Val uit dak - RAI - Holiday on Ice 'Fantasy' 2006 - Arjen Moor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Val uit dak - RAI - Holiday on Ice 'Fantasy' 2006 - Arjen Moor

[EDIT ADMIN: Man overleden na val op ijs - telegraaf.nl [Binnenland] |Een ander persbericht: Zichtlijnen bericht.. ]

Man overleden na val op ijs

Uitgegeven: 18 december 2006 06:01 www.nu.nl
    AMSTERDAM - Een man is zondagavond bij een bedrijfsongeval in het Amsterdamse beurs- en evenementengebouw de Rai om het leven gekomen. Na afloop van een ijsshow verrichtte de man op grote hoogte werkzaamheden. Hij viel naar benden en kwam op het ijs terecht.
    Reanimatie mocht niet meer baten, de man overleed ter plaatse.
    Verdere informatie over de identiteit ontbreekt nog, aldus een woordvoerder van de politie. Over de toedracht van het ongeluk was zondagavond nog niets bekend.

Waar velen zo bang voor waren is nu toch gebeurd. Wees voorzichtig met wat je doet, het kan jou ook overkomen.
    Last edited by admin; 23-12-06, 10:31.
  • Jugfire
    • Oct 2004
    • 91

Ik las het zojuist ook op fok.nl

Erg om te lezen dat het nogsteeds kan voorkomen dat iemand valt terwijl wij allemaal weten dat werken op hoogte verantwoordelijk en veilig moet gebeuren.

edit> overigens mijn medeleven naar de familie en de omstanders/collega's
    Last edited by admin; 19-12-06, 15:57.
    Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Viavia werd ik vanochtend gebeld over een eventuele gebeurtenis in de Rai. Omdat ik zelf freelance journalist ben, en daarnaast strijd ! voor veilige manier van werken, trok dit mijn aandacht.

Navraag bij oa de persdienst van de productie maatschappij van Holiday On Ice leerde mij dat ik de man kende van rigging werkzaamheden tijdens een ander evenement in de Rai.

Ik kan jullie vertellen dat de verslagenheid bij het bureau dat deze rigger heeft ingehuurd plus bij mij en overige collega bijzonder groot is.

Over de toedracht en wat er precies gebeurt is, doe ik voor alsnog geen uitspraken. Er zijn op dit moment alleen dingen die van horen zeggen overgaan van de een op de ander en zou het dus alleen speculatief zijn om daar iets over mede te delen.

De omgekomen man was ZEER bekwaam en wist waar hij mee bezig was...

Dit is nu een van de voorbeelden waarom ik altijd zo onwijs fel ben op veilig werken in onze branche en zo anti beunhaas ben...
      Last edited by admin; 19-12-06, 15:57.
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• dirtymike
        • Dec 2006
        • 16

Ik was daar gisteravond.............spacydeej, wat jij daar zegt kan ik alleen maar beamen, groot verlies van een bekwame mens. Kan je ook vertellen dat de crew aldaar zwaar aangeslagen was en waarschijnlijk, ik spreek ook namens mezelf, nog steeds behoorlijk in de piepzak zit. Ik schrijf dit dan ook werkelijk met de tranen in de ogen.....geloof me.

Ook ik kan niet genoeg benadrukken dat iedereen zorg moet dragen voor zijn of haar eigen veiligheid en dat het zaak is, om elkaar daar tot vervelens toe van gewaar te maken, tja iedereen is wakker nu, maar dit is zo kut en vooral zo onnodig.............5 minuten eerder thuis, of nooit meer, lijkt me een eenvoudige keus.

Voorts wil ik iedereen die er was en die weet over wie dit gaat heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Comment

• davevandal
          • Sep 2005
          • 11

ik ben het helemaal eens met je eens .

mijn medeleven gaat uit naar de nabestaande vrienden en bekenden.
          Last edited by admin; 19-12-06, 15:58.
          brand het niet maar dan fikt het wel ?!?

Comment

• bosie
            • Oct 2006
            • 10

Ben ik het helemaal mee eens,
            Mijn medeleven aan Familie,Vrienden & Collega's.
            Thats The Funky Shit :)

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Edit: Uit respect voor vrienden en familie/bekenden van Arjen heb ik besloten een deel van mijn post te verwijderen. In dit deel van had ik iets geschreven over het veilig werken en de risico's van automatisme.
              Echter al deze wijze woorden verbleken bij de gedachte aan dit verlies en daarom heb ik besloten het bij onderstaande woorden te houden.

Het geeft wel aan hoe voorzichtig we moeten zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje en je leven is een hoge prijs om te betalen.

Mijn oprechte deelneming.
              Last edited by admin; 19-12-06, 11:43.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Dit roept erg pijnlijke herinneringen op aan een ander rigging-ongeval precies dag op dag 4 jaar en 1 maand geleden...

Toen kwam onze collega Gert Werckx om bij een dodelijke val tijdens de load-out van de proms.

