Goede opmerking van LJ Jacob in het andere topic
Als de deeltjes net niet de juiste maat zijn kun je bij een aantal fabrikanten ook spacers kopen - om ze naar die maat "toe te smokkelen".
Het geldt zeker niet voor alle trusstypes: bij de meeste 'gendered' types [ met Mannetje>>Vrouwtje verbindingen ]
zoals van Slick, Camco, TotalFab, Thomas enz. gaat die vlieger niet - of heel slecht - op.
Maar de in 'DubbelConische' series (als ook de eindplaat-trussen en de interne buiskoppelingen) zal dit gemakkelijker haalbaar zijn, door de momentvaste verbinding.
Hoewel je natuurlijk sterkte verliest, en daar-over (-voor? /-tegen?) zie ik eigenlijk nooit een waarschuwing.
Dus klinken de vragen als volgt:
- wat is je ervaring in het gebruik van spacers?
- gebruik je ze vaak?
- hoe lang zijn de kortste / langste?
- hoeveel (groepjes) gebruik je in één overspanning?
- waar in de overspanning monteer je ze dan?
- beperk je de toelaatbare belasting dan ook?
Als de deeltjes net niet de juiste maat zijn kun je bij een aantal fabrikanten ook spacers kopen - om ze naar die maat "toe te smokkelen".
Het geldt zeker niet voor alle trusstypes: bij de meeste 'gendered' types [ met Mannetje>>Vrouwtje verbindingen ]
zoals van Slick, Camco, TotalFab, Thomas enz. gaat die vlieger niet - of heel slecht - op.
Maar de in 'DubbelConische' series (als ook de eindplaat-trussen en de interne buiskoppelingen) zal dit gemakkelijker haalbaar zijn, door de momentvaste verbinding.
Hoewel je natuurlijk sterkte verliest, en daar-over (-voor? /-tegen?) zie ik eigenlijk nooit een waarschuwing.
Dus klinken de vragen als volgt:
- wat is je ervaring in het gebruik van spacers?
- gebruik je ze vaak?
- hoe lang zijn de kortste / langste?
- hoeveel (groepjes) gebruik je in één overspanning?
- waar in de overspanning monteer je ze dan?
- beperk je de toelaatbare belasting dan ook?