Ik heb ooit es manuele takeltjes gezien met hefvermogen van 250kg.Maar ik kan die niet vinden ( in Belgie). Heeft iemand een adres. Wel voor aankoop.
manuele takel 250kg
Collapse
X
-
-
Die leveren in ons vak dus maar 125kg op.
Dat heb je erg snel bereikt hoor.
Waarom geen 500kg?
Dan is 250kg aan toelaatbare last een wat zinniger optie.
En in prijs zullen ze elkaar vrijwel niet ontlopen.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Zoals Rinus al schreef kun je tot 125 kg boven mensen hangen met deze takels.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als je ze aan een enkele takel hangt, dan kunnen ze natuurlijk nog wel af en toe gaan zwabberen, dus om ze in de horizontale richting nog vast te zetten (om te voorkomen dat ze gaan verdraaien) is misschien wel zo handig.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Wanner je gaat heffen met takels, kan je dan ook hijsen met statieven?
....me is verward....
Wat is het verschil in gewicht tussen die 250KG takel en een 500kg takel?
Kan voor mij nog al eens het verschil zijn tussen keuze tons of halftons of....tussen handtakel en electrischetakel.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Wat is het verschil in gewicht tussen die 250KG takel en een 500kg takel?
Kan voor mij nog al eens het verschil zijn tussen keuze tons of halftons of....tussen handtakel en electrischetakel.
Voor 3kg extra wil ik nog wel eens een 2tal reserve meenemen om een trussje met 8 PAR cans ergens op te hangen, met 20kg aan lading die ik extra in moet laden doe ik zoiets niet.
Het verschil tussen de halftons en de 1tons takels is (bij dit merk) maar 2 kilo. 20 of 24kg aan zooi meenemen vind ik dan minder verschil.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Dat ligt toch alleen aan de definitie van je assenstelsel? Als ik met mijn voeten naar boven aan een truss hang kan een statief best hijsen hoor.
Even vlug in de folder lezend: De 250kg takels zijn ongeveer 3kg in gewicht, terwijl je met de halftons al met 10kg loopt te slepen.
Voor 3kg extra wil ik nog wel eens een 2tal reserve meenemen om een trussje met 8 PAR cans ergens op te hangen, met 20kg aan lading die ik extra in moet laden doe ik zoiets niet.
Het verschil tussen de halftons en de 1tons takels is (bij dit merk) maar 2 kilo. 20 of 24kg aan zooi meenemen vind ik dan minder verschil.
Ik wil ze enkel gebruiken m een 3-tal VRX topjes te takelen op een hoogte van 4-5 meter. Statief is uitgesloten( op een cassetevloer in tent....).Ik kom dus max aan 66kg + bumper. Dus geen 70 kg. Is voor mij de mooiste en meest praktische oplossing.Comment
Comment