VMB Te 071/074?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

VMB Te 071/074?

Goede middag,

Wij zijn op het punt gekomen dat onze VMB 034's niet meer voldoen, dit i.v.m. het takelen van een trusscarré. Daarom ben ik al enige tijd aan het kijken naar een groter model. Nu was mijn plan om een viertal 071's aan te schaffen, maar toen ik gisteren bij de importeur van VMB was in Tilburg, vertelde de beste man me dat ik beter voor de 074 kon gaan omdat deze dé standaard in verhuurland was.

Buiten het argument dat de 071 in feite niet meer was dan de 064 met wieltjes, en een extra omhulsel had is het me nu niet geheel duidelijk waarom de 074 juist beter is dan de 071. Volgens de specs zou de 071 namelijk wel 200KG moeten takelen.

Nu kan ik occasion een viertal 071's overnemen, maar na het horen van het bovenstaande verhaal ben ik gaan twijfelen. Zijn er meer mensen die de 074 verkiezen boven de 071?

Alvast bedankt,
    Max
  • devosb
    • Mar 2002
    • 32

Beste

Ik zat met dezelfde moeilijke keuze ts TE74 en 71.
    Uiteindelijk voor TE71 gegaan ivm lagere gewicht (meer dan 20kg verschil.
    Nog geen spijt van gehad.
    devosb

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

En ik zie even niet in waarom het een probleem zou zijn om zelf 071 statieven te hebben en indien nodig andere statieven bij te huren...

Zit de importeur niet In Bemmel?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by moderator
        Zit de importeur niet In Bemmel?
        ´Importeur` is toch een titel die je jezelf kunt geven?

Lekker voor 071's gaan als de specs voor je voldoen. Voor het bijhuren van statieven maakt het geen zak uit of het exact dezelfde types zijn. Truss, bewegend licht en kabelsystemen is wat anders natuurlijk.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Max
          • Feb 2003
          • 680

Volgens *een bepaald bedrijf uit Tilburg* zou de 071 een bovenbuis hebben die even dik is als mijn huidige 034's, terwijl de 074 een dikkere bovenbuis heeft en dus beter zou zijn voor een grote carré. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Comment

• Husss
            • Jul 2003
            • 220

Originally posted by Max
            Volgens *een bepaald bedrijf uit Tilburg* zou de 071 een bovenbuis hebben die even dik is als mijn huidige 034's, terwijl de 074 een dikkere bovenbuis heeft en dus beter zou zijn voor een grote carré. Is er iemand die dit kan bevestigen?
            Ik heb enkele maanden ook de overweging gemaakt tussen de 074 en de 071's. En ben voor de 071's gegaan. Het topdeel van het statief is idd kleiner in diameter als van een 074. Maar niet zo dun als van een 034, verder heeft de 071 bovenin een ronde bus waar je trussadapter weer in past. Beide statieven kunnen 200kg doen.
            De 071's zijn een prima keus. Vooral de ALS (auto locking system) is lekker makkelijk tov het oude locking system.

Met vr gr,

Husss

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Originally posted by JeroenVDV
              ´Importeur` is toch een titel die je jezelf kunt geven?

Lekker voor 071's gaan als de specs voor je voldoen. Voor het bijhuren van statieven maakt het geen zak uit of het exact dezelfde types zijn. Truss, bewegend licht en kabelsystemen is wat anders natuurlijk.
              Niet helemaal waar...

Ben het wel eens tegengekomen dat de locking holes in de 2 typen gebruikte masten op verschillende hoogtes zitten. Wanneer je na het op hoogte brengen de mast wil locken om de staalkabel spanningsvrij te maken gaat dit niet omdat er verschil in zit.
              Dit ging toendertijd om een enkele trussligger gedragen op vier statieven. zo uit het hoofd de 064 en nog een vmb variant.
              De 071's en 074's hebben dit verschil onderling niet wist de fabrikant te melden.

