Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Originally posted by flurk
    Geef es wat meer uitleg.Ik zie echt nie wat hier verkeerd aan is.
    Phooee, ik zeg Hans Anders nl !!!!

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• AH
      • Apr 2004
      • 248

Zolang de truss gewoon op de grond blijft liggen is er niks aan de hand
      Anne Homan

Comment

• Kilian
        • Dec 2005
        • 179

Originally posted by maranta
        Dat is m juist ,je ziet ( 2 diagonalen ) te weinig. Zal wel een standbouwer met een paar latten doorheen gegaan zijn.
        Gewoon even terug solderen, niks aan het handje.

Comment

• RenéE
          • Oct 2006
          • 291

Originally posted by Kilian
          Gewoon even terug solderen, niks aan het handje.
          Ik mag hopen dat je de smileys vergeten bent?

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

en dat dicht tegen een koppeling waar het draaimoment het grootst is... aiaiai... dit is er toch eentje voor de recycling hoor
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Ach er is een fabrikant in Spanje die al die schuine spijlen nergens nodig voor vindt ,
              dus wat maken wij ons druk als er hier eens een paar ontbreken....

Wedden dat weglaten van die dwarse dingen ook nog goedkoper is!
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Kilian
                • Dec 2005
                • 179

Originally posted by rinus bakker
                Ach er is een fabrikant in Spanje die al die schuine spijlen nergens nodig voor vindt ,
                dus wat maken wij ons druk als er hier eens een paar ontbreken....

Wedden dat weglaten van die dwarse dingen ook nog goedkoper is!
                minder gewicht in de lucht dus nogeens veiliger ook.

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Natuurlijk is er geen beter vermaak als leedvermaak. Vooral als het het werk van een concullega is....

Hoeveel mensen doen echt een consistente check van al hun spul ALVORENS de boel omhoog of in bedrijf gaat? Hoeveel daarvan leggen dat ook vast in de vorm van een checklist????

Ik denk dat we allemaal wel eens "kleine" risico's nemen! ( en stiekum hopen dat anderen het niet zien )

Maar goed, het blijft leuk...

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Bij grote producties wordt alles hier dubbel gecheckt door verschillende personen.
                    Bij kleinere klussen doen we dat niet aan de hand van papier. Wel wordt alles een 2e keer nagelopen.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Originally posted by HR Soundproductions
                      Hoeveel mensen doen echt een consistente check van al hun spul ALVORENS de boel omhoog of in bedrijf gaat? Hoeveel daarvan leggen dat ook vast in de vorm van een checklist????
                      ...
                      Je wekt in elk geval de indruk dat je dat zelf niet doet. En voor een visuele controle heb je geen checklist nodig. Dat is maar een beperkt rijtje aan te controleren items en maatstaven.

Maar ontbrekende koppelingsdelen of diagonalen en gaten en deuken in de buizen staan daar zeker wel bij.
                      Een visuele controle hoef je ook niet te documenteren; maar een periodieke / jaarlijkse inspectie moet wel degelijk op papier. Dat komt ook geheid in de komende EU-norm voor truss te staan.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

Originally posted by rinus bakker
                        Je wekt in elk geval de indruk dat je dat zelf niet doet. En voor een visuele controle heb je geen checklist nodig. Dat is maar een beperkt rijtje aan te controleren items en maatstaven.

Maar ontbrekende koppelingsdelen of diagonalen en gaten en deuken in de buizen staan daar zeker wel bij.
                        Een visuele controle hoef je ook niet te documenteren; maar een periodieke / jaarlijkse inspectie moet wel degelijk op papier. Dat komt ook geheid in de komende EU-norm voor truss te staan.
                        Dat is nou juist het leuke, ik doe dat zeker wel. Ben dat ook vanuit mijn werk gewend. Het verbaasd me dat zo weinig mensen dit doen of gebruiken. Ik weet dat het een soort van "klote-klaarderij" is.....maar als er iets gebeurt is en er komen achteraf vragen, kun je aantoonbaar maken waar je naar gekeken hebt. In zo'n geval geldt echt " iets is beter als niets"....

Kijk ook eens naar bijv. een NEN3140 inspectie deze bestaat uit een test gedeelte en een visueel gedeelte en hiervan documenteer je ook ( tick-lijst) of er geen gebreken aan de behuizing, snoer etc. zijn waargenomen.
                        Last edited by HR Soundproductions; 20-11-07, 08:37.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

OK - verkeerd ingeschat / begrepen.
                          Waren er maar meer mensen zoals jij.
                          Overigens zijn we met de NEN werkgroep de laatste hand aan het leggen voor een Nederlandse Praktijk Richtlijn die wat meer helderheid biedt in het "inspectie en keurings-circus" van onze sector.

Comment

• thyzerrr
                            • Nov 2004
                            • 92

Niet zozeer fout, maar wel opmerkelijk:

Kwam dit gisteren tegen in Geneve. Hangpunten waren te hoog, en de kettingen te kort
                            Last edited by thyzerrr; 28-02-08, 12:04. Reason: Plaatje teveel...

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Zal de man op de groene trap ambities richting de rol van Tarzan hebben?

Wat ik me dan altijd afvraag is hoe je de ketting in de kettingzak krijgt met zulke korte ladders...
                              Of laat je ze hangen (kan op deze hoogte prima... niemand die er perongeluk tegenaan loopt.
                              Last edited by SoundOfSilence; 28-02-08, 17:13.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Upgrading your system
                                • May 2003
                                • 1684

Dat is nou zo'n situatie dat je denkt: waarom heb ik nou toch geen 4 ladders bij me..

dan moet je de hele beurs aflopen om er 4 bij elkaar te scharrelen..
                                vreselijk zoiets..

maarja.. echt fout is het verder niet te noemen bahalve de wijze waarop de trappen gebruikt worden..
                                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...