Ik gebruik ze nooit door elkaar. Is nogal moeilijk F34 en F33 aan elkaar te koppelen.....zonder speciale tussenplaat.
Prolyte Vs Global
Collapse
X
-
2 chippie
Global? Prolyte? En dan nu F34 en F33?
Waar heb je het nu weer over? Dat zijn Eurotruss-aanduidingen.
Wordt dat ook al door Global "gecompatibiliseerd"?
Van het ene merk de ontwerpen jatten, van het andere de aanduidingen?
Of hebben jullie 3 merken in het verhuurbestand?
Een mooie proeftuin - als onderdeel van een consumenten-onderzoek?
En zo lang je bij Ford geen "BMW-compatibele" auto's kunt bestellen
wil ik op dat soort van larie-koek argumenten niet ingaan.
Ga bij SSyanYong of BYG of Geely maar eens een Volvo of Mercedes kopen.
Het lijkt er soms wat op. Maar het ís het gewoon NIET.
Waarom is Prolyte zo groot geworden? Groter dan de toen al bestaande NL-merken?
Niet omdat ze die Artilan of Altrex gingen namaken (gelukkig niet!).
Maar omdat ze aan 'innovatie' deden. Product verbetering en ontwikkeling.
Kortom - omdat ze naar klanten luisteren, zelf nadachten en vooraan in kwaliteit en service wilden staan.
En dan is het 'vervelend' (?) dat dat ook met een prijskaartje samengaat.
Dus de ene truss is de andere niet.
Het is meer dan een aantal aluminium buisjes tegen elkaar lassen.
Net zoals een huis meer is dan 4muren en een dak.
Het ene huis (plaggenhut) is het andere (paleis) niet.
De suggestie dat alle huizen (trussen, auto's, wasmachines, verhuurbedrijven, ontbijtkoeken) allemaal eigenlijk identiek zouden zijn is natuurlijk volslagen nonsens.
Dat geldt alleen voor benzine en electrische stroom, en dat komt puur door een markt-vereiste.
Want dat is ook niet altijd zo geweest. Elke stad, regio of land had ooit zijn eigen soort van stroom.
Maar zelfs kippeneieren hebben verschillen in: soorten voer, kooi+loopruimte, salmonella-quotient, en vooral de grootte van het ei.
Dus ook daar heb je toch weer verschillen in prijs!
Wat betreft de keuze van truss, ivm - prijs - kwaliteit - verhuurmarktdekking - service enz.enz.,
dan ben ik het eindelijk eens met mijn naamgenoot eens:
"Je kiest voor het merk wat voor jou het beste is"
Alleen moet je dan wel in staat zijn om die merken ook echt uit elkaar te houden...
{En 'de markt' maakt dat ook voor auto's zo langzamerhand wat lastiger.}een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
B&K zijn in mijn ogen weerzinwekkende dozenschuivers die zelfs te belazerd zijn om het goede plaatje bij de juiste truss te zetten.
Ze kunnen daar nog geen 65cm van een 3m deeltje onderscheiden,
en hebben domweg een vierkante truss staan waar ze klaptruss zeggen te verkopen.
De 'cheap-ness' druipt er aan alle kanten af.
Klopt dus geheel met de Chinese prijs(dump)filosofie.
En die PL onzin klopt dus ook niet want ik zie imitaties van Eurotruss
(en dus kloppen de aanduidigen F33 en F34 wel!)
Iedereen
moet maar doen wat ie niet laten kan....
(en daarna er wel achter komen)
.... om te laten wat ie niet doen kan!
1 positief ding van die site (Ja, ik blijf proberen objectief te zijn):
Als de plaatjes wel zouden kloppen zijn ze daar wel afgestapt van de stompzinnige gewoonte (van 4 van de 5 merken) om van die rond-gedraaide vakwerken toe te passen, waar aan de ene kant de diagonaal oploopt en de andere juist neergaat.
Die traditionele 100% goed en 100% fout vakwerk-orientatie naast elkaar is voor mij altijd een raadsel geweest.
Behalve dat iedereen misschien vermoedde dat ze daar ooit in de jaren 80 (bij Litestructures?) over hadden nagedacht. Nôht!
Ja, ook Prolyte volgde destijds (toen ze nog een baby-bouwertje waren) heel trouw deze onzin!
Dus toch nog één complimentje voor Global.
Maar voor de rest ..... breek me de bek niet los!
Ook nog FF gekeken op de Global site in de VS...
My *** it's a f**king outright shame!!
Iemand die daar op een forum moet vragen wat er aan een 75cm uitkrager mag/kan....
En na een jaar nog steeds geen antwoord heeft!?
Meer illustratie voor mijn argumenten heb ik niet nodig.
"Wilt U echt goedkope en twijfelachtige waar...?
