Sneeuw last

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crewpoint
    • Feb 2004
    • 82

update de uithof Den Haag

Hoi Allen,

hierbij de update van de ijsbaan de uithof in Den Haag. Het betreft een stukje in het AD

gr Willem

DEN HAAG - Sportcomplex De Uithof in Den Haag gaat 1e kerstdag weer open, nadat dinsdag een deel van het dak boven de schaatsbaan onder sneeuw was bezweken. De 400 meter schaatsbaan kan nog niet worden bereden, maar schaatsers kunnen terecht in de ijshockeyhal. Experts noemden de dakconstructie donderdag veilig.

Er wordt direct begonnen met het repareren van het scherm in het dak dat is afgebroken. Zo'n duizend mensen moesten dinsdag na het dakincident worden geevacueerd van de schaatsbaan, skibaan, kartbaan, klimwand en fitnessclub. Het ijs op de schaatsbaan moet de komende dagen weer groeien, nadat het was gesmolten onder de hitte van dertig warmtekanonnen. De warmtekanonnen waren aangezet om de hoeveelheid sneeuw die bij de dakbreuk naar beneden was gekomen, te smelten.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

Bij een maatje van me is een ouwe kas in mekaar gezakt...40 jaar storm en alles overleeft maar die paar vlokjes werden hem toch te veel..
      Werd ok niet in gestookt, sneeuw is gaan smelten en gaan glijden in de kilgoten..Daar is ie gaan zakken en 1e kersdag bezweken...

Onderstempelen was ook nog link, stel je voor dat ie gaat als je dr wat aan doet...Een glazen dek wat van 4 meter naar beneden komt wil je ook niet mee maken ondanks een helm.

Verder reed ik gister terug van een festivalletje in oberhausen...worden we ingehaalt door een vrachtwagen.Glijd dr ineens een plakaat ijs van het dak van die trailer. Gelukkig miste het net de vooruit van de voorste bus.Denk dat het zo een plak was van een 3cm dik.

Denk je veilig te rijden, normale snelheid en rekening houdend met gladheid.Ook met een zooitje dooi blijft het nog link

Genoeg sneeuwpret iig weer!

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Originally posted by crewpoint
        1) De 400 meter schaatsbaan kan nog niet worden bereden, maar schaatsers kunnen terecht in de ijshockeyhal.
        2) Er wordt direct begonnen met het repareren van het scherm in het dak dat is afgebroken.
        3) Het ijs op de schaatsbaan moet de komende dagen weer groeien, nadat het was gesmolten onder de hitte van dertig warmtekanonnen.
        4) De warmtekanonnen waren aangezet om de hoeveelheid sneeuw die bij de dakbreuk naar beneden was gekomen, te smelten.
        1) Dat is de baan onder het "vaste" dak, en niet onder het bezweken tentdoek...
        2) Het textiel-doek-dak dus... en niet boven de 400m baan.
        3) Warmtekanonnen - in een ijsbaan? Is dat een duurzame bedrijfsvoering?
        Waren er geen Bobcats (mini=bulldozers) in te huren - lijkt me iets minder dom - en ook minder energieverspillend: ze geven ook minder warmte die vrijwel meteen door het stukkende dak weer naar buiten vliegt.
        { Zit ZKH WA soms in de raad van aanbevelingen? }
        4) Wacht FF - die sneeuwzooi is toch op het middendeel (ijshockeybaan?)naar beneden gelazerd en juist niet op die 400m baan...
        Er is dus een aparte ijshockey-hal - zonder textieldak - die wel veilig was.
        ik blijf bij mijn eerste stelling:
        het dakdeel van textiel was norm-loos dom gepiel.
        En een verzekeraar die dan wel uitkeert is even dom.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Rinus,
          De ijshockeybaan is in een ander gedeelte van het complex, niet in dezelfde hal. De 400m-baan moe(s)t weer opnieuw opgevroren worden (zie nieuwsbericht van crewpoint), daarna zal deze wellicht wel weer openen. In het middenstuk van de 400m-baan is ook wel een schaatsbaantje, volgens mij vooral gebruikt door kleine kinderen, kunstschaatsen, curling en andere kleinere activiteiten.
          Hoe wil je overigens mini-buldozers over een doekje laten rijden dat al niet eens een klein laagje sneeuw aan kan? Die hittekanonnen waren kennelijk de enige manier om op korte termijn de sneeuw van dat stukje stof te laten verdwijnen.

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Originally posted by rinus bakker
            ik blijf bij mijn eerste stelling:
            het dakdeel van textiel was norm-loos dom gepiel.
            En een verzekeraar die dan wel uitkeert is even dom.
            Zou mij niets verbazen als ze niets geclaimed zouden hebben. Ik denk dat dat stukje zeil zoveel aan energie bespaart, dat ze ook wel inzien dat het op eigen kosten opnieuw (laten) aanbrengen op termijn de investering volledig terugbetaalt. Maar dit is maar speculaas...

