Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.
Collapse
X
-
Ach er is een fabrikant in Spanje die al die schuine spijlen nergens nodig voor vindt ,
dus wat maken wij ons druk als er hier eens een paar ontbreken....
Wedden dat weglaten van die dwarse dingen ook nog goedkoper is!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
minder gewicht in de lucht dus nogeens veiliger ook.Comment
-
Natuurlijk is er geen beter vermaak als leedvermaak. Vooral als het het werk van een concullega is....
Hoeveel mensen doen echt een consistente check van al hun spul ALVORENS de boel omhoog of in bedrijf gaat? Hoeveel daarvan leggen dat ook vast in de vorm van een checklist????
Ik denk dat we allemaal wel eens "kleine" risico's nemen! ( en stiekum hopen dat anderen het niet zien )
Maar goed, het blijft leuk...Comment
-
Bij grote producties wordt alles hier dubbel gecheckt door verschillende personen.
Bij kleinere klussen doen we dat niet aan de hand van papier. Wel wordt alles een 2e keer nagelopen.Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Maar ontbrekende koppelingsdelen of diagonalen en gaten en deuken in de buizen staan daar zeker wel bij.
Een visuele controle hoef je ook niet te documenteren; maar een periodieke / jaarlijkse inspectie moet wel degelijk op papier. Dat komt ook geheid in de komende EU-norm voor truss te staan.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Je wekt in elk geval de indruk dat je dat zelf niet doet. En voor een visuele controle heb je geen checklist nodig. Dat is maar een beperkt rijtje aan te controleren items en maatstaven.
Maar ontbrekende koppelingsdelen of diagonalen en gaten en deuken in de buizen staan daar zeker wel bij.
Een visuele controle hoef je ook niet te documenteren; maar een periodieke / jaarlijkse inspectie moet wel degelijk op papier. Dat komt ook geheid in de komende EU-norm voor truss te staan.
Kijk ook eens naar bijv. een NEN3140 inspectie deze bestaat uit een test gedeelte en een visueel gedeelte en hiervan documenteer je ook ( tick-lijst) of er geen gebreken aan de behuizing, snoer etc. zijn waargenomen.Last edited by HR Soundproductions; 20-11-07, 08:37.Comment
-
OK - verkeerd ingeschat / begrepen.
Waren er maar meer mensen zoals jij.
Overigens zijn we met de NEN werkgroep de laatste hand aan het leggen voor een Nederlandse Praktijk Richtlijn die wat meer helderheid biedt in het "inspectie en keurings-circus" van onze sector.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Zal de man op de groene trap ambities richting de rol van Tarzan hebben?
Wat ik me dan altijd afvraag is hoe je de ketting in de kettingzak krijgt met zulke korte ladders...
Of laat je ze hangen (kan op deze hoogte prima... niemand die er perongeluk tegenaan loopt.Last edited by SoundOfSilence; 28-02-08, 17:13.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Dat is nou zo'n situatie dat je denkt: waarom heb ik nou toch geen 4 ladders bij me..
dan moet je de hele beurs aflopen om er 4 bij elkaar te scharrelen..
vreselijk zoiets..
maarja.. echt fout is het verder niet te noemen bahalve de wijze waarop de trappen gebruikt worden..Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
Comment