Er staat altijd wel een gooi-en-smijt-merk voor U klaar!"Last edited by rinus bakker; 01-11-10, 20:57.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Als we zo nog even doorgaan, is de enige bestemming van mijn voorraadje Global Truss de container van de plaatselijke metaalboer.... (Wat is de huidige aluminiumprijs? )
Op mijn stukken Global F33 zit op ieder stuk een RWTUV Bauart Gepruft sticker. Met het bovenstaande in ogenschouw genomen is dat dus ook weinig waard...dit zelfde geldt voor (Trigger) Clamps van Global Truss. De stukken truss die ik kocht waren tevens voorzien van een A4 met informatie over belastingen.
Wat mij altijd opgevallen is in praktische zin: Wanneer je een stukje Global naast een stukje prolyte legt, valt altijd direct op, dat de tussenbuisjes van Global een grotere (onhandige) diameter hebben dan Prolyte. Dit zorgt er (volgens mij) direct voor, dat de las rondom de tussenbuisjes bij Prolyte verder dichtgelast is, dat bij Global. Waarschijnlijk, omdat de chinese lasser of lasrobot de lastoorts niet dicht genoeg bij het werkstuk krijgt.
Wij zijn een dusdanig kleingebruiker van Truss (Totaal 8 meter in gebruik) dat het voor ons weinig meerwaarde heeft om voor het stukken duurdere Prolyte te kiezen. De belastingen zijn bij ons niet erg hoog en de overspanningen maximaal 6 meter. (2 meter stukken) Natuurlijk zullen er mensen zijn, die het hier niet mee eens zijn en menen dat wij, door te kiezen voor Global, risico's nemen o.i.d., maar waar moet je dan nog op vertrouwen?
Meer info over Global:Global Truss Hier zijn wel alle belastingstabellen te vinden (about us > download)Last edited by timedriver; 01-11-10, 21:37.I am a Timedriver!Comment
-
FF lezen, want dit heb ik al eerder gepost:
"Voor HT&K gebruik voldoet die 'semi-chinees' vast wel goed.
Zodra het er ècht op aan komt is het hopen en bidden."
Je gaat toch niet beweren dat 6m overspanningen er al echt op aankomen...
En zodra je je maar iets in de keuringswereld gaat verdiepoen,
weet je ook dat zo'n stickertje van één of ander NoBo erg weinig zegt.
Weet je wat RWTuV "Bauart geprüft" precies betekent?
heb je ook de copien van dat document?
Dikke 'tussenbuisjes' is trouwens eerder weer een aanwijzing voor Eurotruss copieerwerk.
Tabellen heb ik al hoor.
Maar dat is nog altijd appels en peren vergelijken als je de berekeningsrapporten er niet bij hebt gezien.
Ieder houdt zijn eigen rekenregeltjes, aannames (en l*lkoek-argumenten) aan.
Leuk is de 'wij-weten-het-beter-argumenten-lariekoek die de mannen uit het Noorden (E en P) onderling vaak uitvechten.
Maar die hebben tenminste technische inzichten en argumenten.
Globy heeft vooral zijn prijs...
Kortom:
"Je kiest voor het merk wat voor jou het beste is!".
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Kijk ook eens op www.globaltruss.de kun je de certificaten van de Globaltruss gewoon downloaden, valt niet altijd mee om te zoeken.
Wat mij een beetje opvalt is dat er niet over andere merken wordt gepraat zoals Alutruss - Milos - Multitruss - Protruss uit het oostblok en Litec van Manfrotto uit Italie met TUV en dan hebben we nog Interal - Microtruss - Eurotruss - APW - Artilan uit Nederland. Dan zitten er in Duitsland nog eens 4 fabrikanten van Truss, die leveren allemaal met TUV.
Eurotruss en Globatruss ( vroeger Ultralite ) zijn namelijk ontstaan uit 1 bedrijf wat opgeplitst is in het verleden, dus het zou kunnen dat het daarom op elkaar lijkt.
Gewoon de truss kopen die bij je werkzaamheden past en dat kan elk merk zijn. En eens minder kijken en luisteren naar de mensen die alleen maar commentaar hebben en alleen de min punten zo uit vergroten dat je gaat denken dat het allemaal rotzooi is. Gebruik je erstand en kijk eens verder dan alleen maar dit forum.
BezigComment
-
Wanneer de discussie is: afweging maken tussen Global of Prolyte, dan zou het erg vreemd zijn wanneer de discussie over andere merken zou gaan.
Deelnemen aan een forum vereist wel begrijpend lezen!
Mensen die hun kennis en kunde baseren op basis van informatie van een forum hebben zeer beperkte kennis, mensen die anderen wijzen op onvolledigheid van een forum zonder de ontbrekende informatie aan te vullen hebben doorgaans een commercieel belang in het discussieonderwerp!
