Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    Helpt niet? Telefoontje naar de arbeidsinspectie (onveilige werkomgeving)... helpt wel
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • chippie
      • Jul 2006
      • 528

      Vraag mij dan af of de arbeidsinspectie werkt in een weekend......???
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

      Comment

      • Turboke
        • Oct 2006
        • 463

        En wat indien de brandweer een negatief advies geeft voor een locatie of evenement en de burgemeester er wel toelating voor geeft wie heeft dan het laatste woord?

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          Originally posted by Turboke
          En wat indien de brandweer een negatief advies geeft voor een locatie of evenement en de burgemeester er wel toelating voor geeft wie heeft dan het laatste woord?
          Burgemeester is simpel gezegd wettelijk verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn gemeente.zij staat aan het hoofd van politie en brandweer en wordt voor het reilen en zeilen ook ter verantwoording geroepen. Een burgemeester zal in veel gevallen het advies van de brandweer volgen. Al mag ik uit ervaring spreken dat deze instanties door het gebeurde in hoek van holland heel overdreven adviseren. Deze adviezen zijn door gebrek aan goed beleid in de betreffende gemeente eigenlijjk niet meer realistish te noemen en gaan van zeer extreme situaties uit.

          bouw en woningtoezichtt wordt wel eens ingeschakeld voor de controle van het podium, helaas niet tijdens en na het opbouwen van de pa en het licht. Helaas heeft deze instantie vaak geen handvaten om dit goed te handhaven. Immers kent men geen publiekrechtelijke wetten hier voor. Deregulering noemt men dat. Den haag gaat er van uit dat het bedrijf kennis en kunde bezit voor rigging en podia enz.

          Minder ambtenaren krijgt men zo en hopelijk klanten en bedrijven die werken zoals het hoort......men vergeet dat de laagste prijs telt en als men plakband gebruikt om trussen in tenten te hangen en geen gekeurde stroppen en het gaat goed dan zegt men, hebben we dat lekker goedkoop gedaan...en gaat het fout....had er maar iemand moeten keuren...nee,wie het zo heeft gemaakt is aansprakelijk.....zijn verandwoording en van niemand anders....
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

            Verantwoording - strafrecht - is waar de overheid op zou moeten toezien.
            Je rijdt te hard, of zonder licht, of hijst te zwaar, of met gaffa-tape (en doet dus iets fout!) = straffen.
            Maar ja zonder (voldoende) deskundige ambtenaren gebeurt dat ingrijpen / straffen dus nooit.

            Aansprakelijkheid - civiel recht - is waar de verzekeraars je geld voor afhandig maken....
            er ontstaat schade als het misgaat (en dat is dus een kwestie van kansberekening) en daarvoor moet iemand opdraaien:
            WA = wettelijk aansprakelijk - je moet de veroorzaakte schade kunnen vergoeden.
            Maar dat kun je zowiezo vergeten.
            alle premies verdwijnen in de bonussen (of salarisverhogingen!) van de verzekeringsdirecteuren...
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

            Comment

            • mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

              Dat het wel eens slecht gesteld is met de rigging in tenten wist ik, laatst kwam ik echter een constructie tegen waar ik toch van moest huilen aan de binnenkant.
              Ben eerst naar de organisator van het feest gelopen, die ondernam geen actie.
              Vervolgens naar de eigenaar van de locatie, volgens hem was het door de brandweer goedgekeurd (tot mijn verbazing).
              Daarna liep ik naar de technici die dit hadden ingeknoopt (van echt riggen was geen sprake) en vond dat het allemaal prima kon)

              Ik doe elk jaar met kerst 1 wensje, en dat is een meldpunt voor dit soort debielen.
              Heb de hele nacht niet onder de constructie gestaan, ging haast geloven om een gebedje te kunnen doen.
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

              Comment

              • rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

                Wat is er debiel aan:
                - zolang het niet waait valt het niet om
                - zolang het niet regent lekt het niet
                - zolang het niet zneeuwt zakt het niet in elkaar
                - zolang er geen volk in staat is er niks aan de hand
                - zolang er niet gecontroleert wordt is de rest statistiek?

