Amerikaans bedrijf gebruikt lift statieven...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeke
    • Nov 2008
    • 12

Amerikaans bedrijf gebruikt lift statieven...

Weet niet of ie hier al eens voorbij is gekomen.
    Maar ik kwam dit tegen via Dodgy Technicians: http://landninc.com/staging.asp

Amerikaans bedrijf dat gewoon nog trots is ook op de manier hoe ze werken...
    En blijkbaar al vanaf 1988

• frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Wat is daar mis mee?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Volgens mij zijn de statieven er niet voor gemaakt om op deze manier te gebruiken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

Daar is in de eerste plaats mis mee dat een goeie vlaag wind de boel in no time onderuit kan halen.
        Is in de tweede foto "opgelost" ( hoest...kuch ) door verschillende spanbanden/ratels naar de grond, maar daarmee worden mogelijk de specificaties (maximum last) van de liften overschreden en is er uiteindelijk alleen maar wat meer wind nodig om alles alsnog bij de buren te doen neerkomen.

Comment

• AMX_Pete
          • Mar 2008
          • 79

Originally posted by MusicXtra
          Volgens mij zijn de statieven er niet voor gemaakt om op deze manier te gebruiken.
          Liften met valbeveiliging in principe wel.
          Andere inderdaad niet.
          Kan op de foto's niet zien welke het zijn.

Comment

• zeke
            • Nov 2008
            • 12

Ik kan ook niet zien wat voor liften het zijn.
            Maar dit is gewoon niet de manier om ze te gebruiken lijkt me.

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

Ik vind persoonlijk het idee dat deze line array statieven de truss via een spanband vast moet houden ook wel op zijn min dubious. Of zouden het softsteels zijn.
              De statieven zijn hoogst waarschijnlijk van Applied, Vermette of Genie,
              Het afwateringsidee is wel leuk bedacht, vooral omdat het niet gaat werken. Bij een beetje regen loopt het geheel gewoon vol.

Bij de laatste foto hebben ze wel geĆÆnvesteerd in een iets beter systeem, helaas waren normale poten denk ik te duur.

Deze is helemaal leuk, eens kijken wat het water hier zou gaan doen...

Last edited by Podium Verhuur; 16-08-13, 15:21.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by Podium Verhuur
                Het afwateringsidee is wel leuk bedacht, vooral omdat het niet gaat werken. Bij een beetje regen loopt het geheel gewoon vol.

Bij de laatste foto hebben ze wel geĆÆnvesteerd in een iets beter systeem, helaas waren normale poten denk ik te duur.

Deze is helemaal leuk, eens kijken wat het water hier zou gaan doen...

Er zijn streken in Amerika, waar slechts een paar mm regen per jaar valt. Misschien erg saai. maar dan regegent het er eigenlijk nooit.
                Investeren op slecht weer gaat hier ook met een kansberekening, net als in NL, de kans berekend wordt of er een orkaan komt of niet.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                Āæɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by speakertech
                  Er zijn streken in Amerika, waar slechts een paar mm regen per jaar valt. Misschien erg saai. maar dan regegent het er eigenlijk nooit.
                  Ziet het daar dan ook zo groen als op deze foto's?

Ik zie meer twijfelachtigs.
                  6 toppen zo goed als recht vooruit naast elkaar (1e foto) dat zal lekker klinken...

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Originally posted by speakertech
                    Investeren op slecht weer gaat hier ook met een kansberekening, net als in NL, de kans berekend wordt of er een orkaan komt of niet.

Speakertech
                    Kansberekening met een overkapping, sorry hoor maar daar hoor je niet aan te doen, niet in de VS, niet in Nederland nergens.

Een overkapping mag nooit instorten ook niet als de kans 1 op 100 is of zelfs 1 op een miljoen.
                    Als er water stilstaat op een zeil, zal het doorzakken en uiteindelijk gaat iets het begeven, of het zeil schuurt, of de ophanging breekt of de truss constructie zakt in elkaar.

Je kan mij niet vertellen dat deze constructie alleen bedoeld is al zonnescherm.

Tot slot vinden pa bedrijven het niet heel leuk als de spullen nat worden of wegwaaien. Tenminste ik ben ze nog nooit tegengekomen.

