TOMCAT KT-7 Roof @ Los Christianos - Tenerife

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

citaat:'Als je beter had gekeken' dan had je ook gezien dat er gebruikt gemaakt wordt van stabilisatieplaten om een pad aan te leggen. Dat materiaal wordt echt niet door het zand gerold hoor... En die platen worden zowat overal aangelegd (weiden, strand,...) dus dat is geen vertragende factor
    Sorry, kon nie goed zien. Dat wil de pret natuurlijk nie drukken.

Comment

• Hans c.
      • Aug 2003
      • 23

Wat ik me hierbij afvraag; 'wat kost dit alles'
      Niet alleen het op- en afbouwen, maar welke firma kan zulke hoeveelheden materiaal in huis halen en op welke termijn schrijft men zoiets af.
      Trouwens mij lijkt het een omslachtig systeem.
      Als je dan ziet welke prachtige constructie een firma als 'STAGECO'neerpoot met veel functionelere onderdelen.

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

citaat:Geplaatst door Hans c.

Wat ik me hierbij afvraag; 'wat kost dit alles'
        Niet alleen het op- en afbouwen, maar welke firma kan zulke hoeveelheden materiaal in huis halen en op welke termijn schrijft men zoiets af.
        Er zijn zoveel bedrijven die "dure" dingen hebben. Op de juiste manier en met het juiste financiële inzicht en middelen is zoveel mogelijk...Daarvoor heb je boekhouders en investeerders hé

citaat:
        Trouwens mij lijkt het een omslachtig systeem.
        Mocht je nu minstens dit systeem of gelijkaardig al een aantal keer opgebouwd hebbeb/zien opgebouwd worden zou je daar misschien kunnen een uitspraak over doen. Maar hoe kan je nu zeggen als zoiets al dan niet goed/omslachtig is bij paar fototjes.

citaat:Als je dan ziet welke prachtige constructie een firma als 'STAGECO'neerpoot met veel functionelere onderdelen.
        Wat bedoel je met iets dat al dan niet functioneel is?

Mij leek het gewoon raar om zoiets in aluminium te bouwen. Staal leek me veeleer geschikt. Gewicht is zowat het enige nadeel eraan. Is blijkbaar de bedoeling om zo een groot podium te kunnen bouwen zonder gebruik van kraan...

T

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

citaat:Geplaatst door Tiemen
          Mij leek het gewoon raar om zoiets in aluminium te bouwen. Staal leek me veeleer geschikt. Gewicht is zowat het enige nadeel eraan. Is blijkbaar de bedoeling om zo een groot podium te kunnen bouwen zonder gebruik van kraan...
          Bouw eens een constructie van staal in een zwaar zeeklimaat....als zelfs alu dan last heeft van corrosie hoef je je niet af te vragen wat dat staal dan doet!
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• timescape
            • Oct 2002
            • 328

Hee Rinus, even weggeweest ?
            vraagje : heb jij een antwoord op de vraag die Joris een aantal postings terug stelde ? Ben nou eigenlijk wel benieuwd hiernaar, omdat verder niemand er op reageert ! (en het ook niet weet ?)

Groeten Jeroen

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX

Kan niemand mij een antwoord geven op mijn vraag 3 postings terug?
              Oeps ...
              sorry hoor Joris
              kheb het een beetje druk op het moment!
              Maar er zitten geen spankabels voor het opvanggen van de trek/spatkrachten.
              Het dak wordt in een 'zeeg gebouwd' om de doorbuiging minder te laten opvallen (en dat doet het aluminium behoorlijk hoor!)
              Het wordt ontworpen en berekend op basis van de buigspanning in de hoofdliggers.
              Ik heb wel eens in een van de K-dakliggers gestaan, die in Midland Texas 'in de achtertuin' lagen.
              Die waren pakweg 2m hoog en de randstaven zijn alu-buizen van ongeveer 100x8mm! Alles is heel Stageco achtig van formaat, en het heeft ook weing meer met normale "truss" te maken!
              Ik heb de indruk dat deze op de foto's net een of twee slagen kleiner is: aan de wielen te zien zijn deze liggers pakweg 120 a 150cm hoog.
              Zo beter [:I]

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Rinus,

Ff jouw hulp nodig...
                Je zegt

citaat:
                Het dak wordt in een 'zeeg gebouwd' om de doorbuiging minder te laten opvallen (en dat doet het aluminium behoorlijk hoor!)

wat is 'in een zeeg gebouwd'?
                Heeft dat betrekking tot de vorm? Zadeldakvorm? /\ zoiets dus?
                Of zie ik dat ff verkeerd? Maar dat is wat ik kan afleiden uit je posting...

Tja, mijn hollands is niet meer wat het geweest is [:I][]

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Soory Tom,
                  'zeeg' is eigenlijk niet eens het goede woord, want het betekent zoiets als een naar boven gerichte boogvorm in de (hhofd-)ligger(s) van een plat dak.
                  Die opwaartse buiging voorkomt dat onder het eigen gewicht van de ligger er meteen een doorbuiging/doorzakking naar beneden onstaat, met alle gevolgen van (water-)accumulatie vandien.
                  Bij dit K-dak kan je moeilijk van een boog spreken, maar een opwaarts gerichte ligger is het wel!
                  Beter? Ken jij een Vlaams woord voor dat begrip "zeeg"?

Comment

Working...