stel jezelf eens de volgende vraag...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

stel jezelf eens de volgende vraag...

Is het wel veilig dat ik me met Rigging bezig houd, als ik mijn informatie van een forum als dit af moet halen?

Ik bedoel, Rigging is een van de meest risico volle taken van de theater/evenementen bizz. Kan je het daarom niet beter door mensen laten uitvoeren die de juiste veiligheidsmaatregelen in acht (kunnen) nemen.

Ik zie vragen op dit forum die je niet zou stellen als je genoeg verstand had van het rigging vak.

Haje,

Cobi.

Spelingvouten onder voorbehout...
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

Tsja, je zal je kennis toch ergens vandaan moeten halen, als niemand je vertelt hoe je met wat moet werken of wat moet aansluiten of wat dan ook zal je het nooit lerenen kunnen. Maar er zijn idd vragen bij waar je gelijk van zegt, laat maar lekker aan iemand anders over.

..:: Site Updated ::..
    Greetzzz,
    Tom
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

stel jezelf eens de volgende vraag....het opdoen van kennis, is dat een verkeerd streven?

stel jezelf eens de volgende vraag....waar kan je op internet in het Nederlands over rigging praten?

stel jezelf eens de volgende vraag...hoe ben je zelf aan je huidige kennisniveau gekomen?

stel jezelf eens de volgende vraag...waarom is Cobi de man/vrouw die mij moet vertellen wat ik wel en niet mag?

>>>> voor zelfbouwers: eet voedsel dat gaar is, koop spul wat klaar is!<<<<

Comment

• jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

een chinees gezegde..

Ook van een ander z'n fouten kun je leren..

Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

Comment

• -Bart-
          • May 2001
          • 827

Mensen die regelmatig met riggen bezig zijn moeten zich daarin laten scholen, punt.

Ik vind het niet nodig dat iedereen met twee statieven zich volledig om moet laten scholen tot rigger. Liever 100 naieve vragen dan 1 ongeluk.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Geheel eens met Ralph, en een antwoord/aanvulling op Bart:
            citaat:
            1) Mensen die regelmatig met riggen bezig zijn moeten zich daarin laten scholen, punt.
            2) Ik vind het niet nodig dat iedereen met twee statieven zich volledig om moet laten scholen tot rigger.
            3) Liever 100 naieve vragen dan 1 ongeluk.
            1. Dat beperkt zich echt niet tot alleen rigging hoor! chauffeurs, slagers, bankwerkers, programmeurs, akteurs en etaleurs enzenzenzenzenzenz vallen ook binnen die stelling.
            2. Maar wel tenminste tot "statiever" dwz alle kennis of sterkte, stabiliteit en veiligheid die bij de materialen hoort/nodig is waar hij mee werkt. ... en dan vrees ik nog voor heel wat "oeps, ja nooit zo naar gekeken eigenlijk...."
            3) Naieve vragen zijn gebaseerd op onkunde en/of twijfel.
            En in geval van twijfel = bij rigging het antwoord altijd NEE!

We hebben het dus over kennis, die moet je opdoen, en het maakt echt niet uit waar.
            Maar die kennis moet je ook kunnen verifiëren (of falsiviëren) op basis van bijvoorbeeld argumenten, nieuwe inzichten of onderzoek, en die dien je ook altijd te (kunnen) staven met feiten!

"Voor mijn GEVOEL" &/= "Naar mijn SMAAK!" zijn geen steekhoudende argumenten:
            Rigging gaat om mensen die gebruik maken van materialen en methodes en getallen en principes!
            En dat is nou ook het mooie van het vak: we hebben geen bal met gevoel of smaak te maken.

^Dan maar de lucht in^
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...