                En dat meldpunt hebben we al: dit topic hier op dit forum.
                LOL: in mijn prive e-mail adres en bij de ARGH komen per jaar
                ook wel 5 a 10 van dit soort meldingen/noodkreten binnen.


                Of denk je dat Rutte (+ collega-vooruitschuivers/z*kkenv*llers)
                belastinggeld willen gaan uittrekken voor jouw meldpunt-idee?
                Overheidsbemoeienis is niet altijd succesvol (zie oa de brandweer)
                Laten ze dan eerst op zijn minst iets doen aan die financiële-goochelaars-maffia,
                die het geld van de hele samenleving [in hun bonuszakken] laat verdwijnen.

                Daarnaast heb je misschien de illusie dat de sector dit zelf gaat reguleren.
                Maar die 'truc' is helaas groter dan het kwadraat van de som van
                alles van Siegfried+Roy, Copperfield, Houdini, Kazan en Klok.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                Comment

                • Ericsamandj
                  • Jul 2010
                  • 414

                  nn[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

                  Nou jongens, steek van wal

                  Ik zal aftrappen: Decoratietruss en hangt in ketting met een hele grote overspanning.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Hier kun je maar één ding doen; zorgen dat je ver uit de buurt blijft.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

                      Ziet iemand het tuinsnoer als speakon?

                      Comment

                      • axys
                        • Aug 2006
                        • 107

                        Originally posted by MusicXtra
                        Hier kun je maar één ding doen; zorgen dat je ver uit de buurt blijft.
                        Ik dacht aan 'DRAMA', maar dit is beter!
                        JP/PA Geluid & Licht

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Originally posted by Ericsamandj
                          Ziet iemand het tuinsnoer als speakon?
                          Ik zie vooral een scheve podiumvloer die ik niet vertrouw, een podiumdak dat zo te zien op twee wind-ups hangt en iets wat voor truss door moet gaan wat aan een paar touwtjes hangt.
                          Dat oranje kabeltje is een detail dat mij echt niet in de weg zit.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1696

                            Originally posted by MusicXtra
                            Hier kun je maar één ding doen; zorgen dat je ver uit de buurt blijft.
                            Die lieden hebben het slim bekeken. Vooraf een deskundige rigger inhuren kost geld. De commissie die alles uitzoekt als het misgaat, wordt door de overheid betaald.
                            Ennn...hoe vaak lees je nou in de krant dat er een podium instort. Dat is op het aantal landelijk of wereldwijd, een getal ver achter de komma.
                            Hoppa, alweer een sportevenement kwijtgeraakt aan een "bedrijf" met twee zware boxen.

                            Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • Ericsamandj
                              • Jul 2010
                              • 414

                              Originally posted by MusicXtra
                              Ik zie vooral een scheve podiumvloer die ik niet vertrouw, een podiumdak dat zo te zien op twee wind-ups hangt en iets wat voor truss door moet gaan wat aan een paar touwtjes hangt.
                              Dat oranje kabeltje is een detail dat mij echt niet in de weg zit.
                              Podiumvloer was zo vlak en pas als wat, alleen de afwerking is er niet netjes ingeschoven.
                              Ook het dak hangt niet op 2 wind ups maar worden dmv een wind up opgeschroefd en daarna geborgd met een massieve as van 40 mm. De wind ups zijn van kokerprofiel 70x70x4 mm.

                              De truss is idd schandalig, en hangt in karwei ketting van de rol. Ook de lichteffecten hangen er met een gewone harpsluiting in.

                              Comment

                              • Podium Verhuur
                                • Mar 2012
                                • 480

                                sorry hoor maar die vloer is echt niet recht. Vooral aan de rechterkant zakt hij als een plumpudding in elkaar. Maar misschien moet het bedrijf ook eens geld uitgeven aan een foto cursus.

                                Comment

                                Working...