Sterkte aan de familie, kenissen en crewmembers!
                Dit zijn erg harde tijden, vooral met het einde van het jaar voor de deur...

STERKTE!
                Last edited by admin; 19-12-06, 15:58.
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ronald.meij
                  • Dec 2006
                  • 3

Mijn gedachten zijn bij De familie van mijn gewaarderde collega

Vrienden.

Laten we absoluut niet speculeren over de toedracht, Daar krijgen we hem niet mee terug. Dus please stop de discussie over hoe en wat en laten we even een minuut stilstaan bij dit tragische ongeval.

Ik ben er kapot van, Een vakman in hart en nieren.
                  Ik zal hem nooit vergeten. Arjan rust in vrede mooie vent!

Ronald Meij.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Ik hoorde het begin deze middag van een vriend/collega. Ik heb in de loop der jaren een aantal maal met Arjen gewerkt en heb hem als een sympathiek en bekwaam persoon leren kennen. Ik wens alle nabestaanden veel sterkte toe.
                    Last edited by sparky; 19-12-06, 10:59.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• maarten opendorp
                      • Dec 2006
                      • 1

Een bericht dat niemand verwachte.

[FONT=Arial] Beste collega ,maat,vriend het doek is gevallen voor je welke jij zoveel heb gehangen.[/FONT]
                      [FONT=Arial][/FONT]
                      [FONT=Arial]Moge je rust vinden na al die jaren van show en entertainment.[/FONT]
                      [FONT=Arial][/FONT]
                      [FONT=Arial]Iedereen zal je missen!!![/FONT]
                      [FONT=Arial][/FONT]
                      [FONT=Arial]M.Opendorp[/FONT]

Comment

• ronald.meij
                        • Dec 2006
                        • 3

Mijn verontschuldigingen ik had een typefout gemaakt in het bericht.

Originally posted by ronald.meij
                        Vrienden.

Laten we absoluut niet speculeren over de toedracht, Daar krijgen we hem niet mee terug. Dus please stop de discussie over hoe en wat en laten we even een minuut stilstaan bij dit tragische ongeval.

Ik ben er kapot van, Een vakman in hart en nieren.
                        Ik zal hem nooit vergeten. Arjen rust in vrede mooie vent!

Ronald Meij.

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Beste Ronald,

Ik ga er een beetje vanuit dat jou reactie er 1 was voornamelijk op mijn post.
                          Uiteraard wil ik geenzins iemand kwetsen. We weten allemaal hoe het voelt mensen te verliezen en zeker onverwachts en bij een ongeval is dit verschrikkelijk.
                          Met mijn post ging ik uit van de bedoelling van dit forum, namelijk het belichten van alle kanten van de pro licht en geluid branche. Aangezien het hier niet om een condoleance site gaat leek dit mij op de wijze zoals ik het geplaatst had niet ongepast.

Helaas moet ik constateren dat er blijkbaar toch mensen zijn die mijn mening niet delen en daarvoor mijn excuses.

Graag wil ik ook jou sterkte toewensen met dit verlies.

Ron Sies
                          Last edited by admin; 19-12-06, 11:42.
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

Ik ben geen rigger maar ben met arjen een aantal keer op tour geweest en heb zelden een meer vak bekwaam en gedreven man mee gemaakt dan hij.
                            Ik wens iedereen familie vrienden kennisen en crew aanwezig bij het ongeval heel veel sterkte de komende tijd
                            Timo

Comment

• ronald.meij
                              • Dec 2006
                              • 3

Beste Ron,

Laat ik het eerst vooropstellen dat ik het met je eens ben dat dit forum altijd open moet staan voor discussie over een thema zoals veiligheid op de werkvloer. Alleen laten we even de bevindingen afwachten van het Arbo onderzoek. Ik twijfel niet aan jou visie en kennis over veiligheid en laat zeker je mening horen op dit forum.

Laten we het even rusten zodat mijn naaste collega's even de tijd krijgen op het allemaal op te slaan wat zij zondag avond hebben meegemaakt.

ronald

Originally posted by Upgrading your system
                              Beste Ronald,

Ik ga er een beetje vanuit dat jou reactie er 1 was voornamelijk op mijn post.
                              Uiteraard wil ik geenzins iemand kwetsen. We weten allemaal hoe het voelt mensen te verliezen en zeker onverwachts en bij een ongeval is dit verschrikkelijk.
                              Met mijn post ging ik uit van de bedoelling van dit forum, namelijk het belichten van alle kanten van de pro licht en geluid branche. Aangezien het hier niet om een condoleance site gaat leek dit mij op de wijze zoals ik het geplaatst had niet ongepast.

Helaas moet ik constateren dat er blijkbaar toch mensen zijn die mijn mening niet delen en daarvoor mijn excuses.

Graag wil ik ook jou sterkte toewensen met dit verlies.

Ron Sies

Comment

Working...