Valse Rigging Certificaten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Valse Rigging Certificaten

Er wordt door een aantal mensen soms wat lacherig gedaan over de Rhino Rigs Rigging Cursus Certificaten. Dat is vooral hun eigen probleem.
    Maar kennelijk zijn die papiertjes toch wel genoeg de moeite waard, als
    er mensen onterecht beweren ze het examen behaald hebben, met rare smoezen dat het "via Focus in Rotterdam ofzo" was gegaan.
    Zo'n verhaal dook pakweg 1,5 jaar gelden ook al eens op.
    Klinkklare nonsens.
    Bij / via / met / in / op (of wat dan ook) Focus is er nog nooit één enkele Elementaire Rigging Cursus met examen van Rhino Rigs gehouden.
    Hetzelfde verhaal geldt voor Rhino Rigs Rigging cursussen die na 1998 bij Flashlight zouden zijn gedaan. 100% boerenbedrog.
    Voor dat jaar kan het wel - maar dan wordt een deel van die kennis wel wat 'gedateerd'.
    Niks tegen Flashlight, maar de gochelaars die dit soort 'company-name-dropping-k*tsmoezen' verzinnen, vallen toch door de mand.
    Ik zal vragen of er bij de website van de ARGH een gaatje te vinden is om een lijst te publiceren waarop alle cert-nummers, naam vd houder en datum en plaats van behalen op te vinden zijn.

Inmiddels hoorde ik vandaag dat er nu zelfs een blanco certificaat rond gaat - waar men kennelijk zelf de naam kan invullen.

Dan hoop ik dat ze het goede lettertype gebruiken....
    Maar er is maar 1 Donald Duck die het ooit gehaald heeft, op 1 bepaalde dag met 1 bepaald cert-nummer.
    Nooit gedacht dat dit nog eens het onderwerp van vervalsingen zou worden.
    Maar als ik iemand met dit soort gedoe te pakken krijg is ie er nog niet klaar mee.
    Tot die tijd kan dit forum wel even als een soort 'quick check' gebruikt worden.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • RHulshof
    • Jan 2008
    • 66

Hey Rinus,

Wat een gedoe joh had toch niemand verwacht zo iets maar aan de andere kant is dit wel een teken dat men vraagt om het kunnen tonen van een certificaat.
    Dat is dan wel iets positiefs uit dit verhaal verder is het natuurlijk erg goed om dit op een site op te kunnen zoeken of iets werkelijk is wat het zou moeten zijn.

Succes met dit gedonder.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Rinus,
      Als jij de boel digitaal aan kan leveren ( naam, nummer) dan is het plaatsen van de lijst met geslaagden appeltje eitje. Mocht de ARGH site moeilijk gaan, hier is het een druk op de knop en de boel is digitaal en door iedereen te raadplegen.
      Laat maar weten.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Voorstander van, maar dan nog ff wat, wij zijn NOG niet in het bezit van de papieren, maar hebben ons wel georienteerd voor een cursus.

Maar via de NEN site, kan ik ook een soortgelijk officieel papiertje halen en iets goedkoper ( lekker hollands )

Die mensen hebben dan pech ofzo, want er zijn dus wel meer instanties die er brood in zien.
        your light !

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Mijn nieuwe bedrijf start sowieso een online certificaten register voor licht- en theaterprofessionals: je bent van harte welkom om hier ook een gedeelte bij te krijgen. Rijd anders even langs als je in de buurt van Leek bent.

greetz Arvid
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

Nou de mijne trek ik bij deze in...

Nee echt schandallig...

zegt meteen genoeg als je zń persoon in dienst heb...

Ik ben dan geen rigger maar met een studie bouwkunde weet je wel het een en ander van krachten en hoe serieus het is

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Originally posted by AJB
              Rijd anders even langs als je in de buurt van Leek bent.
              Deed ik vorige week een keer, maar toen was alles potdicht...

2 Mod,
              Mijn dank voor dat aanbod, maar inmiddels heb ik al van de website-man van ARGH,
              begrepen dat dit lijstje daar op de site geplaatst geen probleem moet zijn.
              Dus nu eerst maar eens alles in een soort spread sheet gaan kiepen.
              Dat kan ook wel - als ergens in de komende maand - het certificaat-nr 1000 is uitgereikt.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

als je die spreadsheet nou ff doorkopieert in een gesloten pdf, dan kan niemand er meer in klungelen, en ook hier plenty server ruimte te leen !