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Originally posted by jurjen_barel
              Rinus,
              1) De ijshockeybaan is in een ander gedeelte van het complex, niet in dezelfde hal.
              2) De 400m-baan moe(s)t weer opnieuw opgevroren worden (zie nieuwsbericht van crewpoint), daarna zal deze wellicht wel weer openen.
              3) Hoe wil je overigens mini-buldozers over een doekje laten rijden dat al niet eens een klein laagje sneeuw aan kan?
              4) Die hittekanonnen waren kennelijk de enige manier om op korte termijn de sneeuw van dat stukje stof te laten verdwijnen.
              Eerst: de beste wensen ... (en een koel 2010).

1) Duidelijk, had ik ook al begrepen.
              2) Als op het midden van die 400m baan een berg (natte) sneeuwprut valt ligt het meeste daarvan toch niet op die baan zelf?
              3) Niet over het dak - maar over die 400m ijsbaan (met sneeuwkettingen?), want daarop lag een deel (?) van die sneeuwzooi.
              En als er daar geen Bobcat-je op zou mogen rijden, dan hebben ze zeker ook een Zeppeloni in plaats van een Zamboni.
              4) Dus gewoon de hele hal lekker tropisch opstoken? Zodat de sneeuwresten op het dak snel verdwijnen. Dat is pas een mooi voorbeeld van 'duurzaam'. Net als dat domme zeiltje dat een 'substandard' dak moest vormen.
              Dan hadden ze er beter meteen een tropisch poedelbadje van kunnen maken. De kaartjes daarvoor vinden dan vast ook wel liefhebbers.

Hier in Drachten is weer 5-10cm gevallen. Dus dat wordt dit jaar een tropische zomer om ons gemiddelde van de Global warming vast te kunnen houden! Eindelijk kans op palmen op het strand van de Waddeneilanden!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Podium ingestort na Gerard Joling - Privé - Telegraaf.nl [24 uur Actueel, ook mobiel] [prive]

branding-last.. oeps, wat zeg ik nou dan weer?

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

'Ik heb er heel hard om moeten lachen en was blij dat mijn optreden toen al ten einde was', aldus Geer.
                  Nja... ik niet...
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

het houdt hier nooit meer op met sneeuwen
                    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Dus allemaal naar Curacao. Daar heb je geen sneeuw!
                      En meneer Geer snapt het verschil toch niet tussen wind en water.
                      En die podiumbouwers snapten waarschijnlijk helemaal niks ....

Toch jammer dat Geer al van die bühne weg was toen de zaak instortte.
                      Want een "high profile dode" helpt wel een stuk meer
                      om eens flink aan de boom van de buhne-bouwers te schudden.
                      Daar zitten ook heel wat dooie takken tussen.

Maar ja op Curacao kopen die gewoon de bouw-vergunning,
                      (als er al überhaupt iets van dat soort controles zouden zijn).

Comment

• crewpoint
                        • Feb 2004
                        • 82

aamsprakelijkheid

Ha Allen

soms is er toch hoop aan de horizon zie volgende link: Rechtszaak na dodelijk ongeval - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

gr Crewpoint Willem

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

En zo zie je ook maar weer dat personen-certificering op zich geen ruk zegt.

Want voor lang niet alle hijs- en hefwerktuigen in een 'hijsbewijs' verplicht,
                          maar voor torenkranen, mobiele kranen en heistellingen nou juist wel!

En dan was de verantwoordelijke snurker ook al eens gewaarschuwd door de AI?
                          Terwijl hij ook al een opleiding in dat vak had gehad....

Ze hadden gewoon zijn hijsbewijs moeten intrekken.
                          Dat gebeurt ook met je rijbewijs als je als een idioot over de weg gaat.
                          De AI?
                          Da's Achteraf'taltijdbeterwet'n Istnie !?

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

En uiteindelijk word er alsnog niks aan gedaan...
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• peterzz
                              • Oct 2003
                              • 10

ff weer op het onderwerp terug sneeuwlast was toch die extra belasting die je in de zomer mee kon nemen als je een iets groter setje had. (Sorry flauw grapje. ooit een keer op een cursus gehoord)

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

Dat is wat we graag zouden willen dat er formeel een keer terecht komt in de opgaves van alle door de overheid in bouwvergunningen goedgekeurde bouwwerken.

In de RAI zijn ze daar nu een aardig eind mee en houden (uit m'n hoofd) deze toelaatbare daklast-waardes aan
                                tot 5 cm sneeuw = heel veel kilo's voor ons aan het dak beschikbaar.
                                5 -25cm sneeuw = aanmerkelijk minder aan showbelasting beschikbaar.
                                > 25 cm sneeuw = vergeet het riggen en zet de groundsupport(s) maar klaar.
                                Ik weet zeker dat er in de afgelopen maand een paar beurzen zouden zijn gecancelled als de RAI in Het Noorden had gestaan.
                                Of in Amsterdam lag lang niet zoveel sneeuw.
                                (Komt door de Western Warming, terwijl we hier zitten met de Northern Cooling)
                                In elk geval heeft DOP heeft zich vast rijk verhuurd aan de daksneeuw-schuif-crews.
                                [op mijn cursus geef ik minstens 3 voorbeelden van de sneeuwlast zin en onzin ....]
                                welke cursus heb jij gevolgd? [of zat je bij die van mij af en toe te pitten?]

Comment

Working...