manuele takel 250kg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

manuele takel 250kg

Ik heb ooit es manuele takeltjes gezien met hefvermogen van 250kg.Maar ik kan die niet vinden ( in Belgie). Heeft iemand een adres. Wel voor aankoop.
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

manuele_takels
    I am a Timedriver!

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Die leveren in ons vak dus maar 125kg op.
      Dat heb je erg snel bereikt hoor.
      Waarom geen 500kg?
      Dan is 250kg aan toelaatbare last een wat zinniger optie.
      En in prijs zullen ze elkaar vrijwel niet ontlopen.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• flurk
        • May 2003
        • 409

Die kleinere takeltjes oogden wat mooier. Ik moet enkel 3 topkastjes takelen van elk 22kg met een bumpertje van 5kg. Dat moet toch kunnen?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Zoals Rinus al schreef kun je tot 125 kg boven mensen hangen met deze takels.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by flurk
            Die kleinere takeltjes oogden wat mooier. Ik moet enkel 3 topkastjes takelen van elk 22kg met een bumpertje van 5kg. Dat moet toch kunnen?
            Als je ze aan een enkele takel hangt, dan kunnen ze natuurlijk nog wel af en toe gaan zwabberen, dus om ze in de horizontale richting nog vast te zetten (om te voorkomen dat ze gaan verdraaien) is misschien wel zo handig.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Wanner je gaat heffen met takels, kan je dan ook hijsen met statieven?
              ....me is verward....

Wat is het verschil in gewicht tussen die 250KG takel en een 500kg takel?
              Kan voor mij nog al eens het verschil zijn tussen keuze tons of halftons of....tussen handtakel en electrischetakel.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by moderator
                Wanner je gaat heffen met takels, kan je dan ook hijsen met statieven?
                Dat ligt toch alleen aan de definitie van je assenstelsel? Als ik met mijn voeten naar boven aan een truss hang kan een statief best hijsen hoor.

Wat is het verschil in gewicht tussen die 250KG takel en een 500kg takel?
                Kan voor mij nog al eens het verschil zijn tussen keuze tons of halftons of....tussen handtakel en electrischetakel.
                Even vlug in de folder lezend: De 250kg takels zijn ongeveer 3kg in gewicht, terwijl je met de halftons al met 10kg loopt te slepen.

Voor 3kg extra wil ik nog wel eens een 2tal reserve meenemen om een trussje met 8 PAR cans ergens op te hangen, met 20kg aan lading die ik extra in moet laden doe ik zoiets niet.

Het verschil tussen de halftons en de 1tons takels is (bij dit merk) maar 2 kilo. 20 of 24kg aan zooi meenemen vind ik dan minder verschil.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• flurk
                  • May 2003
                  • 409

Met statieven ben je al vlug beperkt in de hoogte, en je zit inderdaad nog altijd met het staief zelf die wel altijd voor iets of iemand in de weg zal staan.

Comment

• flurk
                    • May 2003
                    • 409

Ze worden toch nog gericht en vastgemaakt met een steeltje. Extra veiligheid....

Comment

• flurk
                      • May 2003
                      • 409

Originally posted by Stoney3K
                      Dat ligt toch alleen aan de definitie van je assenstelsel? Als ik met mijn voeten naar boven aan een truss hang kan een statief best hijsen hoor.

Even vlug in de folder lezend: De 250kg takels zijn ongeveer 3kg in gewicht, terwijl je met de halftons al met 10kg loopt te slepen.

Voor 3kg extra wil ik nog wel eens een 2tal reserve meenemen om een trussje met 8 PAR cans ergens op te hangen, met 20kg aan lading die ik extra in moet laden doe ik zoiets niet.

Het verschil tussen de halftons en de 1tons takels is (bij dit merk) maar 2 kilo. 20 of 24kg aan zooi meenemen vind ik dan minder verschil.

Ik wil ze enkel gebruiken m een 3-tal VRX topjes te takelen op een hoogte van 4-5 meter. Statief is uitgesloten( op een cassetevloer in tent....).Ik kom dus max aan 66kg + bumper. Dus geen 70 kg. Is voor mij de mooiste en meest praktische oplossing.

Comment

Working...