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by rinus bakker
                  Dat kan ook wel - als ergens in de komende maand - het certificaat-nr 1000 is uitgereikt.
                  Is dat inclusief of exclusief vervalsingen?
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Originally posted by MusicXtra
                    Is dat inclusief of exclusief vervalsingen?
                    Wie weet zijn we dan de 1000 al wel ruim gepasseerd?
                    Maar misschien moet er ook maar ergens een apart lijstje komen van de zwendelaars.
                    Name & shame zeg maar.
                    Twee namen heb ik, maar ben daarvoor wel afhankelijk van de bereidheid van derden om eventueel onder ede te getuigen.
                    Ik zal eens zien wat m'n advocaat van 'name & shame' vind.

Comment

• Bobbo
                      • Jan 2005
                      • 41

[FONT=Verdana]Nou dat lijkt me vet!!! (not!!!)[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Mijn naam op de http://argh.nl/ zonder dat het me gevraagd word.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]????Wet bescherming persoonsgegevens jongens?????[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana]Maar als het dan toch moet van de baas wel graag die lijst maandelijks updaten.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Voor je het weet loopt zoiets weer maanden achter, en als je al wel geslaagd bent, maar je naam/nummer staat er niet bij.....[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Krijg je weer kijhard te horen dat je een &*(%%^#%(&^ leugen beest bent.[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana]Ik heb toen ik mijn certificaatje behaalde nog maanden moeten wachten voordat ik hem in huis had. En dat kwam niet omdat ik niet betaalt had oid. Had keurig vooraf alles voldaan.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Van andere heb ik dit ook al meerder malen vernomen.[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana]Kort samen gevat Rinus zijn administratie loopt altijd ietwat achter, dus dat gaat dan ook achterlopen op de http://argh.nl/[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana]Mijn inziens is het beter om het volgens het onderwijssysteem te doen.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Wil je opdachtgever/werkgever weten of de betreffende persoon ook echt de cursus heeft gevolgd dan gewoon contact opnemen met het leerinstituut dat is opgegeven op zijn CV. [/FONT]
                      Redelijkheid en Billijkheid... tja....

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

HadieBobbo,

adminstratie is altijd traag, die van mij staat zeker ook hoog in die ranglijst.
                        (Maar die van onze gezamenlijke overheid spant nog altijd ruimschoots de kroon
                        - oeps, sorry mod! )

Overigens kan ik je uit een droom helepen.
                        Met een maand of twee/drie heb ik zelf een website,
                        en daar staat dan wel alles op!
                        Ik heb die lijst al klaar, maar moet verder nog heel wat 'content' aanleveren, voor dat het ding het web op kan.
                        Nader bericht volgt.

En of je nu Bobbo heet Obama of Bin, heb je ooit zo'n papiertje gehaald,
                        dan wordt daarop melding van gemaakt:
                        naam, plaats, datum en cert.nummer.

Comment

• Bobbo
                          • Jan 2005
                          • 41

Ja natuurlijk is mijn administratie ook traag.
                          Dat krijg je he met een een eenmanszaak ;-)

Het was meer een extra reden waarom dit niet te doen.

Maar helaas word er niet naar iemand als mij (klant!) geluisterd.

Maar als ik maar een maal mijn naam daar op een openbare site zie staan zal ik nog eens over nadenken of ik er werk van maak.
                          Ik vind het te zot voor woorden dat dit ongevraagd gaat gebeuren.
                          Redelijkheid en Billijkheid... tja....

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Is het echt zo'n probleem als je naam op lijst van gecertificeerde mensen op internet te vinden is?
                            Kan je volgens mij alleen maar werk opleveren en voorkomt beunhazerij, kan echt geen negatieve bijwerkingen bedenken.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Joost van Ens
                              • Jan 2001
                              • 628

Ik zou er juist blij mee zijn. Je hebt toch met goed resultaat een cursus afgelegd. Dan mag je toch best wel trots zijn op het resultaat?

Joost.

Comment

Working...