Wat gaat hier mogelijk mis?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #16
    Alleen jammer dat er geen Powercon-doorlus op zit. Scheelt toch weer een stopcontactje.

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #17
      Originally posted by Outline
      Alleen jammer dat er geen Powercon-doorlus op zit. Scheelt toch weer een stopcontactje.
      Kan niet meer terugvinden waar ik het zag, maar heb al een filmpje gezien waar een powercon in en uit op zat. Zal vanuit de lichtwereld vast al aangevraagd zijn.

      @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

        #18
        Die Lightlocks zijn wel slimme apparaatjes (aktieve demping gaat weer een stapje verder dan de megabol in de TaiPei 101),
        Maar de claim dat ze licht van gewicht zouden zijn is toch wat al te ver gezocht.
        14kg is al gauw de helft tot een derde van het eigen gewicht van de koppen die ze stil moeten houden.
        En als je ze bij het songfestival zou willen toepassen komt er pakweg 8,5 ton
        (600 koppen? x 14kg extra) aan alleen dempers bij.
        En ... ze zullen ook wel een paar grijpstuivers kosten.
        Hoewel dat bij die zwaargesponsorde megafuifjes zoals in Oslo, weer weinig mensen wat kan schelen.

        Wel een geode werkverschaffing voor de riggers:
        Elke spot wordt nu apart opgehangen .... ? .....
        LOL.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

        Comment

        • Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

          #19
          Er wordt voor het gemak even vergeten te vermelden dat ze een aanzienlijk aantal dB produceren, slim om niet in de specs/faq te vermelden, dan sta je er ook niet bij stil, totdat ze in je rig hangen...

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #20
            Ehm, hoe aanzienlijk denk je dan? Ze zijn ontwikkeld door de Royal Shakespeare Company dus ze zullen ook hun werk moeten doen tijdens drama voorstellingen. En ja, er sterven nogal eens wat mensen bij William en het kan ook best stormen, maar er zijn ook heeeeeel veel stille scene's dus het lijkt me heel erg sterk als het meer geluid produceert dan de head die eronder hangt.

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

              #21
              En bij die pl**ris-muziek (t*kke-herrie, rampen-reutels, drama-deuntjes) van het Songfestival zul je ze toch echt niet horen.
              Misschien helpt het wel als ze in actie zouden komen
              bij de (vele) vals zingende acts...
              Dan krijgen ze meteen een duurtest/heetloop beproeving
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #22
                Originally posted by rinus bakker
                En bij die pl**ris-muziek (t*kke-herrie, rampen-reutels, drama-deuntjes) van het Songfestival zul je ze toch echt niet horen.
                Ik wil mede door deze reactie om een moment stilte vragen voor alle tecnici die om wat voor reden dan ook aanwezig zullen zijn op het festival.
                Ik wens ze veel sterkte.

                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

                  #23
                  Originally posted by @lex
                  ...dus het lijkt me heel erg sterk als het meer geluid produceert dan de head die eronder hangt.

                  @lex
                  Zie geposte filmpje, en hoor het moment dat de lightlock uitgezet wordt.

                  Comment

                  • rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

                    #24
                    Originally posted by 4AC
                    Ik wil mede door deze reactie om een moment stilte vragen voor alle tecnici die om wat voor reden dan ook aanwezig zullen zijn op het festival.
                    Ik heb het vermoeden dat heel veel van die technici die stiltes graag zouden willen hebben tijdens menige van de aangekondigde acts.
                    Of zijn we plotseling het onderscheidend vermogen kwijt aan het raken als we aan/bij/op een megaklus werken.
                    Ook Madonna of de Stones zijn blij vlagen gewoon zeer matig of slecht.
                    En bij EuroVISIE zal het geluid altijd op de tweede plaats komen.
                    Het is en blijft een BEELD medium, waar menig regisseur nog steeds een slaggitaar in beeld brengt als de sologitaar te horen is - of soortgelijke fenomenen.
                    Het eerste jaar dat er Cyberhoisten werden gebruikt, was de regiekneus in staat om alle technische changements-hoogstandjes perfect buiten beeld te houden met allerlei close-upjes of crane-zwalkers.
                    En het geluid is voor zo kwiebus al helemaal bijzaak, laat staan dat ie zich druk maakt om vals of slecht zingen.
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                    Comment

                    • RenéE
                      • Oct 2006
                      • 291

                      #25
                      Originally posted by rinus bakker
                      En bij EuroVISIE zal het geluid altijd op de tweede plaats komen.
                      Het is en blijft een BEELD medium, waar menig regisseur nog steeds een slaggitaar in beeld brengt als de sologitaar te horen is - of soortgelijke fenomenen.
                      Als ze het beeld nou dan nog goed voor elkaar hadden, maar nee... Afgelopen jaren was dat een wedstrijdje 'prop zoveel mogelijk shots in een bepaalde tijd'. Erg vermoeiend om naar te kijken, zulke stroboscopische registraties, mede doordat het bijna allemaal close-ups zijn en je voor jezelf nauwelijks een totaalbeeld kan opbouwen.

                      En qua decor en licht probeert men ook behoorlijk om de artiest er maar in te laten verzuipen, vooral met de vele drukke video-graphics overal.

                      Gelukkig hebben we die blog nog, keeps things interesting.

                      Comment

                      Working...