....Ik ga tegelteksten uitgeven, big business!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Hallo Mod,
Dank voor deze interventie.
Bestaat er ook zoiets als een "Nobelprijs voor moderaten"?
Mijn stem heb je!
Nog zo'n voorbeeld van beschamend prutswerk:
Als het afbeelden van de juiste truss-lengtes (ook daar!) alweer teveel moeite is,
dan zal je mijn commentaar hierop mogen verwachten.
En die 'downloadbare' statiks wilden bij mij niet loskomen van die site.
En zonder dat gegeven heb je weinig aan zo'n TuV papiertje....
Mijn enige hieruit volgende conclusie is dus:
die site is geheel symbolisch voor de verhandelde truss.
een klant lijkt te worden beschouwd als 'uit te knijpen' pus?
Ik zeg niet dat G slecht is,
ik zeg dat het véél minder goed is dan Prolyte,
en dat dan in vrijwel alle denkbare opzichten.
Ook fascinerend is deze:
De diagonalen waren zeker op?
En als Eurotruss en Prolyte niet hadden bestaan
zou het bestand van deze volger wel heel karig zijn.
Waarom maken ze bij Globy touwens geen Tomcat, TTR, Penn of Total Fab na?
Maar de 1, 2 en 3m rechte deeltjes van Global, Admiral, StageTools of onder welke naam
ze door deze fietsenmaker allemaal verkocht worden, die zijn vast wel OK.Last edited by rinus bakker; 03-11-10, 00:56.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Als het afbeelden van de juiste truss-lengtes (ook daar!) alweer teveel moeite is,
dan zal je mijn commentaar hierop mogen verwachten.
En die 'downloadbare' statiks wilden bij mij niet loskomen van die site.
En zonder dat gegeven heb je weinig aan zo'n TuV papiertje....
Mijn enige hieruit volgende conclusie is dus:
die site is geheel symbolisch voor de verhandelde truss.
een klant lijkt te worden beschouwd als 'uit te knijpen' pus?
Hoeveel bedrijven zijn er niet, die gewoon goed in hun werk zijn, maar die niet of nauwelijks over een website beschikken? Ik vind dat persoonlijk dan ook geen maat voor de kwaliteit van de geleverde waar. Of het nu Global Truss of eender andere fabrikant / importeur van wat dan ook is.
Het ontbreken van een deugdelijke sales en/of aftersales afdeling is dat echter wel, dus het voorbeeld van het berichtje op het forum, dat na 1 jaar nog niet beantwoord is, is op zich wel sprekend...de prijs van de Global Truss vergelijkend met de prijs van Prolyte is dat natuurlijk ook niet verwonderlijk.
Bij Global Truss hebben ze daar gewoon geen budget voor bedacht in de prijs. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de R&D. De R&D die er zit bestaat waarschijnlijk uit een Chineesje dat een beetje het internet afstruint en eventueel met een lineaaltje en vergrootglas truss van concurrenten bekijkt. Natuurlijk kunnen ze ook mallen hebben gekocht van fabrikanten die ooit op de fles gegaan zijn....Last edited by timedriver; 03-11-10, 16:39.I am a Timedriver!Comment
-
[FONT=Calibri]Laten we maar beginnen met het belang wat ik heb, ik handel ondermeer in Global Truss vanaf het begin en naast mij nog vele andere ondernemers over de hele wereld. En wat mij al een paar jaar irriteert is de manier waarop er hier wordt gepraat over dit merk, er wordt gesuggereerd over de (slechte) kwaliteit - goedkoper dan alle andere merken. Allemaal van die broodje Aap verhalen - aannames en suggesties door niets onderbouwd. Het zou beter zijn je eens te verdiepen in een bedrijf of product voor je iets beweerd. [/FONT]
[FONT=Calibri]Dan wordt mij verweten over het feit dat ik niet kan lezen, dit gaat over Global Truss en niet over de andere merken, maar zelf kunnen we ook niet zo goed lezen laat staan het willen begrijpen. Dus doe ik nog maar een poging.[/FONT]
[FONT=Calibri]Global Truss uit China wordt alleen verkocht onder hun eigen naam en niet onder andere namen zoals hier wordt gesuggereerd en gedacht. Global Truss is ontstaan uit een Nederlands bedrijf in samenwerking met verschillende bedrijven in Europa - Amerika - China. Dit gebeurd nu al meer dan 10 jaar en bewezen dat het een goed en betrouwbaar merk is en hun plaats hebben veroverd.[/FONT]
