Toppen vliegen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

Toppen vliegen

ik heb weer eens hulp nodig van wat meer gevorderde collega's

Ik heb 2 nexo SI 1200 set's en ik ga eens een optreden doen waar de dj in het midden staat (rond podium). Ik had in gedachten de toppen te vliegen en de bassen onder het podium te zetten. Nu, de SI-reeks is best wel oud dus veel is er niet meer over te vinden. Vliegframes heb ik niet en vind ik ook niet. Wat ik mij afvraag is: er zijn aan de boven en onderkant van de boxen 4 schroefdraden: zou ik nu het beste een vierkant frame lassen (voor twijfelaars, ik las normaal dingen die ik aan een tracktor van 54pk hang, dus het laswerk is stevig genoeg , neem maar een vrij grote veiligheidsfactor )en deze met bouten in de gaten schroeven aan de bovenkant,
    of een frame dat ik aan de onderkant vastschroef,
    of is dit alles niet nodig en moet ik gewoon 4 ogen aan de bovenkant er in draaien en klaar?
    Ik weet ook niet of er iemand bekend is met de afstraalhoek van de toppen, ik heb er 4 en zou ze liefst per 2 onder elkaar hangen, maar dan betwijfel ik of er nog genoeg high en mid is aan de zijkanten?

voor de volledigheid:
    Ik zou ze ongeveer 4 m hoog hangen, er hangt een crown macrotech of synq PE-1500 versterker op (hangt er van af wat ik dan beschikbaar heb) met een originele nexo processor (zonder aanpasbare instellingen)voor.
    De toppen zijn 2 met rcf componenten en 2 met B&C componenten (alles origineel) en zijn passief gefilterd. Ik zou er 500w per top op mogen zetten, maar dit heb ik nog nooit moeten doen wegens te hard.

De zaal is +-6m hoog, afmetingen moet ik eens navragen, maar het is een rechthoekige zaal van ongeveer 15 op 30 schat ik (podium niet inbegrepen)

Ik hoop dat dit genoeg info is.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Nee, dat is zeker niet genoeg info!
    Voor de beginners:
    Rigging gaat over gewichten en krachten....

Dus begin eens met het gewicht van die Nexo's.
    En hoe je dacht ze onder elkaar te hangen?
    Wat doet dat met de zwaartepunt(en) ervan?

En dan.... de "schroefdraden"
    Is dat M3 of M48 ?
    En hoe zit dat "schroefdraadje" van binnen vast?
    Een inslagmoer gewoon 'koud in het hout' ?
    [ En wat voor hout hebben we het over
    -balsa? - beuken? - bankirai? of (Fins) - berken? ?]
    of
    zit er een rondom doorverbonden stalen binnenframe in?

Plaatje (of link?) zou ook kunnen helpen.

Dus op voor de 2e vragenronde! Maar dan met adequate info!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• pjadskop productions
      • Nov 2008
      • 128

ik zal de boxen nog eens opendraaien als ik tijd heb, en ze wegen.
      Hoopte eigenlijk dat iemand met dezelfde set zou reageren, dan moest ik ze niet nog eens opendraaien en berekeningen opnieuw doen.
      want dan weet ik eigenlijk alles wat ik moet weten, was gewoon een beetje lui )
      Laten we dan (tenzij iemand met een gelijkaardige set reageert met een oplossing) het vliegpunten probleem als opgelost beschouwen, nu enkel de afstraling nog, ik zou zeggen ik probeer het, maar dan heb ik er geen tijd voor (en ze hangen 4m hoog) en thuis kan ik ze niet even opendraaien

ps: als de frames klaar zijn (na de examens) zal ik eens wat foto's posten, dan kun je beoordelen
      Last edited by pjadskop productions; 02-06-10, 10:52.
      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Originally posted by pjadskop productions
        Hoopte eigenlijk dat iemand met dezelfde set zou reageren, dan moest ik ze niet nog eens opendraaien.
        Goeie ondernemer!

Met minimale inspanningen maximale resultaten voor ogen hebben...

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• pjadskop productions
          • Nov 2008
          • 128

@ alex: zeg nu zelf, het zou zonde zijn als ik tijd, die ik kan gebruiken om de frames te lassen, gebruik om boxen open te draaien als iemand een pasklaar antwoord heeft omdat hij dezelfde problemen heeft gehad
          de si-reeks wordt nog frequent gebruikt dus t zou gekund hebben

Comment

• Robert H
            • Jan 2006
            • 378

Originally posted by @lex
            Goeie ondernemer!

Met minimale inspanningen maximale resultaten voor ogen hebben...

@lex
            *kuch* Behringer *kuch*

Er is toch niets mis met de doodnormale vraag van de TS? Als ik ervaring met het riggen van die kastjes zou hebben dan had ik hem met veel plezier antwoord gegeven. Hij hoeft het wiel toch niet opnieuw uit te vinden?

Luiheid en efficiƫntie zijn twee verschillende dingen. Ik zie hier enkel een goed voorbeeld van het laatste...

Comment

• pjadskop productions
              • Nov 2008
              • 128

Bedankt (alleen snap ik de behringer in deze topic niet, maar snap wel wat je bedoelt, er wordt aan gewerkt )

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 378

Originally posted by pjadskop productions
                alleen snap ik de behringer in deze topic niet
                Dat sloeg meer op "minimale inspanningen maximale resultaten" ;-)

Comment

• pjadskop productions
                  • Nov 2008
                  • 128

thanx for the info

ik heb er ook nog behringer tussenzitten, en dit voldoet momenteel nog als limiter en crossover voor mijn goedkope set.
                  Ik dacht dat het daarover ging

Comment

Working...