Met vr gr,

Husss

Comment

• LJ_jacob
                • Aug 2003
                • 293

klopt, ook omdat de buislengtes anders zijn.
                Maar wat is het probleem? statiefjes worden voor trusscarré gebruikt, dus oplieren die hap, pootjes er onder en statiefjes weer weghalen, dan is het toch niet zo mega belangrijk dat die statieven op dezelfde hoogte locken? bovendien wil max er 4 kopen begrijp ik, en dan is de hoogte toch hetzelfde?
                Bijhuren van TE-071tjes zal toch ook wel niet zo'n mega probleem zijn....
                mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Ik vroeg me het volgende af: bij het opzetten van een wind-up tower zoals de VMB TE-071 (wil ik binnenkort aanschaffen), moeten de wielen dan op of van de grond staan?

In principe kun je de stabilisatie-poten zover omhoog draaien dat de wielen net van de grond af zijn, is dit wel of niet de bedoeling?

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

ga voor het statief dat het laagst in cm is kwa opbouw hoogte ik heb er een groote hekel aan om je spullen zo hoog weg te hangen, ook met de afwerking van kabels is dit een stuk makkelijker als je er makkelijk bij kunt, groeten arjan

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Originally posted by hugovanmeijeren
                      Ik vroeg me het volgende af: bij het opzetten van een wind-up tower zoals de VMB TE-071 (wil ik binnenkort aanschaffen), moeten de wielen dan op of van de grond staan?

In principe kun je de stabilisatie-poten zover omhoog draaien dat de wielen net van de grond af zijn, is dit wel of niet de bedoeling?

Groeten Hugo
                      Goed opgelet, maar toch ook weer niet...
                      Moet jij eens proberen om dit statief waterpas neer te zetten als het nog op de wielen staat, dan wiebelt zo'n ding alle kanten op.

Tipje van Flipje: De belasting van het statief wordt verdeeld over de 4 outtriggers, eigenlij altijd maar drei, maar das ff geneuzel in de marge.
                      Houdt er rekening mee dat plaatsing van die statieven op een sportvloer hele leuke, maar lastig te herstellen "pons" effecten kan geven op een vloer van een sporthal!
                      Was zomaar even actueel omdat ik vanmiddag naast een praktikabel stond die niet op maar in een stage stond
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

wat is nu precies de meerwaarde van de 074? maw waarom zou je daar meer voor betalen? Zijn die stabieler ondanks het zelfde maximaal toegestane draagvermogen? het gaat ons voornamelijk om het gebruik van een enkele truss op 2 statieven. En wat zijn jullie ervaringen van mobiltech tov VMB?

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Originally posted by moderator
                          Goed opgelet, maar toch ook weer niet...
                          Moet jij eens proberen om dit statief waterpas neer te zetten als het nog op de wielen staat, dan wiebelt zo'n ding alle kanten op.
                          Had nog maar eenmaal met een TE-074 gewerkt en toen inderdaad ook de wielen van de grond getild, stond toen ook prima waterpas, maar wou even weten hoe anderen dit deden.

Tipje van Flipje: De belasting van het statief wordt verdeeld over de 4 outtriggers, eigenlij altijd maar drei, maar das ff geneuzel in de marge.
                          Houdt er rekening mee dat plaatsing van die statieven op een sportvloer hele leuke, maar lastig te herstellen "pons" effecten kan geven op een vloer van een sporthal!
                          Was zomaar even actueel omdat ik vanmiddag naast een praktikabel stond die niet op maar in een stage stond
                          Heb binnenkort een aantal klussen in een gymzaal dus heb maar even bij de lokale houtboer een 8-tal plankjes van 20x20 (18mm multiplex) laten maken om de druk te verdelen. Da's in ieder geval een goede tip.

Ik heb nu dus de TE-071 hier staan, en heb één keer eerder met de TE-074 gewerkt, buiten het gewicht om én dat de buis waar het truss-adapter in gaat bij de 74 vierkant, en de 71 rond is, kan ik zo geen verschillen opmerken.

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Max
                            • Feb 2003
                            • 680

Wij zijn trouwens voor de 074 gegaan. Waarom? De dealer had de 074 op voorraad, en de 071 niet. Kon tevens een leuke prijsmaken aangezien we ook twee complete trusscarré's afnamen

Ondertussen een keer of 10 meegehad, en niets dan lof. Als ik had geweten dat ze zo goed bevielen had ik ze al veel eerder aangeschaft, dan lopen kloten met de 034's die vaak nét te laag gingen, etc.

Comment

Working...