zou iemand weten wat je over bekabeling kan zeggen?
ik bedoel:
motormultie
breakout
motorkabel.
waar zou bekabeling aan moeten voldoen?
Breakout
ik weet dat breakouts meestal 4way zijn en dat het altijd makkelijker is om een breakout kastje te hebben met 4 staarten eruit die goed genummerd moeten zijn. tevens is de eerste staart (nr. 1) langer omdat deze dan aan de eerste motor aangesloten kan worden en heeft deze eerste staart ook een touwje om:
de breakout bij elkaar te binden en om een trekontlasting te maken op de motor.
maar er bestaan ook breakouts die geen staarten hebben en waarbij de stekker meteen op het blok zit. en breakouts voor enkel 3 motoren.
dit vind ik erg onhandig.
tevens moet een breakoutblok voorzien zijn van een veiligheidskabel.
Multiekabels altijd grijs omdat ze dan te onderscheiden zijn van lichtkabels.
multies enkel van socapex of harting.
Motorkabels altijd aan 1 kant en touwtje voor trekontlasting en oprollen van kabel
nog meer ideeën?
gr.
Jeroen
ik bedoel:
motormultie
breakout
motorkabel.
waar zou bekabeling aan moeten voldoen?
Breakout
ik weet dat breakouts meestal 4way zijn en dat het altijd makkelijker is om een breakout kastje te hebben met 4 staarten eruit die goed genummerd moeten zijn. tevens is de eerste staart (nr. 1) langer omdat deze dan aan de eerste motor aangesloten kan worden en heeft deze eerste staart ook een touwje om:
de breakout bij elkaar te binden en om een trekontlasting te maken op de motor.
maar er bestaan ook breakouts die geen staarten hebben en waarbij de stekker meteen op het blok zit. en breakouts voor enkel 3 motoren.
dit vind ik erg onhandig.
tevens moet een breakoutblok voorzien zijn van een veiligheidskabel.
Multiekabels altijd grijs omdat ze dan te onderscheiden zijn van lichtkabels.
multies enkel van socapex of harting.
Motorkabels altijd aan 1 kant en touwtje voor trekontlasting en oprollen van kabel
nog meer ideeën?
gr.
Jeroen
Comment