Comment

• zeke
                      • Nov 2008
                      • 12

Voor degene die nog twijfelen dat dit een juiste manier is om een truss carre op hoogte te houden.
                      Het is afgelopen weekend dus fout gegaan bij dit bedrijf: http://www.wcnc.com/news/local/No-in...219371911.html
                      Last edited by zeke; 16-08-13, 18:32.

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

De vraag zal nu alleen zijn of een constructie met poten het wel had gehouden. Ik hoor niemand namelijk zeggen dat de constructie niet degelijk was.
                        Windkracht 8 is niet misselijk, onze podia houden dat ook niet zonder extra veiligheidsmaatregelen.
                        Bij een podium van 8 x 5 kan hij blijven staan tot windkracht 7 kan met eigen gewicht (incl layerpodium) daarna moet er gewicht bij. Hoger dan windkracht 10 gaan onze berekeningen niet. Omdat de truss belasting dan teveel wordt.
                        Last edited by Podium Verhuur; 16-08-13, 19:10.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Kansberekening met een overkapping, sorry hoor maar daar hoor je niet aan te doen, niet in de VS, niet in Nederland nergens.
                          Dan heb ik nieuws voor je; er vinden overal kansberekeningen plaats, ook met mobiele podia.
                          Je schrijft zelf dat de truss-belasting bij windkracht 10 te hoog wordt, dat is ook prima omdat de kans dat die windkracht plots opsteekt maar heel klein is en dus het risico acceptabel is.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Podium Verhuur
                            • Mar 2012
                            • 480

Sorry zie dit niet als kansberekening. Omdat de kans op windkracht 11 nihil is. (maakte een fout in mijn post de berekening is t/m windkracht 10, het is namelijk 28m/s) De laatste keer dat er windkracht 11 of meer gemeenten was (volgens KNMI), was 1990 en daarvoor 1976 (meteen 3 dagen achter elkaar). Beide keren werd dit ruim van te voren bekend gemaakt (in mijn ogen is ruim van te voren minimaal 1 dag van te voren)
                            Ik vind dat je dan niet meer over kans berekening praat maar over een aanname.

Bovendien hebben wij bij alle podia een noodplan voor het geval dit echt gebeurt. Dit plan bestaat uit een legio acties die binnen 10 minuten kunnen worden uitgevoerd, om z o het gevaar tot een minimum te beperken. Heel spannend is het niet, maar het komt er op neer dat alle zeilen binnen 10 minuten met minimale moeite op de grond liggen en alleen het frame nog overeind staat.
                            Dit systeem is met meerdere podium bouwers bedacht, na de gebeuren in Belgiƫ.
                            Een mogelijkheid om de constructie naar beneden te krijgen met windkracht 11 hebben we nog niet gevonden.

Maar ok de definitie van kansberekening is bij ons dus anders dan bij jouw. En theoretisch gezien heb je ook helemaal gelijk. Maar de kans op een regenbui en een orkaanachtige storm ligt wel heel ver uit elkaar. Bovendien ziet de constructie er zo uit dat ik het vermoeden heb dat ze het vaker doen (en inmiddels het bewijs via de foto's op hun website)

Conclusie je hebt gelijk met betrekking tot de kansberekening, maar ik hoop dat ik mijn standpunt zo wel goed heb verdedigd.

Ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat een overkapping nooit zou mogen instorten door de hoeveelheid water/sneeuw die op het dak van een constructie kan komen te liggen.

Comment

• jeroenw
                              • Dec 2003
                              • 216

Sorry zie dit niet als kansberekening. Omdat de kans op windkracht 11 nihil is.
                              hmm heet dit niet een contradictie?? Dit is kansberekening nummer 1.
                              Alles wat je doet is een afweging tussen risico, kans en effort, en windkracht 10 is de laatste X jaar niet voorgekomen dus accpeteer je dat risico, maar je zal maar daar hebben gestaan in 1990 en toch die bui hebben gehad.....

Alles (ja echt alles) is een kansberekening en een acceptatie van risico's en dat is ook niet erg hoor. mits de afwegingen goed zijn.

Maar daar ging het hier echt over...
                              \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

Working...