Ik ben het volkomen met Bas eens. Ik heb zelf me rigging gehaald in Amerika en daar zijn ze qua certificering veel strenger. Om mijn certificaat geldig te houden moet ik binnen 4 jaar weer terug om een update cursus te volgen met daarin de laatste ontwikkelingen en aanpassingen in de Rigging industrie.
riggingdag
Collapse
X
-
-
En behalve de mooie samenvatting van Jeroen (waarvoor dank) zijn een aantal van de originele presentaties nu ook te downloaden via zichtlijnen.nl:
Zichtlijnen - Vereniging voor PodiumtechnologieComment
-
En hoe vaak komen we terug voor het rijbewijs?
Voor ons slagers vakdiploma?
Of diploma vaar stucadoor of stuwadoor of classificeerder?
En wat met het ietwat riducuul aan het wordende BMT-papiertje?
Cursussen moeten een doel dienen
en dat is niet in de eerste plaats de cursus-omzet.
(NB = uit mijn mond!)
Wie perse zijn auto tegen een betonnen muur (of in de sloot) wil planten,
kan dat doen met of zonder het chauffeurs-papiertje
en dan binnen twee maanden of
pas dik veertig jaar na het behalen ervan...
Wie serieus met zijn vak / kennis bezig is houdt dat uit zichzelf wel bij.
Wie dat moet van de baas - of de Koningin - maar eigenlijk niet wil,
loopt toch de kantjes er wel weer af
zodra het papiertje weer binnen is!
Er zijn mensen die eigenlijk eens in de twee weken hun fietsbewijs zouden moeten vernieuwen.
In de laatste ESTA nieuwsbrief stond een leuk lijstje van de certificerings pyramide. Dat zijn / worden 4 of 5 schijven ....
De bureaucratie in de VS lijkt ook niet te stoppen.
Het wordt tijd dat al die maffiose banken daar (en hier) ook eens gecertificeerd gaan worden. En dat elk jaar weer moeten doen.
Waarom zijn leugens nooit erg als het gebeurd in de politiek of de financiele sector? Daar vindt men gecertificeerde leugenaars.
Ik heb zelf me rigging gehaald in Amerika en daar zijn ze qua certificering veel strenger. Om mijn certificaat geldig te houden moet ik binnen 4 jaar weer terug om een update cursus te volgen met daarin de laatste ontwikkelingen en aanpassingen in de Rigging industrie.
Hallo Robbert Jan,
Je staat er niet bij op de ETCP lijst - of woon je niet in Nederland?
(ik dacht "leuk eindelijk een collega die hiervoor ook is overgevlogen")
Waar / bij wie heb jij je certificerings-papiertje gehaald?
Voor zover ik weet is alleen Steve Kendall (Rig Star) te eigengereid om aan de ETCP Rigging Examens mee te willen doen.
Maar mensen als Harry Donovan, Rocky Paulsen & Bill Sapsis steunen dat initiatief wel.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
Comment