • rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

            Hoi chippie,
            bedoel je nou dat die VCA nuttig was ... om iets te kunnen constateren...
            of om iets ook daadwerkelijk veiliger te maken...?
            Want renevanh zegt er al meteen bij dat het de uitbater geen zier kon schelen.
            En dan hebben we uiteindelijk dus niks helemaal niks opgestoken van de Volendam brand,
            waar de uitbater het allemaal ook niet zo'n vaart vond lopen.
            Kortom
            ... attendez pour l'histoire de se repeter ...
            (of woorden van gelijke strekking, maar het gaat juist niet om de woorden maar om de daden!)
            Als je nou 10 jaar lang hetzelfde verhaal in een bepaalde lokatie moet ophangen,
            ga je dan het 11e jaar niet bij jezelf denken:
            "bekijk het maar, daar wil ik - voor mijn eigen hachie - niet meer heen?"
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              Hoi Rinus,

              Na de visuele waarneming heb ik de cases die m.i.
              in de weg stonden verzet en ervoor gezorgd dat de
              doorgang zo breed als mogelijk werd.

              Hierna heb ik de eigenaar van de cases op de hoogte
              gebracht.

              Ik vond dat het minste dat ik kon doen.

              grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • chippie
                • Jul 2006
                • 528

                Hoi Rinus
                Had die zijn examen VCA afgelegd [met positief gevolg] dan had die geweten dat de nooduitgang ten alle tijden vrij moet zijn.
                Of hij het dan doet is een andere vraag en kun je hier dus spreken van onwil en opzet.

                Indien dat niet zou gedaan hebben is het niet alleen onwil maar is hij ook niet goed bij zijn hoofd.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                Comment

                • kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

                  Originally posted by chippie
                  Hoi Rinus
                  Had die zijn examen VCA afgelegd [met positief gevolg] dan had die geweten dat de nooduitgang ten alle tijden vrij moet zijn.
                  Of hij het dan doet is een andere vraag en kun je hier dus spreken van onwil en opzet.

                  Indien dat niet zou gedaan hebben is het niet alleen onwil maar is hij ook niet goed bij zijn hoofd.
                  Daar hoeft hij geen curses voor te hebben, staat ook wel in de vergunning.

                  VCA is alleen interressant voor de mensen die er geld aan verdienen.Maar voor de rest is het een wassen neus. Niemand zeurt erover als ik mijn certificaatje haal in eken hok vol met kleermaaksters, maar als de cursus daarop is afgestemd leer je vrij weinig over je eigen werksituatie. Nimand die zich daar druk over maakt, het geld is binnen.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                  Comment

                  • renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

                    Originally posted by kokkie
                    VCA is alleen interressant voor de mensen die er geld aan verdienen.Maar voor de rest is het een wassen neus.
                    Voor Getronics mag ik niet eens computers verhuizen zonder VCA, daar wordt wel degelijk naar gekeken.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652



                      Ik hoop dat ze goed verzekerd zijn.....
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      • Hitvision
                        • Jun 2003
                        • 388

                        Pittige base-plate onder de constructie. Zo even simpel gekeken heb je hier geen berekeningen van Rinus voor nodig om van te voren te kunnen zeggen: 'Dit gaat hem niet houden'.

                        Sommige dingen snap ik dan weer niet. Ach en met een zwarte werkbroek en een Leatherman rondje middel (quote) lijkt het er op als of je er verstand van hebt.

                        Heb wel medelijden met de eigenaar van de auto. Wat is (was) dat een prachtige bak zeg.
                        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                        Comment

                        • rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

                          Als zich op die straat dingen van waarde (of mensen) kunnen bevinden hadden
                          2 (twee) touwtjes (pakweg net iets dikker dan een scheerlijn van een tent?) en
                          2 (twee) stalen pennen of buizen de grond in [ en dus ook 1 hamer ]
                          al volstaan om deze schade te vermijden.

                          Als ik hun verzekeraar zou zijn, kregen ze van mij geen cent, geen dime of geen drachme uitgekeerd!
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            Originally posted by rinus bakker
                            Als ik hun verzekeraar zou zijn, kregen ze van mij geen cent, geen dime of geen drachme uitgekeerd!
                            Het is wel je favoriete end plated truss.

                            Comment

                            • speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1696

                              Originally posted by rinus bakker
                              Als zich op die straat dingen van waarde (of mensen) kunnen bevinden hadden
                              2 (twee) touwtjes (pakweg net iets dikker dan een scheerlijn van een tent?) en
                              2 (twee) stalen pennen of buizen de grond in [ en dus ook 1 hamer ]
                              al volstaan om deze schade te vermijden.

                              Als ik hun verzekeraar zou zijn, kregen ze van mij geen cent, geen dime of geen drachme uitgekeerd!
                              Als het net zo'n dingetje is, als wat er nog naast staat dan zullen er toch wel tuien aan hebben gezeten?
                              Zo nee, dan is degene die het zo weggezet heeft wel een erg grote prutser. Een zuchtje wind en hopsakee. Nu viel het op een auto, maar wat als er een persoon geraakt was?
                              Waren de baseplates misschien verankerd met vijfduimers in het gras?

                              Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                              Comment

                              • rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

                                Het is ook geen Bentley meer, maar een Slantley.
                                Let wel - het zijn soms de eigenaren van dit soort buitenissige vehikels,
                                die op anderen (of hun werkzaamheden) maximaal willen bezuinigen.
                                De wereld van De Managers gaat dan vooral over de ruggen van derden.
                                En dan is dit misschien wel een geval van: Boontje komt om zijn loontje...

                                En dat omwaaien zou ook gebeuren met truss uit bi-conische of mes-vork koppelingen hoor.

                                Als er al 5-duimers in het gras zouden hebben gezeten, waren dat vast de transparante glas of plastic versie.

                                Hoe vaak worden er geen trussen (droog) verhuurd,
                                zonder dat men als verhuurder weet, wat de klant ermee gaat uitvreten...
                                Zonder zo'n grote banner zou zo'n portaaltje wel een windvlaagje aankunnen.
                                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                                Comment

                                Working...