Certificatie controleerbaarheid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Certificatie controleerbaarheid

Omdat er inmiddels idioten (zuinig?) (onkundig?) rondlopen die het de moeite waard vinden om een certifcaat voor een rigging opleiding(en) te vervalsen, werd me de suggestie gedaan om de lijst van geslaagden gewoon openbaar te maken. Niet geslagden hoeven dan niet genoemd te worden.
    Datzelfde gebeurt ook met de ETCP examens in de USA.
    De ARGH heeft aangeboden om daar ruimte voor te maken op hun website. Dus binnenkort (weekje of 3a4) op A R G H ! gewoon een lijst met namen, datums en nummers wanneer mensen hun papiertje hebben behaald.
    En mogelijk kunnen andere opleididers in dit (of aanverwante) vakgebieden zich hierbij aansluiten op de ARGH-site of vermelden waar dit soort lijsten van hun geslaagden te vinden zijn....
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

Goed plan, helemaal niks op tegen. Zo is het voor iedereen duidelijk wie wat heeft.

Joost

Comment

• koen heringa
      • Jan 2005
      • 25

Lijkt mij een goed idee.
      Pick any two: Cheap Fast Good

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Als je mijn naam maar goed spelt dan
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Originally posted by rinus bakker
          Omdat er inmiddels idioten (zuinig?) (onkundig?) rondlopen die het de moeite waard vinden om een certifcaat voor een rigging opleiding(en) te vervalsen, werd me de suggestie gedaan om de lijst van geslaagden gewoon openbaar te maken. Niet geslagden hoeven dan niet genoemd te worden.
          Datzelfde gebeurt ook met de ETCP examens in de USA.
          De ARGH heeft aangeboden om daar ruimte voor te maken op hun website. Dus binnenkort (weekje of 3a4) op A R G H ! gewoon een lijst met namen, datums en nummers wanneer mensen hun papiertje hebben behaald.
          En mogelijk kunnen andere opleididers in dit (of aanverwante) vakgebieden zich hierbij aansluiten op de ARGH-site of vermelden waar dit soort lijsten van hun geslaagden te vinden zijn....
          hey Rinus waar blijft de lijst.... Ben benieuwd wie allemaal van mijn kennissen echt zo'n diploma heeft
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• crewpoint
            • Feb 2004
            • 82

Lijst van Diploma's

Ik ben een voorstander van zo'n lijst Lijkt me ook erg praktisch als er bijvoorbeeld ook op vermeld kan worden wie er een erra of irata level heeft

Ik kan in elk geval de gegevens voor de irata die via ons is gedaan aanleveren

gr Willem

Comment

• PeterZwart
              • Jan 2008
              • 402

Originally posted by crewpoint
              Ik ben een voorstander van zo'n lijst Lijkt me ook erg praktisch als er bijvoorbeeld ook op vermeld kan worden wie er een erra of irata level heeft

Ik kan in elk geval de gegevens voor de irata die via ons is gedaan aanleveren

gr Willem
              Gegevens moeten ook eigenlijks weer niet bloot op 't internet liggen..

misschien een inlog-systeempje waarna je gewoon gegevens over die gebruiker krijgt???

wanneer je die gegevens wil bekijken moet je gewoon een accountje aanmaken???
              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Funmaker
                • Jun 2006
                • 922

@peterzwart: naam, voornaam,niveau/type diploma en datum behaling lijkt me nog niet echt een groot bezwaar op te leveren bij de mensen die dit diploma hebben behaald...
                Hold on a second, relax and listen...

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

@Peter: en dan wat? Heel de wereld een account aan laten maken, zodat het toch weer niet beveiligd is? Of zelf voor het ontelbaar aantal mensen accounts aanmaken?

Ben zelf wel voorstander van de lijst: bevat geen vertrouwelijke gegevens en verschaft een hele hoop duidelijkheid.

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

Originally posted by jurjen_barel
                    @Peter: en dan wat? Heel de wereld een account aan laten maken, zodat het toch weer niet beveiligd is? Of zelf voor het ontelbaar aantal mensen accounts aanmaken?

Ben zelf wel voorstander van de lijst: bevat geen vertrouwelijke gegevens en verschaft een hele hoop duidelijkheid.
                    t is toch een feit dat wanneer men een account aan moet maken.. er minder snel gegevens uitlekken naar onbekenden die er niets mee te maken hebben..

maar a'fijn is wel heel veel werk.. maar zo'n lijst is zowiezo bere handig..

ik weet niet hoeveel bedrijven er de rigging-opleiding geven op rinus na?

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Voor rigging is Rinus de enige (voor zover ik weet), wel zijn er trekkenwandoperator-opleidingen. Idee om die BMT-lijsten erbij te zetten?

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Ik snap niet wat er erg is aan een openbaar register. Een opleiding is iets waar je trots op mag zijn en zelfs een reclame Item is voor jezelf of als bedrijf.

Ik zou willen dat ze al onze certificaten en diploma's incl adresgegevens langs de A2 hingen. hoe meer mensen het zien, hoe meer mensen een beroep doen op je diensten.
                        Bovendien maakt deze lijst het makkelijker een keuze te maken uit het aanbod free-lance mensen zodat je de juiste persoon voor de juiste klus inhuurt..

Sterker nog, er zou een website moeten zijn met opleidingen en certificaten van bedrijven en freelance mensen. Op die manier kan iedereen zien wie ze aannemen en over welke certificaten hij of zij nu daadwerkelijk beschikt.
                        Heb jij nl. wel eens zo een ding moeten laten zien, en hoe weet je dan of dit geen internet kopie is? je gaat toch niet van ieder certificaat nabellen of deze juist is.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Hairman
                          • Feb 2005
                          • 68

Het gaat hier natuurlijk om de vrije keuze. Dat jij je certificaten enz langs de A2 wil hangen is jouw vrije keuze. Maar als iemand anders beslist om jouw gegevens te publiceren (op een site of in de krant, maakt niet uit), is dat niet je eigen keuze! Daar hebben sommige mensen moeite mee, en terecht. Maar aangezien het hier volgens mij alleen maar om je naam gaat en niet over andere persoonsgegevens, lijkt mij dat hier niemand moeilijk over moet gaan doen. Ik zie het ook meer als compliment en positieve reclame.
                          Mijn naam mag erop Rinus...

Weest gegroet,

Hairman.
                          Last edited by Hairman; 03-04-08, 18:18.
                          Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• RHulshof
                            • Jan 2008
                            • 66

Als je alleen namen vermeld die geslaagt zijn en verder voor welk onderdeel ( diploma ) is er verder toch niets mis mee.

lijkt mij een goed streven !

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

tja, waarom is er dan niet iemand die zoiets opzet?

zoveel werk is het toch niet?

Comment

Working...