[FONT=Calibri]Het enige bedrijf waar Global Truss China een zakelijk belang in heeft is CAMCO Duitsland. Dit bedrijf bestaat ruim 17 en jaar en verzorgd al een aantal jaren het teken en bereken werk en de TUV certificatie voor Global Truss. ( dus geen chinees met camera en liniaal die maar wat doet ) Camco Duitsland is dan ook verantwoordelijk voor de grotere maten truss die alleen in Azië worden verkocht en niet in Europa. Dus ja ook Global Truss maakt Grote trussen en allemaal met TUV keuring en berekening. Http://www.camco.de/rigging/e_rframe_right2.htm[/FONT]
[FONT=Calibri]Ondanks de TUV keuring wordt er nog steeds gesuggereerd dat dit onbetrouwbaar is, naar mijn inziens onterecht. Als men in Duitsland importeert en verkoopt met TUV keuring is men daar ook verantwoordelijk voor en welk bedrijf zou het risico willen lopen dat het onveilig is. Alle andere merken hebben een TUV keuring, zijn die dan ook allemaal ( onveilig )? In China worden alle lassers bij Global Truss opgeleid en halen hun las certificaat, dus geen Chineesjes die van hun fiets worden geplukt. [/FONT]
[FONT=Calibri]Alle andere merken zoals eerder genoemd: Milos - Multitruss - Admiral - Alutrus - Protruss worden in het Oostblok gemaakt en hebben niets te maken met Global Truss China. Ik weet dat er in het verleden bedrijven zijn geweest die deze Oostblok Truss hebben verkocht onder andere namen. [/FONT]
[FONT=Calibri]Vergelijken we de prijs van bijvoorbeeld een vierkante truss 200 cm - F34 van Global kost deze gemiddeld € 247,00 , kijken we naar diverse andere merken waaronder ook Prolyte, dan zijn er merken die goedkoper en iets duurder zijn. Het verschil is echter niet groter dan gemiddeld 10% dus dat het veel goedkoper zou zijn, is uit de lucht gegrepen. [/FONT]
[FONT=Calibri]Het is mij op gevallen dat als men maar iets kan vinden wat niet goed is het wordt opgeblazen als een ballon. Het kan dan wel eens gebeuren dat een vraag of klacht wordt vergeten en wordt er gelijk geoordeeld over een bedrijf, terwijl dit overal gebeurd. En dan dat gezeur over een foto of afbeelding die niet goed zou zijn, op elke website of winkel zie ik zulke voorbeelden, maar als het van Global Truss moeten we dat weer opblazen. [/FONT]
[FONT=Calibri]Prolyte is nog steeds een van de beste Truss bouwers en het meest innovatief en daar wordt van geprofiteerd door alle andere merken waaronder Global Truss, maar dat maakt het nog geen slecht of onbetrouwbaar product. Maar laten we niet vergeten dat ook Eurotruss en Prolyte niet de eerste fabrikanten waren met truss, hebben het ook afgekeken van anderen maar ben je dan niet goed bezig? [/FONT]
[FONT=Calibri]Je moet de keuze maken die voor jou het beste is en dat kan naast Prolyte elk ander merk zijn.[/FONT]
[FONT=Calibri]Bezig.[/FONT]Comment
-
Midco B.V. heeft gedurende 2012 onderzoek verricht naar de mogelijkheden om truss systemen vanuit China te betrekken, mede naar aanleiding van de berichtgeving omtrent Prolyte eind 2011.
Uit een groot aantal Chinese truss producenten zijn uiteindelijk twee producenten geselecteerd welke voldeden aan de uitgebreide selectie criteria.
Naast zaken als:
- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen(kinderarbeid, werkomstandigheden, veiligheidseisen, verblijfsomstandighedenenz.);
- Productie capaciteit en levertijden;
- Kwaliteitscontroles;
- Materiaal specificaties;
- Historie en continuïteit;
- Communicatie mogelijkheden en bereikbaarheid;
- Referenties in Europa;
is extra aandacht besteed aan vragen als:
- Produceert het bedrijf volgens DIN normen?
- Zijn de producten TÜV gekeurd, certificaten aanwezig en up to date?
- Zijn er statische berekeningen beschikbaar?
Met name Taiwan Georgia Corp., welke Global Truss in China produceert, voldoet ruimschoots aan alle eisen.
Het bedrijf produceert compatibel truss voor nagenoegalle bekende merken en heeft een uitgebreide keuze aan accessoires en toebehoren.
Daarnaast zijn hulpmiddelen als GlobalCad en een toolbox App beschikbaar.
Dat GlobalTruss slechts een Chinese kopie zou zijn van .......... is daarom volgens mij een misvatting.
In Duitsland is Global Truss overigens een veel toegepast systeem, logisch dus dat aan alle keuringseisen wordt voldaan.
Ties MiddelkoopLast edited by MIDCO; 23-11-12, 12:47.Comment
-
En voor deze spam meldt je je aan op dit forum en kick je een topic van 2 jaar geleden omhoog. Ik hoop de Kingafric inmiddels zijn aankoop heeft gedaan.
Welkom op het forum trouwens ;-)Comment
-
Comment