Ophanging spiegelbol

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Ophanging spiegelbol

Ik wil een 50 cm. spiegelbol aan onderstaande spiegelbolmotor met een halfcoupler aan een alluminum pijp hangen. Maar er is in de motor echter geen ruimte vrij om er een bout door te jassen. Toen kwam ik op het idee om er een houten plankje aan te bevestigingen maar dat vind ik ook niet echt veilig. Wie heeft er foto voorbeelden van een veilige ophanging ?

Life is what you make it
  • Edje
    • Jan 2008
    • 29

Dat van het houten plankje is opzich nog niet eens zo slecht denk ik, aangezien er kleine gaten zijn voorgeboort voor kleine schroefjes/bouten.

En ik heb wel eens wat minder veilige dingen gezien om een spiegelbolmotor op te hangen, met bijvoorbeeld wat isolatiedraad
    het feest begint pas, als de show afgelopen is.

Comment

• STINO
      • Feb 2004
      • 93

Ik zou de motor aan een ijzeren of ALU lat bevestigen met behulp van boutjes. Als je er voor zorgt dat het ijzeren latje +/- 20 cm groter is dan het motortje, kan je het geheel met 2 halfcouplers bevestigen aan de truss.
      Skyline forever

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

Bij onze spiegelbolmotoren hebben we in de achterplaat een gat geboord en daar een boutje/moertje constructie aan gemaakt (M16 voor gebruikt, breekt het tenminste niet zomaar af ) Die achterplaten zijn er van af te halen... Binnenin bij de motor is ruimte genoeg voor een moer. En uiteraard een ander gaatje gebruiken voor de safety. Ik heb de motor direct aan een draadeinde in het plafond geboord, maar uiteraard kan je er ook gewoon een clamp aan bevestigen.

Comment

Working...