Verschil prolyte en ASD

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Verschil prolyte en ASD

Hi all,

Ik heb een vraagje, ik werk regelmatig bij een firma die wat rigging doen enzo. Maar ik zit met een vraagje. Er zijn verschillende merken van trussen, maar wat is het verschil er tussen. Als je een truss hebt met een zijde van 30 cm, dan moet deze toch universeel zijn tov andere merken dan?
    Neem nu ASD en prolyte, vrij wel een van de meest gebruikte merken als je het mij vraagt... was is het verschil? passen die in elkaar?

mvg Mathieu

• LJmalcolm

De meeste truss lijkt dan wel op elkaar, maar toch zijn er grote verschillen!
    De belastbaarheid bijvoorbeeld en het meeste opvallend toch wel het koppelingensysteem!

Comment

• cowbeast
      • Jul 2004
      • 109

Dus als ik het goed begrijp, dan past ASD niet op prolyte (bijvoorbeeld bij een X30D?)
      De belastbaarheid kan wel verschillen, dat wist ik. Maar dat van de koppeling wist ik niet, dat ziet er voor mij toch allemaal hetzelfde uit. Ik heb wel nog niet de kans gehad de 2 merken naast elkaar te leggen maar is het zo duidelijk?

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Probeer voor de gein maar eens een stuk prolyte aan een stuk ASD te koppelen. Vastslaan zal nog wel lukken (met wat gebrek aan inzicht en vooral veel lomp geweld), ik hoop alleen wel dat je niet in de breekploeg zit want lostikken wordt echt een heel vervelende ervaring. Wordt een lange nacht dan denk ik
        Correct me if I'm wrong

Comment

• Robbert Jan de Klerk
          • Jul 2008
          • 27

Ja dat is echt waar. Heb het zelf meegemaakt tijdens een breek klus dat ze prolyte aan eurotruss hadden gekoppeld. Was echt een ramp om het weer los te krijgen. Als je goed kijkt naar de vorm van de proppen maar ook naar de afstand van de pengaten zal je de verschillen zien.
          Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

De zoekfunctie beidt uitkomst: http://www.licht-geluid.nl/forum/rig...ele-truss.html
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...