Takels?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Takels?

het kon niet uitblijven... deze vraag:
    zijn er (k"*te- of goede-) ervaringen met takels of lieren?
    1. handtakels?
    2. en met klimtakels? Verlinde-Stagemaker? CM-Lodestar? LiftKet/Chainmaster?
    3. standaard industrietakels?
    4. handlieren?
    5. electrolieren?

En wat gebruiken jullie als er groundsupports gebouwd worden?

Huur? Lease? Koop?
    Ik vraag me af hoe groot de licht-systemen zijn die zo gebouwd worden.

bvd (blondvoordonker!)

rinus bakker

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

Ervaring met:

Handtakels:[list][*]Ingersoll-Rand[*]Nitchi[*]Yale[/list]
    Allemaal wel OK, alleen hebben somige mensen niet echt de verhoudingen begrepen izk. de lengtes hijs/bedienings kettingen.

Motortakels:[list][*]CM-Lodestar[*]Verlinde (old-style)[*]Verlinde SM-series[/list]

Allemaal goed mee te werken.
    Alleen de oude Verlinde's (focus) ben ik niet echt een fan van..

Verder denk ik dat met goed onderhoud en een goede bekabeling's voorziening er geen slechte takels of ervaringen met takels kunnen zijn.

Heb in het verleden ground-supports gebouwd met handtakels maar tegenwoordig alleen nog maar met Lodestar's
    Showtechniek

Bijgewerkt door - Showtechniek op 30/09/2002 20:42:30

Bijgewerkt door - Showtechniek op 30/09/2002 20:43:15

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

motor takels:

sm5 werkt perfect
      de oude tonners willen wat sneller vastlopen.

kleine carre's met veel lampen en t grotere gebeuren. grote circels, kleine circels met veel lampen, lange strekkende lengtes.

hand takels:
      div. merken tegengekomen alleen naam niet onthouden :P
      alleen die in de rai hangen zijn K*T daar willen de lussen nog welles van in de knoop gaan.

(kleine carre's met weinig lampen, circeltjes, Letjes,)

Back from the death
      Net deed ie het nog.

Comment

• johan L.
        • May 2001
        • 384

(offtopic maar ff een on the road verhaal van vandaag over handtakels.)

vandaag ook weer ik kom in een bepaalde niet nader te noemen hal.

zie daar een geweldig systeem plafond dus even der Herr hallemeister even opzoeken. hij via de telefoon daar staat een liftje pak m maar en kijk maar ff boven t plafond.

dus ik zet dat ding op zn plek is tie dus al overbrugt nu is dat voor recht omhoog op 5 meter niet zo heel erg maar HET MAG NIET.

zit er boven dat plafond nog bijna 2m tot de balken. dus ik naar beneden. zeg tegen die kerel hier Mag ik niks aan doen tenzij ik er niet goed bij kan komen (vca)
        Dus ah manneke ik doe t wel ff voor je.

hij omhoog met dat liftje naar 5 meter gaat op de bovenste ring van t alpbakje staan met de handtakel in zn klauwen en een strop op zn schouder en gaat m ff staan inknopen daar.

dan denk ik bij me zelf. dat je dat over hebt voor je baas.
        owkee bij 1 van mn vorige bazen heb ik ook gekke dingen gedaan maar ben daar heel snel mee gestopt.
        maar die vent had bijna mn ouwe kunnen zijn.

daarna moest ik nog 2 tuidraden hangen voor de standbouwer zegt die herr hallemeister hang maar aan de dakhaken van t systeem plafond.
        Dus ik begin al te lachen van ben je gek ofzo.

Back from the death
        Net deed ie het nog.

Comment

• Disco Service Apeldoorn
          • Nov 2000
          • 299

Ervaringen ;

Motoren
          Cm lodestar
          Verlinde zowel oud als nieuw

Eigendom

Verlinde Sm-10 tonners 22 meter
          Elephant handtakels tonners 14 meter

+ alles wat daar bij hoort

Best wel eens storingen gehad met Cm's en verlinde.

Koppie gebruiken en direct even oplossen, lukt bijna altijd.

Wel eens iedereen laten opkijken in de brabanthal
          Niet zo'n handig idee van Focus om de krachtkabels van de verlindes met een tywrapje muur vast te zetten. gaat echt stuk dus. met grote knal gepaard.
          Showtechniek was erbij !! goeien knal was het niet Rudy.

Ground supports ( kleintjes 10 x 10 meter 4,5 meter hoog meestal met VMB 74 pro's. De motor poten komen er aan.

Wij hebben D&R, Dateq , Ohm, Rcf, Bose, Jbl, Ev, Nexo, Denon, Genelec, Sabine, Marantz pro, American Dj AKG, Samson DAS, Verlinde, Prolyte en nog veel meer

Comment

• Rudy Vorstenbosch
            • Jun 2001
            • 1429

Bedoel je die keer op Impulz Indoor voor E van W?

Was inderdaad wel een knal jah... hehe

Showtechniek

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

citaat:
              ....Verlinde Sm-10 1 tonners 22 meter
              Elephant handtakels 1 tonners 14 meter
              Hallo DSA,
              is er een reden voor die 22 meter? De in Nederland min of meer onstane norm (de normaal voorkomende) ketting-lengte norm is 20m. Daar kun je in 99,5% van de hallen mee terecht (behalve Gelredome, Sonesta koepelzaal en de ArenA. Of heb je "op de breuk" gekocht?
              citaat:
              Niet zo'n handig idee van Focus om de krachtkabels van de verlindes met een tie-wrapje muur vast te zetten.
              Dat is toch niet serieus he, dat ze bij Focus met regelrechte amateurs zouden werken?
              citaat: ... motor poten komen er aan...
              Dat noemen we in deze business gewoon "towers" hoor, tenminste als je van die verticaal staande trussen bedoelt, waaromheen een sleeveblock ('een corner-block met wielen erin die rondom langs de toren lopen') en waarbovenop een topstuk met kabel/kettingwielen, en waaronder een base met schroefstempels om de toren zuiver vertikaal te zetten.

greetz
              rinus

Comment

• Nov 2000
                • 299

Hierbij is jou vraag waarom 22 meter dus ook beantwoord Rinus.

Towers is wel bekend , maar motorpoten in verschillende conteksten vinden wij wel leuk .

Zo worden kleurfilters door diverse deco miepen ook wel vliesjes genoemd.

Wij hebben D&R, Dateq , Ohm, Rcf, Bose, Jbl, Ev, Nexo, Denon, Genelec, Sabine, Marantz pro, American Dj AKG, Samson DAS, Verlinde, Prolyte en nog veel meer

Comment

• Nov 2000
                  • 299

Dat was die knal Rudy.

Bij gebrek aan een fatsoenlijke wartel zaten de krachtkabels met Tywraps vast op de "oude verlindes" Je kan je voorstellen dat bij veelvuldig knikken op de tywraps het een keer fout moet gaan.

Sallant detail in dit geval ;

Deze truss zou tijdens de show moeten bewegen, maar daar was later van af gezien om dat deze vanaf de licht regie niet goed genoeg zichtbaar zou zijn. Mazzel gehad dus.

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

citaat: Hierbij is jou vraag waarom 22 meter dus ook beantwoord Rinus
                    de breuk dus....? en als je nu een breuk op 16m hebt, kun je nog steeds 16+6m wegmieteren!?
                    citaat: Towers is wel bekend, maar motorpoten in verschillende conteksten vinden wij wel leuk
                    Dan hoort die kreet toch in de Dikke van Dale (ander forum). Geen huisjargon, want dan wordt dit forum heel snel onleesbaar, zeker voor leken zoals ik! En ik vinnut net veels teleuk aan het worden.

rinus

Comment

Working...