Valse Rigging Certificaten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Bobbo

Maar als ik maar een maal mijn naam daar op een openbare site zie staan zal ik nog eens over nadenken of ik er werk van maak.
    Ik vind het te zot voor woorden dat dit ongevraagd gaat gebeuren.
    OKEEE,

Bobbo / stompie / of hoe je nu wel niet weer heet wordt niet vermeld. Certificaat nummer xxx vermeldt alleen de initialen en het geboortejaar !!
    Oh, wet bescherming persoonsgegevens? Volgens mij heb je zelf het initiatief genomen om dat certificaat te gaan halen.
    Ik zag vorige week nog in de krant de hele geslaagdenlijst van een lokale middelbare school hier...

nog meer emotionele en/of parapsychologische problemen van diepgravende aard op te lossen? Ben nou toch bezig, en voel me er goed bij......
    Last edited by Gast1401081; 31-08-10, 08:14.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Er hebben nooit een Stompie of Bobbo een certificaat gehaald hoor.
      Dus al die blahblah hier is helemaal overbodig.

En - kom maar op met die advocaat van je!
      Dan komt eindelijk de ware anonieme "Mr Mysterious" een keer uit zijn donkere hol.

Of - op verzoek, mail me maar ;-) - zal ik jouw naam uit die lijst houden.
      Ik neem aan dat je het behaalde certificaat zelf al verbrand hebt?
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by rinus bakker
        Er hebben nooit een Stompie of Bobbo een certificaat gehaald hoor.
        Dus al die blahblah hier is helemaal overbodig.

En - kom maar op met die advocaat van je!
        Dan komt eindelijk de ware anonieme "Mr Mysterious" een keer uit zijn donkere hol.

Of - op verzoek, mail me maar ;-) - zal ik jouw naam uit die lijst houden.
        Ik neem aan dat je het behaalde certificaat zelf al verbrand hebt?
        Hahaha! Rinus en consorten, helemaal gelijk!
        Wat een bull shit!!

Er wordt zo veel misbruik gemaakt van vervalsingen van diploma's en nu is er een data base waarbij iedereen dit kan checken wordt er weer gezeurd over 'Inbreuk Prive Persoons gegevens'

Ik heb geen rigging diploma, geluids technicus diploma en strik diploma, maar ik werk gewoon met verstand.. Geen bull shit!

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Heey Bobbo, jij komt speciaal op een andere site te staan, voor mensen die niet in het register willen komen... Samen met een foto van jezelf in een vrij confronterende pose met een Chineese berggeit...

Damn wat een onzin kan die gast uitkramen...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Zolang er maar geen lijst komt met mensen die een vals certificaat hebben, daar krijg je pas problemen mee.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

als non-rigger....vind ik toch.....een pietsje...dat iemand die (misschien niet al te subtiel omgaand met de tere ziel van rinus) mogelijk een serieus punt van aandacht heeft....een beetje overdreven af wordt gezeken.......

maar daar mag ieder anders over denken.
              lekker belangrijk!

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

Originally posted by showband
                als non-rigger....vind ik toch.....een pietsje...dat iemand die (misschien niet al te subtiel omgaand met de tere ziel van rinus) mogelijk een serieus punt van aandacht heeft....een beetje overdreven af wordt gezeken.......
                Ik ben het met je eens. Gegevens van iemand online zetten is prima, maar dan wel met toestemming.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Wanneer het alleen om een lijst gaat met namen van geslaagden is het onzin om er moeilijk over te doen.
                  Er is geen sprake van laster of smaad en ik neem aan dat gegevens als BSN, adres, etc. er niet bij vermeld worden.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Waarom van een mug en olifant maken?

Het "misbruik" door het aangeven dat je de cursus met goed gevolg hebt doorlopen terwijl je niet eens aanwezig is geweest versus naamsvermelding op en lijst met geslaagden.
                    Dat is waar het om gaat toch?

Daar waar iets ophangen en zuiver natuurkundige afweging is, lijkt het er op dat riggen om emotie gaat.
                    Wanneer je alleen dit onderwerp leest dan pik je diverse emoties op, met zowel positieve als negatieve tendensen.

Wanneer een geslaagde een probleem heeft met vermelding van zijn/haar naam in een (web) publicatie dan kan hij dat bij de auteur/beheerder van die (web) publicatie duidelijk maken.

Het is mijn ervaring dat auteurs en/of beheerders hier medewerking aan verlenen en deze persoon uit de publicatie halen.
                    Verstandige auteurs/beheerders doen dat wel na verificatie van de autenticiteit van de melder.

Iemand die op voorhand al bezwaar maakt is natuurlijk prettig, als je weet welke naam je weg kan laten scheelt dat weer een regeltje invoerwerk

Mij lijkt een dergelijke lijst voor de geslaagden geen enkel nadeel te hebben, wel voor de personen die roepen dat ze geslaagd zijn maar dat niet zijn.

