Haha! ik heb er zelf nog langsgelopen en een klasgenoot van mij er op gewezen!
Trussen Q-music ijsblok heuvel Tilburg
Collapse
X
-
-
Ach zo, het stond op de grond !!! volg niet alles in het leven, en zeker geen blok IJS.
Tja, persoonlijk had ik het helemaal weg gelaten.
Maakt voor de belichting van dat blok niks uit, en verders heeft het ook weinig toegevoegde waarde ?????
Maar houdt wel de economie op gang voor prolyte, want is toch weer een lengte die vervangen moet wordenyour light !Comment
-
Denk, nu ik de foto zie, dat die truss als een soort 'vangrail' om het ijsblok is gelegd. En kennelijk heeft het gewerkt.
Je moet er niet aan denken dat een blok ijs, dat in staat is een truss te vernielen, tegen het dranghek aan was gevallen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
1) Dat stuk truss kan in elk geval naar de oud ijzer boer.
2) De stukken die hier aan vast hebben gezeten dienen toch wel aan een nadere inspectie te worden onderworpen.
3) Je moet je truss toch wel behoorlijk mishandelen voordat je deze schade krijgt.
4) Hier is ergens iets goed mis gegaan met de berekeningen, of er is een volslagen malloot actief geweest.
Joost
1) Kleine correctie: "oud aluminium" boer! Brengt ook meer op!
2) Roerend mee eens
3) Dat is gebleken - een ijsbloklawine - zo'n blokkie in zee kan schepen laten vergaan.
4) Het laatste dus.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
2) Verschilt per merk en per type.
Op de foto is het precies de soort breuk die ook bij de fabrieks-beproevingen werd/wordt gevonden.
3) Hier
Zat even een week bij 013 in Tilburg - maar toen was die ijsbult al weg. En daarna klein weekje bij de Vlaamse Opera in Antwerpen.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
1) Correct
2) Verschilt per merk en per type.
Op de foto is het precies de soort breuk die ook bij de fabrieks-beproevingen werd/wordt gevonden.
3) Hier
Zat even een week bij 013 in Tilburg - maar toen was die ijsbult al weg. En daarna klein weekje bij de Vlaamse Opera in Antwerpen.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Hallo chippie,
Die inwendige'geleider/locater'-lengte draagt niets meer bij aan de sterkte hoor.
Dat moet puur uit de las zelf komen.
Bij de 30 en 40 series van Prolyte zijn ze vanaf het prille begin al ca. 15-20mm.
(Ik weet die preciese getallen niet - meer - uit het hoofd)
En wat "andere merken" doen moeten andere merken weten.
Van sommige van die "andere conische koppelings-merken" weet ik, dat ze "te lange" locaters toepassen er juist daardoor weer problemen ontstaan.
Maar zelfs de mes-vork-koppelingen die met spanstiften vast zitten op een heel lange 'locater' ondervinden daarvan weer een nadeel.
Zelfs de vormgeving van de locater heeft een wezenlijke invloed op de uiteindelijke sterkte betrouwbaarheid van de truss.
Kortom de lengte/lasnaad/vormgeving zijn engineeringsgegevens - die niks met besparen te maken hebben.
Maar nu dwalen we wel heel erg ver af van deze "Tilburgse-Titanic-Truss".Last edited by rinus bakker; 18-02-11, 10:26.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
-
Haha, leuk voor op de manual van prolyte H30V
Er is hier dus niets verkeerds berekend, het voorgenoemde plan heeft juist uitstekend gewerkt!
Dus dat ere en maloot aan de slag is geweest: juist niet. Eerder iemand die goed nadenkt over de consequenties als een stuk ijs zich in het publiek bevind.Mark van der Werff
Eventpower mobiele stroomvoorzieningComment
-
2 Thomasbrekelmans
Nee hoor - dat plaatje gaat er bij mij niet in.
Aluminium kan namelijk veel beter tegen lage temperaturen dan staal!
Dat bruin-roestende metaal wordt bros bij heel lage temperaturen, en
dat bling-roestende metaal juist niet.
Plus een bijkomend voordeel:
die ijsklont lazert er snel af - mede doordat aluminium goed geleidend is voor temperatuur en zal helpen die lage temperatuur aan de omgeving af te geven.
Wat in Tilburg gebeurd is gaat natuurlijk nergens over:
Truss als vangrail....
Terwijl door alle fabrikanten echt wel zal worden gewaarschuwd tegen schokbelastingen, gaat er hier een mafkees proberen om de IJs*** ("Thialf?")
tot zo'n soort knal te verzoeken.
Hopen dat ie een goede deal met Q-music had of er een aanvullende polis voor had afgesloten.
Ik zou er als verzekeraar geen rooie cent voor uitkeren...
Je kunt ook met je auto het strand oprijden en hem bij de laagwaterlijn parkeren.
Dits is meer dan alleen maar "een beetje dom" ...een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
versnelde opwarming van het ijs door het aluminium tov een stalen constructie..Comment
-
Het verschil tussen staal en aluminium zal verwaarloosbaar zijn waar het gaat om de smeltsnelheid van een blok ijs dat je op een stuk truss legt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Hoi Mac - bedoel jij nou dat je met geleiding nooit iets zult kunnen afkoelen,
maar alleen maar kan opwarmen?
Ik geef toe dat mijn woorden er wat krom staan,
maar jouw bevinding lijkt me ook een beetje te éénrichting.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Wanneer je met een aluminium of stalen buis warmte kunt toevoeren kun je ook warmte afvoeren. Hele ijsbanen werken volgens dat principe.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment