Amerikaans bedrijf gebruikt lift statieven...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Originally posted by speakertech
    Er zijn streken in Amerika, waar slechts een paar mm regen per jaar valt. Misschien erg saai. maar dan regegent het er eigenlijk nooit.
    Investeren op slecht weer gaat hier ook met een kansberekening, net als in NL, de kans berekend wordt of er een orkaan komt of niet.

Speakertech
    Als het nooit regent dan heb je toch gewoon helemaal geen dak nodig? Keep it simple....

Ik heb op dit gebied totaal geen kennis maar als ik vier windups zie zoals op de foto lijkt het mij dat eventuele torsie op het geheel van de vier torens geheel niet is afgevangen.
    Als de wind vat krijgt op een hoek en het opzij beweegt dan schroeft het dak zich in een mooie val omlaag. De term die ik meestal hoor gebruiken is "kruisdraden" voor het verband die ik hier mis.

Maar AUB het bovenstaande alleen als "eerste indruk en mening" interpreteren. Ik ben snarenplukker geen podiumbouwer.
    lekker belangrijk!

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Originally posted by jeroenw
      hmm heet dit niet een contradictie?? Dit is kansberekening nummer 1.
      ...
      Lees eerst even het hele bericht en quote ook niet zomaar een deel.

@ Showband, bedoel je een windverband, dus een staal draad of spanband die de schuintegenoverstaande hoeken met elkaar verbind?
      Wat mij de laatste tijd erg opvalt is dat heel veel podiumconstructies ze niet meer hebben, terwijl die een hele simpele en sterke manier is om het hele gehele te beschermen tegen torderen.

Comment

• nl dark w nl
        • Feb 2013
        • 10

ik ben zeker geen rigger maar zover ik weet worden deze liften gebruikt om de truss constructies op te tillen, om daarna de truss poten eronder te zetten, maar zeker niet als definitieve oplossing. gewoon omdat de liften hier (volgens mij) gewoon niet voor gemaakt zijn. (waar ik deze zomer gewerkt heb hadden ze alp liften, en ik heb ze ff opgezocht en der staat daar ook dat ze voor de opbouw (afbouw staat er niet bij maar lijkt me wel logisch) worden gebruikt.)

Comment

Working...