Je gaat mij geen oproep zien doen voor emotieloos reageren, maar om nou je eigen berggeit uit te lenen voor een fotoshoot en dat kenbaar te maken op een forum, dat is eigenlijk info die ik liever niet tot me had willen nemen.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

".... lijkt het er op dat riggen om emotie gaat.
                      Wanneer je alleen dit onderwerp leest dan pik je diverse emoties op, met zowel positieve als negatieve tendensen.

Eh...
                      en bij andere vakken (geluid, licht, decor enz.) spelen 'de emoties' in het geheel niet?

Het hele idee achter deze lijst is geboren uit het feit dat er in het afgelopen 1,5 jaar twee man liepen te beweren dat ze dat papiertje hadden.
                      Maar niet eens zelfs een keer hebben meegedaan.
                      Die kunnen dan ook aan de schandpaal, en wie weet komt dat ooit ook nog wel eens.
                      Maar ik wilde het positief houden:
                      zodanig dat de mensen die wel behaalden genoemd worden.
                      En zij die wel meededen, maar het niet gehaald hebben er ook niet (met naam en toenaam) in worden genoemd.
                      Dan hou je het mijns inzien het meest zuiver.
                      En de blaters-en-jammeraars doen dan verder hun best maar.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Over die emoties nog even: Op andere vlakken heb je die emoties niet zo vaak in discussies, of ik lees te selectief, dan kan ook

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

toch leuk dat de altijd met wetten schermende rinus zo over het publiceren van namen op internet denkt. je krijgt dan heel bijbelse "wie zonder zonde is werpe den eerschte..." enz teksten die door je hoofd flitsen.

Gewoon iets waar wettelijke richtlijnen voor zijn even toetsen daaraan.

Dat scheelt een welles / nietus verhaal.
                          lekker belangrijk!

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Dankjewel showband
                            ik zal hier eens induiken.
                            maar als ik al scherm met de wetten enz gaat dat toch altrijd over de hijs-en hef perikelen.
                            Eeen beetje lezer weet al lang dat mijn kennis van de verkeerswet ook niet up to date is, cq. mijn rechtervoet vaak wat te zwaar.
                            Maar daarvoor wordt ik dan ook geregeld aan herinnerd door dat bureau in Leeuwarden...
                            en zo'n bureau zou voor de regering ook goede zaken kunnen doen als de 'hijswetgeving' met flitskastjes kon worden gehandhaafd...
                            Overigens kwam ik op dat publiceer-idee toen in van een grote certificeerder (TuV, SGS, heb dat niet meer paraat, maar dat is nog wel te traceren)
                            zo'n lijst zag over de door hen verstrekte 'waterkwaliteitsbeheer' certificering.
                            Met de uitdrukkelijke vermeldingen van wie (bedrijven/personen) die certificaten verlopen of vervallen waren.
                            En bezwaar maken tegen de vermelding is natuurlijk voor mij een reden tot verwijderen.
                            Andersom mag ik dan kennelijk niet vertellen wie er ronduit naar derden lopen te liegen dat ze het certificaat hebben, terwijl dat absoluut niet zo is?
                            Liegen mag niet. Dat weten we allemaal.
                            Maar dan weer zeggen dat iemand liegt = er de waarheid over zeggen,
                            dat mag dan helemaal niet???
                            We zijn wat in de war geraakt met z'n allen!

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Ha Rinus,
                              Volgens mij mag jij altijd en overal vermelden dat iemand die roept dat hij van jou een certificaat heeft ontvangen dat volgens jou niet heeft.

Staat los van de mogelijkheid die mensen hebben om ergens niet op vermeld te willen worden.

{flauwgelulmodus}Wel een leuke suggestie: vermelding van een lijstje van mensen die eigenlijk wel wat aan scholing zouden moeten doen maar dat nog niet hebben gedaan, best lange lijst!

Zat laatst te kijken wanneer ik ook alweer een week-in-leek heb gecursust, maar dat is alweer bijna een decennium geleden, bestaat er bij oud-deelnemers wel eens vaker de behoefte aan bijscholing/opfrissing?
                              of wijk ik nu te veel af? ( modereren en eigenbelang gaan nooit samen...)

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Het is gewoon toegestaan om namen te vermelden, zolang het niet gaat om laster/smaad. Dit betreft een klachtdelict, e.g.: pas als iemand klaagt, is het aan de "beklaagde" om actie te ondernemen. Niemand zal je voor het hekje dagen omdat je examen-gegevens publiceert.

Vergeet nooit de basis van ons rechtstelsel: redelijkheid en billijkheid. In alle redelijkheid is het Rhino Rigs toegestaan te publiceren wie er zijn geslaagd voor het examen.

Basta?
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...