Merken van geschikte truss-systemen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R-Win
    • Jan 2008
    • 2

Merken van geschikte truss-systemen

Ik ben hier nieuw en heb een vraag die eigenlijk alleen over de trussen gaat. Ik ben geen DJ of geluids of licht technicus, dat even ter informatie.

Ik zit met een vraag. ik ben met een opdracht bezig voor een bedrijf. bij deze opdracht moet ik een testinstallatie ontwerpen. ik wil voor de overkapping (want die moet er zijn) een truss geraamte maken en daaraan lichtgewicht wand- en plafondpanelen bevestigen. Het gewicht van die platen zal niet heel zwaar zijn (zo'n 25 kg per plaat en er komen 4 platen als plafond te hangen. De constructie moet van de voorkant geheel open zijn en wordt dus alleen aan de achterzijde en aan de zijkanten ondersteund, door twee steunen per zijde, 6 in totaal dus.

Ik weet niet of dit eigenlijk boeiend is voor mijn vraag maar dit was even ter illustratie.
    de ruimte word 3.5 meter hoog 2 meter diep en 5 meter breed.
    Nu is mijn budget niet heel groot en ik zag dat er heel veel verschillende merken truss systemen zijn. Ik denk eraan om de ladder configuratie te gebruiken.

Nu eindelijk mijn vraag: Welk merk is het beste als ik niet veel wil uitgeven en de constructie de gehele tijd inelkaar blijft staan? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ikzie door de bomen het bos niet meer.

GRTZ R-Win
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

Ik zou naar de lokale aannemer gaan en of wat stukken steiger lenen, of anders een houten constructie.
    Dat is denk ik goedkoper dan truss
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• R-Win
      • Jan 2008
      • 2

het is een blijvende constructie die wel degelijk moet zijn aangezien de appartuur welke erin komt te staan niet goedkoop is. Houten constructie is niet wenselijk aangezien we over ongeveer 3 jaar weg moeten van de locatie waar we nu gevestigd zijn. Ik hoop dat iemand me aan een merk kan helpen

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

De vraag is: wat is niet te veel geld? Je kunt kijken voor truss van bijvoorbeeld ProLyte, daar van kun je in ieder geval berekenen wat je er aan mag hangen via de prolyte website.
        Prijzen vind je o.a. hier: 30cm

Comment

• ostracized
          • May 2002
          • 214

mjah alleen gelden die tabellen niet meer als je t op zo'n manier gebruikt. (buiten....) je moet namelijk rekening gaan houden met (eventuele) sneeuwlast en, vaak onderschat, windlast...

eigenlijk ben je al een roofsystem aan t bouwen... reken er maar op dat t serieus wat geld (kan) kosten...
          (...)

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Ik ben geen hoefsmit maar wil graag van jullie weten welke paardenrassen ik met mijn verarmd uranium hoefijzers kan beslaan.
            Ik ben geen automonteur maar wil graag van jullie weten wat de goedkoopste taxi is die in India rond rijdt....
            ik ben bezig om aan iets te beginnen waarvan ik totaal de implicaties niet overzie, maar wil graag bij mijn onkunde verder geholpen worden.
            Dit forum heeft de neiging om "professioneel" te zijn en niet alleen zo maar elke vraag van een onzin antwoord te voorzien.
            Huur een echte "profie" man of 2 of 3 in, want je hebt een opdracht aangenomen die je helemaal niet aankunt. Ook niet met FF wat rondvragen op een forum als dit!
            Ik ben bloemenkweker maar wil graag tandartsenwerk gaan doen.
            Dus: FF naar het tandartsen forum!!!!!
            sorry voor deze pissige reactie.
            Evengoed een goed 2008 toegewenst!
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Kolere Rinus...had tissues nodig om de tranen van mn wangen te halen, van het lachen niet te misstaan!

Vraag van de onderwerp-starter is niet in een onderwerp te behandleen, vandaar het vriendelijke verzoek even te maileen met verkoop@licht-geluid.nl

Daar kunnen ze je prima verder adviseren.

Slotje door modje.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...