Mensen even een korte vraag. Op een niet nader te noemen locatie in het oosten des landsch wordt al sinds jaar en dag geëist dat je gebruikt maakt van een trussconstructie die van de locatie aanwezig is. Nu vallen me een aantal zaken op in de betreffende constructie:[LIST][*]de gebruikte statieven staan niet op hun stabiliteitspoten, maar zijn verzonken in de grond (verwijderbaar en niet gezekerd)[*]in de constructie zijn op sommige punten stukken buis gebruikt om een aantal decimeters ruimte te vullen (geen diagonalen)[*]De constructie is een soort U, maar op de hoeken zijn geen hoekstukken of halfcouplers gebruikt maar een of ander (ogenschijnlijk) zelfbouw onderdeel welke bovenop de zijtruss geschroefd zit. De achtertruss "hangt" vervolgens aan dit apparaat. (zie afbeelding)[*]Bij navraag op de locatie wist niemand hoeveel gewicht de constructie mag hebben, noch of de constructie als geheel gekeurd was, noch of er keuringscertificaten van de statieven zijn.[/LIST]Het argument van de locatie bij vragen cq commentaar is steevast "het gebeurt al jaren zo." "Andere bands hangen er zoveel in, dat gaat wel goed" etcetera etcetera. Eindconclusie is dat eigen truss bouwen geen optie is.
Ik heb, na consult met enkele collegae, de show voorrang gegeven gezien ervaring in het verleden. Hoe gaan jullie hier mee om?
mvg,
Ik heb, na consult met enkele collegae, de show voorrang gegeven gezien ervaring in het verleden. Hoe gaan jullie hier mee om?
mvg,
Comment