Originele titel van het bericht: 'NoDuty;LowDuty;ExtraLiteDuty;LiteDuty;Lite/MedDuty;MediumDuty;MedHeavyDuty;HeavyDuty'
Moest worden aangepast. Het forum bleek niet 'Rinus Proof'.
Want het gaat door tot SeriousHeavyDuty; XtraHeavyDuty, SuperheavyDuty enz enz....
tot je uiteindelijk buisdiameters van 150mm of meer heb en "truss"-deeltjes van 5a6 m die bijna 500kg wegen....
Of in het andere uiterste Truss-R-Us speelgoed formaten van 10of12cm hoog met buisjes van 15-20mm...
Wat bij de ene fabrikant "LightDuty" heet is bij de andere al "HeavyDuty".
In algemene zin is dit een aanduiding die op kant nog wal slaat.
Zijn er naast de hoogte aanduidingen misschien andere criteria te bedenken die zinvol zouden zijn.
Ik ben nu bezig met een overzicht van de belangrijkste merken en types op basis van
wat ze in een 10m vrije overspanning aan gelijkmatig verdeelde last mogen dragen.
En dan blijken (zelfs binnen de types van één fabrikant) de Medium Duty series soms sterker dan de Heavy Duty!
Daarover wil ik op de ARGH site wel eens een artikel 'dumpen'.
Maar ik kan me voorstellen dat er andere overwegingen ook een rol spelen..
Ik ben nu toch bezig met onderzoeken en vergelijken.
Suggesties????
(en dan liever niet aankomen met
- de prijs... want dan moet ik alleen nog maar Chinese tabellen leren lezen,
en dan moeten ook de inruilwaardes nog bepaald worden...
of
- de glimmendheid / reflectie, want dat is na een jaartje gebruik toch heel anders.)
Moest worden aangepast. Het forum bleek niet 'Rinus Proof'.
Want het gaat door tot SeriousHeavyDuty; XtraHeavyDuty, SuperheavyDuty enz enz....
tot je uiteindelijk buisdiameters van 150mm of meer heb en "truss"-deeltjes van 5a6 m die bijna 500kg wegen....
Of in het andere uiterste Truss-R-Us speelgoed formaten van 10of12cm hoog met buisjes van 15-20mm...
Wat bij de ene fabrikant "LightDuty" heet is bij de andere al "HeavyDuty".
In algemene zin is dit een aanduiding die op kant nog wal slaat.
Zijn er naast de hoogte aanduidingen misschien andere criteria te bedenken die zinvol zouden zijn.
Ik ben nu bezig met een overzicht van de belangrijkste merken en types op basis van
wat ze in een 10m vrije overspanning aan gelijkmatig verdeelde last mogen dragen.
En dan blijken (zelfs binnen de types van één fabrikant) de Medium Duty series soms sterker dan de Heavy Duty!
Daarover wil ik op de ARGH site wel eens een artikel 'dumpen'.
Maar ik kan me voorstellen dat er andere overwegingen ook een rol spelen..
Ik ben nu toch bezig met onderzoeken en vergelijken.
Suggesties????
(en dan liever niet aankomen met
- de prijs... want dan moet ik alleen nog maar Chinese tabellen leren lezen,
en dan moeten ook de inruilwaardes nog bepaald worden...
of
- de glimmendheid / reflectie, want dat is na een jaartje gebruik toch heel anders.)
Comment