College,
Help mij eens.
Ik liep op een festival rond "privé". Ik was eens een keertje vrij.
Ook leuk om het eens van de andere kant mee te maken.
Het was zo een festival van een ca 3000 bezoekers, erg lokaal dus.
Op zich een leuke dag, mooi weer, lekkere muziek enz enz.
Nog niet het hele terrein was open. Ik zag dat achter een hek verder werd gebouwd voor een podium voor de volgende dag.
Maaaaaarrrrrrr.......
Ik zag daar de lokale AV leverancier in de Layer hangen zonder valbeveiliging.
Ik keek verder en zag een Maniscoop voorbij komen met een houten kist er op met daarin personen. Ook zij waren iets aan het ophangen in de Layer op die manier.
Nou kan ik niet zo tegen dat soort situaties. Ik heb er altijd alles aan gedaan om veilig te werken, en veilige werkomstandigheden te creëren voor mijn personeel. Ja en dat soort extra maatregelen kosten geld. Dat vind ik niet erg, maar dit soort bedrijven dus waarschijnlijk wel.
Maar ik ga verder.
Ik loop een tent binnen die ik even later bijna gillend uit zou rennen al "Brand" roepend om de rest van het publiek met mij mee te krijgen.
Tja ik heb ooit eens geleerd dat als je om hulp roept of als je mensen vraagt om weg te gaan dat ze dat toch niet doen.
Brand roepen doet dan wonderen, je hebt meteen de volledige aandacht.
Afijn, binnen zag ik aan zelfgeknutselde "paalklemmen" moter takels hangen met daaronder een gewicht dat mij even te ver ging.
Laat ik het zo zeggen de 12 meter truss (ik gok H30V uit het mooie Leek) hing aan twee takels maar zelf de truss was overbelast.
Dus reken zelf maar uit..... wat die arme tentpaaltje te verduren kregen.
Ook de shacltje werden op sommige punten overdwars belast.
Afijn ik kan nog wel wat punten opnoemen, maar jullie begrijpen wel een beetje dat het allemaal niet echt in de haak zat.
Haak... hihi ook rigging.... maar dat bedoel ik niet.
Nu had ik vernomen dat een andere locale AV leverancier hier ook offerte voor had gedaan.
Ik weet van hun dat zij dit soort grapjes niet uitvoeren.
Maaaaarrrr je voelt hem al aankomen, zij waren duurder dan de partij die het nu had geleverd.
Ik zie dit als niet eerlijke concurrentie.
Zeg maar gerust broodroof.
Ik werd boos, misschien iets te boos.
Maar zoals jullie allemaal roepen in vorige posts hierover moet je proberen er iets aan te doen.
Ik dacht eerst ARBO dienst. Ik bellen, en na een hoop druk 5 voor... druk 2 voor... druk 6 voor...blabla. Kreeg ik te horen dat ik op werkdagen onder kantoor uren moest terugbellen. Ik kon alleen iets melden als er al wat gebeurt was.
Nou dat was even een koude kermis....
Ok, dan maar de brandweer, want die moet tegenwoordig controleren op brandveiligheid en veilige situaties.
Nou die waren een beetje moeilijk bereikbaar omdat de helft al werkzaam was op dit festival als vrijwilliger of gewoon bezoeker waren.
Euhhhhhh...
Ok dan de politie maar. Ik heb het ze wel 20 minuten lopen uitleggen.
Forget IT!!!! Snappen ho maar, meer iets van uitlachen.
Oja en de organisatie had ik al geprobeerd, maar je raad het al.
Een hoop gelach en gepoch.
Nou wat had ik nog kunnen doen die avond, vertel mij het maar.
Ik word echt F**K*** boos van dit soort dingen.
Ps ik ga geen leveranciers noemen. Wil je meer weten dan moet je me maar mailen.
Groet,
P,
Help mij eens.
Ik liep op een festival rond "privé". Ik was eens een keertje vrij.
Ook leuk om het eens van de andere kant mee te maken.
Het was zo een festival van een ca 3000 bezoekers, erg lokaal dus.
Op zich een leuke dag, mooi weer, lekkere muziek enz enz.
Nog niet het hele terrein was open. Ik zag dat achter een hek verder werd gebouwd voor een podium voor de volgende dag.
Maaaaaarrrrrrr.......
Ik zag daar de lokale AV leverancier in de Layer hangen zonder valbeveiliging.
Ik keek verder en zag een Maniscoop voorbij komen met een houten kist er op met daarin personen. Ook zij waren iets aan het ophangen in de Layer op die manier.
Nou kan ik niet zo tegen dat soort situaties. Ik heb er altijd alles aan gedaan om veilig te werken, en veilige werkomstandigheden te creëren voor mijn personeel. Ja en dat soort extra maatregelen kosten geld. Dat vind ik niet erg, maar dit soort bedrijven dus waarschijnlijk wel.
Maar ik ga verder.
Ik loop een tent binnen die ik even later bijna gillend uit zou rennen al "Brand" roepend om de rest van het publiek met mij mee te krijgen.
Tja ik heb ooit eens geleerd dat als je om hulp roept of als je mensen vraagt om weg te gaan dat ze dat toch niet doen.
Brand roepen doet dan wonderen, je hebt meteen de volledige aandacht.
Afijn, binnen zag ik aan zelfgeknutselde "paalklemmen" moter takels hangen met daaronder een gewicht dat mij even te ver ging.
Laat ik het zo zeggen de 12 meter truss (ik gok H30V uit het mooie Leek) hing aan twee takels maar zelf de truss was overbelast.
Dus reken zelf maar uit..... wat die arme tentpaaltje te verduren kregen.
Ook de shacltje werden op sommige punten overdwars belast.
Afijn ik kan nog wel wat punten opnoemen, maar jullie begrijpen wel een beetje dat het allemaal niet echt in de haak zat.
Haak... hihi ook rigging.... maar dat bedoel ik niet.
Nu had ik vernomen dat een andere locale AV leverancier hier ook offerte voor had gedaan.
Ik weet van hun dat zij dit soort grapjes niet uitvoeren.
Maaaaarrrr je voelt hem al aankomen, zij waren duurder dan de partij die het nu had geleverd.
Ik zie dit als niet eerlijke concurrentie.
Zeg maar gerust broodroof.
Ik werd boos, misschien iets te boos.
Maar zoals jullie allemaal roepen in vorige posts hierover moet je proberen er iets aan te doen.
Ik dacht eerst ARBO dienst. Ik bellen, en na een hoop druk 5 voor... druk 2 voor... druk 6 voor...blabla. Kreeg ik te horen dat ik op werkdagen onder kantoor uren moest terugbellen. Ik kon alleen iets melden als er al wat gebeurt was.
Nou dat was even een koude kermis....
Ok, dan maar de brandweer, want die moet tegenwoordig controleren op brandveiligheid en veilige situaties.
Nou die waren een beetje moeilijk bereikbaar omdat de helft al werkzaam was op dit festival als vrijwilliger of gewoon bezoeker waren.
Euhhhhhh...
Ok dan de politie maar. Ik heb het ze wel 20 minuten lopen uitleggen.
Forget IT!!!! Snappen ho maar, meer iets van uitlachen.
Oja en de organisatie had ik al geprobeerd, maar je raad het al.
Een hoop gelach en gepoch.
Nou wat had ik nog kunnen doen die avond, vertel mij het maar.
Ik word echt F**K*** boos van dit soort dingen.
Ps ik ga geen leveranciers noemen. Wil je meer weten dan moet je me maar mailen.
Groet,
P,
Comment